Markės
188 iš 1917
BMW 3 klasė, (E30) 1982 - 1994
510Įvertinimas:Vidutinis automobilio įvertinimas4.04% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)Viso įvertinimų: 10
11% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)8% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)4% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)6% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.5)7% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)
Ar rekomenduojuTaip 100% Ne 0%
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Puikus klasikinis dizainas
  • Gerai valdomas
  • Geri šešių cilindrų varikliai
TRŪKUMAI
  • Prasta įranga
  • Mažas salonas
  • Prasta salono medžiagų kokybė
"BMW E30 buvo toks pavykęs automobilis, kad dažnai minimas kaip geriausias visų laikų BMW kūrinys pasižymintis dinamiškais šešių cilindrų varikliais ir sportiška pakaba"
Galima dievinti šį automobilį arba jo nekęsti, tačiau abejingų jis nepaliks. Šis itin populiarus modelis žymėjo tą laikotarpį kuomet BMW užkariavo nedidelių premium segmento automobilių rinką. E30 kartos 3 serijos BMW buvo pristatytas 1982 metais. Pradžioje gamintas su dviejų durų kupė kėbulu, 1983 metais buvo pristatytas ir keturių durų sedanas, o 1985 m. pirkėjams pasiūlytas ir kabrioletas bei 1987 metais universalas. Kogero daugelis žino, kad universalas buvo sumeistrautas vieno BMW gerbėjo, kuris itin mėgo savo automobilį sedano kėbulu, tačiau norėjo turėti universalo kėbulą. Išradingas vyras tiesiog nupjovė sedano galinio lango statramstį ir privirino jį prie galinės dalies. Taip buvo sukurtas paprastas ir estetiškas universalo kėbulas, kurį netrukus “adaptavo” ir BMW gamykla. E30 modelis tai taip pat buvo pirmasis 3 serijos BMW su dyzeliniu varikliu. Buvo gaminama ir gana reta versija su visų varomųjų ratų pavara pavadinimu 325iX. Garsusis ir itin retas BMW Z1 roadster kabrioletas taip pat buvo gaminamas ant E30 platformos. Ištiesų BMW buvo toks pavykęs automobilis, kad dažnai minimas kaip geriausias visų laikų BMW kūrinys pasižymintis dinamiškais šešių cilindrų varikliais ir sportiška pakaba. Galingiausia versija žinoma buvo BMW M3 varomas keturių cilindrų 2,3 arba 2,5 litro variklio, kurie pasiekė nuo 193 iki 238 AG galią, o galingiausia versijai turėjo ir gan solidų pagreitį iki 100 km/h – per 6,1 sekundės.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Galbūt esate girdėję kaip buvo sukurtas E30 universalas? Jeigu ne, galite pažiūrėti šią istoriją čia:


BMW E30 ir naujausias trečiukas G20 - štai kiek padidėjo "kompaktiškas" BMW sedanas:



BMW grotelių evoliucija :)



Automobilis buvo itin populiarus “drift” varžybose:


Daugelį metų šis automobilis kovojo su geriausiais DTM ir kitų serijų žiediniais automobiliais ir laikomas geriausiu visų laikų DTM bolidu:


Žinoma, buvo gaminami ir Alpina modeliai:



2010-03-31 technologijos.lt

Kaip $500 mašina sugebėjo laimėti prieš $400000 vertės lenktyninius automobilius

Kaip $500 mašina sugebėjo laimėti prieš $400000 vertės lenktyninius automobilius

Profesionalus motosportas yra atšiauri ir sudėtinga sritis. Jei norite palenktyniauti su "kietais bičais", jums nepakaks tiesiog susirinkti automobilį mamos garaže, tiesa? Visiškai netiesa. Vienam nutrūktgalviui tai kaip tik ir pavyko. Istorija prasidėjo tada, kai jos herojus Bill'as Caswell'as per internetą nusipirko naudotą seną automobilį, kuriuo nusprendė varžytis su daugiau kaip 400000 dolerių kainuojančiais lenktyniniais automobiliais "WRC Rally Mexico" lenktynėse. Iš esmės šis vaikinas mokėjo naudotis suvirinimo įranga, turėjo krūvą kreditinių kortelių, gausybę laisvo laiko, tačiau neturėjo jokio realaus rėmimo ar lėšų. Nusipirkęs automobilį jis pirmiausia pasigamino FIA standartus atitinkantį apsauginį karkasą (angl. roll cage). Pirkti tokio dalyko ir tuo užsiimančių firmų jis nenorėjo, nes tada pinigų nebūtų užtekę geroms lenktyninėms padangoms.

Taigi, bedarbis Čikagoje gyvenantis lenktynių fanatas Bill'as Caswell'as "World Rally Championship" (WRC) Meksikos etapą pradėjo su 1991 metų "BMW 318i". Pirkinys jam kainavo 500 dolerių. Išmėginti savo jėgas "Rally America" lenktynėse jis buvo nusprendęs dar metais anksčiau, tačiau vos po poros mėnesių, praėjus penkioms minutėms po starto, jis sudaužė savo automobilį ir nepataisomai pažeidė variklį. Po kurio laiko FIA taisyklėse jis aptiko "spragą", pagal kurią jis galėjo startuoti važiuodamas dvidešimties metų senumo automobilių. Ir startuoti jis galėjo ne bet kur, o tose pačiose varžybose, kuriose rungiasi tokios garsenybės kaip Ken'as Block'as ir buvęs F1 lenktynininkas Kimi Raikkonen'as. Toliau įvykiai klostėsi pačiais keisčiausiais principais. Jis į didžiausią savo gyvenime sportinių lenktynių renginį pateko neturėdamas komandos. Automobilyje vos prieš šavaitę buvo pakeistas kitas (irgi naudotas) "E30 M3" variklis, kurio dar nebuvo pavykę net kaip reikiant išbandyti. Naudotą pakeitimui reikalingą pavarų dėžę pavyko rasti autolaužyne. Automobilis buvo padengtas purvu iš jo ankstesnių lenktynių. "Aš mielai būčiau jį nuplovęs, tačiau man vietoj to reikėjo užsiimti remontu", vėliau pasakojo lenktynininkas. Transportavimo tikslams jis išsinuomojo miniveną.
Antrasis pilotas - Bill'o draugas Ben'as Slocum'as prieš lenktynes automobilyje nebuvo praleidęs net penkių minučių. Taip jis elgėsi ne iš kvailumo, bet dėl išteklių stokos. Tiesa, Ben'as turėjo nemažai patirties žemesnio lygio lenktynių klasėse, tačiau tokio lygio renginyje jam dar nebuvo tekę dalyvauti. Neįtikėtina, tačiau bendroje įskaitoje savo klasėje jiems pavyko užimti trečiąją vietą. "Kuro siurblys nusibaigė likus trims etapams. Aš jį išėmiau, patrankiau, pasiskolinau peilį iš policijos pareigūno, išpjoviau reikiamą dalį iš po ranka pasitaikiusio mašinos salone rasto gumos gabalo, ir vėl patrankiau, kol pradėjo veikti. Tačiau mes jau kelias minutes vėlavome. Spustelėjome akseleratoriaus pedalą ir vėl atsidūrėme ankstesnėje pozicijoje", pasakojo savo įspūdžius Bill'as. "Turiu keturias valandas miegui, daugiausia miego, kiek man teko per visą savaitę. Automobilis idealioje būklėje. Kuro siurblį pataisiau pakelėje. Pataisiau galinį stabilizatorių. Pakeičiau naujas padangas", rašė jis savo komentarus elektroniniame dienoraštyje.

"Suremontavę kuro siurblį, kitame etape mes pasirodėme kiek pavėlavę. Netoliese buvę lenktynių prižiūrėtojai mums pareiškė, jog fanai galvoja, kad lenktynės jau baigėsi, ir jau pradėjo skirstytis, eidami tiesiai vidury kelio. Mums ten teko važiuoti 25km/h greičiu, kai paprastai praskriedavome su 160km/h", prisimena lenktynininkas. Tarsi to nepakaktų, sutikome nuo skardžio nusiritusį Kimi Raikkonen'o automobilį, kurį iš pakelės traukė techninės pagalbos transportas. Jis mums užblokavo pravažiavimą, tad teko palaukti, kol jie baigs savo darbą. Kai jie pabaigė, mes pagaliau pabaigėme etapą".
"Vieną vakarą į parkavimosi aikštelę įvažiavome paskutiniai, ir vienintelę vietą radome greta milijono dolerių vertės WRC automobilių. Savo surūdijusį kibirą pastatėme greta Loeb'o, Hirvonen'o ir visos likusios žvaigždžių plejados. Aš tik galiu įsivaizduoti, ką galvojo kiti vairuotojai, sėsdami į savo transporto priemones. Tikriausiai: 'Kas per...? Aš tikriausiai dar nebuvau gimęs, kada pasirodė šis modelis'... ".

"Prie manęs atėjo dar vienas FIA atstovas, paspaudė man ranką ir paprašė autografo. Jis pasakė, jog jau seniai nematė galiniais ratais varomo automobilio tokio lygio lenktynėse, arba kažko analogiškai beprotiško. O pamatyti dar galintį varžytis su kitais...".
"Kažkokie vaikai primėtė akmenų ties posūkiu. Mes pramušėme kuro baką, ir 24km atkarpoje iš bako ištekėjo beveik pusė kuro. Geriausia dalis buvo ta, kad oficialūs atstovai mums pasakė, jog bėga kuras. Aš paklausiau kaip stipriai. Žinojau, kad baigsis liūdnai, tačiau jie mums leido pradėti kitą etapą. Baką užlopiau tuo, ką turėjau bagažinėje - gumos klijais ir lipnia juosta. Juostos sunaudojau kokius 7 metrus, iškart baigęs etapą, stebint lenktynių prižiūrėtojams. Laiko normaliam remontui neturėjome, tad kitą dieną teko važiuoti dar penkis etapus su apklijuotu baku. Ryte, kai išvažiuojame su automobiliu iš stovėjimo aikštelės, turime maždaug 10 minučių rezervinio laiko, tačiau jo mums reikia naujoms padangoms pasikeisti", pasakoja lenktynininkas. Stovėjimo aikštelėje esančių automobilių remontuoti negalima, išskyrus specialiai lenktynių grafike numatytas 45 minučių trukmės "pertraukas"."Vien sekmadienį autografus dalinau ištisas tris valandas. Slocum'as sakė, jog mes išdalinome maždaug 1500-2000 autografų ir nusifotografavome 1000-1500 nuotraukų. Vienu momentu pora šimtų žmonių skandavo: "Caswell! Caswell!". Tačiau taip tikriausiai buvo dėl to, kad Ken'as Block'as ir aš buvome vieninteliai etapą baigę amerikiečiai. Mes finišavome treti savo klasėje. Neįsivaizduoju, kaip mes ten patekome", juokauja Bill'as. " 'Burning Down the House' buvo mūsų pagrindinė daina viso nuotykio metu. Mes buvome vienintelė komanda, kuri leido muziką, remontuodama automobilį. Pirmas dalykas, kurį padarydavau atėjęs, tai įjungdavau radiją, nes be muzikos karštoje Meksikos saulėje tiesiog neįmanoma dirbti. Reikėjo pamatyti žiūrovų minią. Vairuotojas ugniai atspariu kostiumu darbuojasi veržliarakčiu, radija plerpia visu garsu, o antrasis pilotas be partraukos rėkia kokį 20 minučių... Vienu metu, dėdamas ratą, pradėjau juoktis pats iš savęs: ar aš tikrai dalyvauju WRC, savo mėgstamiausioje važiuoklės ir variklio klasėje, neturėdamas normalios komandos ir pats remontuodamas automobilį?". Klasė, kurioje lenktyniavo nutrūktgalvis, vadinama "Rally America". Rezultatus PDF faile galima rasti adresu www.rallymexico.com. Caswell'o ir Slocum'o bendras lenktynių laikas (įskaitant nuobaudų laiką) sudarė 5:29:38.4. To pakako, kad jie savo klasėje užimtų trečią vietą. Teoriškai, jei jie būtų varžęsi WRC, jie būtų galėję užimti 23 vietą. Iš viso "WRC Rally Mexico" dalyvavo 25 ekipažai. Caswell'as ir Slocum'as ne tik varžėsi su 400000 dolerių kainuojančiais lenktyniniais automobiliais - jie prieš juos laimėjo.



technologijos.lt
BMW modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Maži    i3 
  Kompaktiniai   1 klasė1 klasė1 klasė
  1 klasės M CoupeM135iM135i
   2 klasės Coupe2 klasės Coupe
   M2M2
   2 klasė Gran Coupe
  Vidutiniai 3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė
M3M3M3M3 M3
   3 klasė Gran Turismo 
   4 klasė4 klasė
   M4M4
   4 klasė Gran Coupe4 klasė Gran Coupe
    i4
  Dideli 5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė
M5 M5M5M5M5
  5 klasė Gran Turismo6 klasė Gran Turismo
  Reprezentaciniai 7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė
  Kupė 8 klasė  8 klasė
  6 klasė6 klasė  
  M6 M6  
   M8
  Keturduriai kupė    6 klasė Gran Coupe 
   M6 Gran Coupe  
   8 klasė Gran Coupe
  Roadsteriai  Z3Z4Z4 Z4
 Z3M Z4M   
  Mini krosoveriai   X1X1X1
   X2X2
  Krosoveriai   X3X3X3
   X4X4
  Dideli krosoveriai   X6X6X6
  X6MX6MX6M
  Visureigiai  X5X5X5X5
  X5MX5MX5M
    iX
    XM
  Dideli visureigiai    X7
  Mini vienatūriai    2 klasės Active Tourer2 klasės Active Tourer
  Vienatūriai    2 klasės Gran Tourer 
  Sportiniai  Z8   
  Supercar    i8 
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt