Markės
555 iš 1918
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
Fisker Karma būtų galima lyginti tiek su impozantišku Aston Martin Rapide, tiek su „elektriniu“ Toyota Prius, tačiau tiesioginių konkurentų šis automobilis turi labai nedaug. Šio puikaus automobilio dizainas ir proporcijos tiesiog nepalyginamos – nepaprastai ilgas priekis, itin ilga ratų bazė, trumpas sportiškas galas, žema stogo linija, maža kabina keturiems komforto apsuptiems keleiviams ir įspūdingos kėbulo linijos. Rodos Fisker Karma nesilygiuoja į nieką ir pro pirštus žiūri į grėsmingą prabangių automobilių konkurenciją. Viduje vairuotojas „patalpinamas“ į bekompromisę sportišką aplinką – žema sėdėsena, priekyje - ilgas kapotas, aplinkui oda ir kokybiški prietaisų jungikliai. Kelyje automobilis elgiasi taip pat gana sportiškai – pakaba standi, tačiau pakankamai komfortiška, o vairo mechanizmas kiek netikėtai lengvas. Fisker Karma nedidukas dviejų litrų variklis ir du elektros motorai padoriai „susitvarko“ su 2404 kg sveriančiu automobiliu, o pakaba gerai laikosi užduotos trajektorijos posūkiuose. Visgi šis automobilis savo sportiškomis savybėmis negali visapusiškai prilygti Aston Martin Rapide ar Porsche Panamera automobiliams. Fisker Karma yra varomas dviem elektros varikliais, kurie pasiekia 403 AG ir net 1300 Nm sukimo momentą. Išsikrovus automobilio dugne sumontuotiems akumuliatoriams, elektrą pradeda gaminti 2,0 litro benzininis variklis su turbokompresoriumi. Šis variklis neturi tiesioginio ryšio su ratais ir dirbdamas gamina tik elektros energiją. Nuo 0 iki 100 km/h Fisker įsibėgėja per 5,9 sekundės, tačiau maksimalus šio automobilio greitis, kaip ir daugelio elektromobilių, siekia vos 200 km/h. Vien elektriniu režimu Fisker Karma gali įveikti tik 80 km atstumą. Tam, kad įveikta distancija būtų didesnė ir yra sumontuotas 2,0 litrų benzininis variklis su turbokompresoriumi, kuris krauna ličio-jonų baterijas. Todėl su vidaus degimo variklio pagalba automobilis gali įveikti net 483 km, o vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 2,4 l/100 km. Fisker Karma standartiškai turi saulės baterijoms nuklotą stogą, kuris be kita ko energija aprūpina ir klimato kontrolės sistemą.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
2009 metais „Time“ žurnalas Fisker Karma įvardino kaip vieną iš 100 geriausių „žaliųjų“ technologijų produktų. Taip pat žurnalas išrinko automobilį tarp 50 geriausių 2009 metų inovacijų.

2011 metais „Top Gear“ žurnalas Fisker Karma išrinko geriausiu metų prabangiu automobiliu.

2012 metais „Automobile Magazine“ žurnalas Fisker Karma apdovanojo už geriausią metų dizainą.

Šį automobilį vairuoja Švedijos krepšinio rinktinės ir NBA Detroito "Pistons" žaidėjas Jonas Jerebko, Holivudo žvaigždės Leonardo DiCaprio ir Taylor Lautner, dainininkė Alicia Keys:


Leonardo DiCaprio


Taylor Lautner


Alicia Keys dovana


2018-04-18

„Fisker“ planuoja plėtrą

„Fisker“ planuoja plėtrą
Prieš kelerius metus visas pasaulis seilėjosi pamatęs „Fisker Karma“ – nuostabiai atrodantį elektromobilį, kuris stulbino savo išvaizda, tačiau visiškai nežavėjo techninėmis savybėmis, surinkimo kokybe ir kaina. Pirmieji „Fisker“ įmonės blynai kiek pasvilo, tačiau įmonės vadovų tai neatgrasė. Priešingai – jie nesustojo ir toliau kuria naujus modelius. O jie atrodo, švelniai tariant, įspūdingai. Bent jau tas, kurio išvaizda žinoma – „EMotion“.

Henrikas Fiskeris, įmonės įkūrėjas ir savininkas, neseniai pasikalbėjo su „Autocar“ leidinio žurnalistu ir pranešė, kad „Fisker“ šiuo metu dirba ties trimis automobiliais. Jo manymu, tokia koncepcija turėtų remtis kiekvienas gamintojas: ateityje žmonės prieš kiekvieną kelionę pasirinks skirtingą ir būtent tai kelionei geriausiai tinkančią transporto priemonę. Tai gali būti elektrinis dviratis, paspirtukas, nuosavas automobilis, taksi, trumpam išsinuomotas automobilis ir pan. 

„Aš netikiu senuoju idealu, kai kažkas sako: „Mes gaminsime tik sportinius automobilius – tai mūsų išskirtinumas“. Ateityje tai neveiks. Žmonės turės keturis ar penkis judumo būdus ir, jeigu jie mėgsta jūsų prekės ženklą, turite suteikti visus jiems reikalingus tą patį logotipą turinčius įrankius“, – teigia H. Fiskeris.

Tai ambicinga idėja, apie kurią konkrečių žinių kol kas nėra. „Fisker“ atstovai anksčiau yra užsiminę, jog kuria 40 tūkst. JAV dolerių kainuojantį elektromobilį, kuris būtų gaminamas serijiniu būdu ir patenkintų daugelio vairuotojų poreikius. 

Kaip atrodys toks automobilis, galima nuspėti pažvelgus į „Fisker EMotion“ koncepciją, parodytą kiek anksčiau. 

Kiek realūs yra „Fisker“ planai? „Tesla“ savo, kaip automobilių gamintojo, gyvenimą pradėjo nuo išskirtinių ir labai brangių automobilių – „Roadster“, „Model S“, „Model X“ ir tik praėjus dešimtmečiui nuo veiklos pradžios rinkai pasiūlė pigų elektromobilį „Model 3“, kuris kaina gali konkuruoti su kitais rinkoje esančiais modeliais. Nepaisant „Model 3“ gamybos sunkumų ir vėlavimų pristatyti modelius užsakovams, „Tesla“ yra vienas didžiausių elektromobilių pardavėjų visame pasaulyje.

„Fisker“ iki to dar trūksta labai daug. Jeigu po metų ar dviejų „EMotion“ už 40 tūkstančių ir išvys gatves, jis susidurs su didžiule konkurencija tame kainų segmente: jau dabar čia siaučia antros kartos „Nissan LEAF“ bei naujokai „Volkswagen e-Golf“, „Hyundai Kona“, „Renault Zoe“, „Chevrolet Bolt“ bei kiti modeliai, galintys įveikti po 300 ir daugiau kilometrų viena įkrova. Jų skaičius didėja kasmet, o kainos – priešingai, augti nėra linkusios. Be to, visi išvardyti modeliai jau šiandien kainuoja mažiau nei 40 tūkst.

Todėl „Fisker EMotion“ vargu ar taps populiariu „entry-level“ modeliu. Tai tarsi „Alfa Romeo“ klasikinių vidaus degimo variklį turinčių automobilių pasaulyje – brangesnis už konkurentus, kai kuriose vietose tobulesnis, gražesnis, labiau išskirtinis, tačiau bendrąja prasme – prastesnis. Ar daug „Alfa Romeo“ parduodama pasaulyje? Nelabai, bent jau dabar. Todėl vargu ar „Fisker“ turi šansų sukelti revoliuciją –šiam gamintojui geriausiu atveju numatoma niša su keliais tūkstančiais pardavimų per metus.
 


Fisker modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Dideli    Karma  
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt