Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-13
Anksčiau daugybėje automobilių varikliai buvo gale – kodėl jie buvo populiarūs, o dabar nebe?

Anksčiau daugybėje automobilių varikliai buvo gale – kodėl jie buvo populiarūs, o dabar nebe?
Absoliučios daugumos šiuolaikinių automobilių varikliai – priekyje. Tačiau prieš keletą dešimtmečių tai nebuvo toks populiarus pasirinkimas - daugybė gamintojų rinkosi variklius montuoti gale. Kodėl tai buvo pakankamai populiarus pasirinkimas? Kodėl dabar tokių automobilių nėra daug?
 
„Volkswagen“ istorija buvo nusėta automobiliais su varikliais gale - „Käfer“, „Karmann Ghia“, „Type 2“, „Type 3“ - visų šių automobilių varikliai buvo gale. Kaip ir „Fiat 500“, „Tucker Torpedo“, „Hillman Imp“, „Chevrolet Corvair“, „Tatra T77“, „DeLorean DMC-12“ ir daugybė kitų automobilių - visus juos išvardinti būtų labai sunku. Tačiau kodėl tokia schema buvo populiari?
 
Anksčiau automobilių gamintojai siekė, kad mechaniniai mazgai būtų kuo paprastesni. Tai nulėmė ir galine ašimi varomų automobilių populiarumą - mechanizmas yra paprastesnis, kai skirtingos ašys pasidalina skirtingus vaidmenis. Dėl tos pačios priežasties variklis visada buvo montuojamas išilgai automobilio - taip buvo tiesiog paprasčiau.
Montuojant variklį arčiau varomos ašies buvo sutaupoma svorio, o kartu sunkiausias automobilio komponentas ant varomos ašies suteikdavo geresnį sukibimą. Galiausiai, tuometinės automobilių konstrukcijos lėmė, kad gale sumontuotas variklis padėdavo išlaikyti erdvesnį saloną ir didesnę erdvę bagažo skyriuje.
 
Tačiau nuo maždaug aštuntojo dešimtmečio pabaigos automobilių su varikliais gale ėmė sparčiai mažėti. Taip nutiko dėl keleto priežasčių. Visų pirma, tuo metu daug automobilių jau buvo varomi priekiniais ratais. Ši technologija taip ištobulėjo, kad gamintojams jau nebeatrodė sudėtinga, o įvairiuose bandymuose demonstravo puikias saugumo charakteristikas. Taigi, geresnė vieta varikliui tapo automobilio priekis.
 
Automobiliai su varikliais gale turėjo kiek keistą svorio pasiskirstymą, kuris užtikrino gerą sukibimą judant iš vietos, tačiau automobilis buvo nestabilus įveikiant posūkius. Automobiliai su varikliais priekyje šiuo požiūriu yra tiesiog saugesni. Tuo pačiu pasikeitė ir konstrukciniai sprendimai, todėl tapo įmanoma išsaugoti erdvę salone ir montuojant variklį priekyje.

 
„Renault Twingo“ 
 
Šiais laikais ir daugelis galiniais ratais varomų automobilių turi priekyje sumontuotus variklius. Taip yra todėl, kad automobilių pramonės pajėgumai dabar yra kur kas didesni ir papildomas išlaidas atperka pagerėjusios dinaminės charakteristikos. Sukibimo ieškoma kitais būdais - važiuoklės konstrukcijos ir elektroninių saugumo sistemos sprendimai padeda užtikrinti, kad ratai nesisuks vietoje. Na, o, aišku, geresnis, tolygesnis svorio pasiskirstymas tarp ašių užtikrina automobilio stabilumą įveikiant posūkius.
 
Tačiau nereikėtų manyti, kad niekas nebegamina automobilių su varikliais gale. Šią tradiciją išlaikė „Porsche 911“, nors ne kartą buvo svarstoma tokios schemos atsisakyti. Naujas „Renault Twingo“ taip pat turi variklį gale, kaip ir jo broliai iš „Smart“ markės. „Renault Twingo“ yra įdomus pavyzdys, nes šis sprendimas buvo pasirinktas taupant vietą - vėl sugrįžta prie senojo mąstymo. Kita vertus, erdvumo šis sprendimas nesuteikė - „Renault Twingo“ bagažo skyrius yra mažesnis nei šio rinkos segmento lyderių. Gale sumontuotas variklis leido pagerinti vairavimo kampą - „Renault Twingo“ gali apsisukti ir labai siaurose gatvėse.

 
„Renault Twingo“ variklis po bagažo skyriaus grindimis
©Cjp24 (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Tačiau kuri vieta varikliui būtų pati geriausia? Jei žiūrėtume tik į dinamines charakteristikas, tai tikriausiai būtų automobilio centras - kažkur tarp ašių. Tai leidžia išlaikyti gerą balansą, puikias posūkių įveikimo charakteristikas ir šiek tiek sutaupyti svorio. Kartu tai suteikia galimybę automobiliui turėti net du bagažo skyrius, tačiau vietos salone, žinoma, yra mažiau.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt