Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-01-21
Ar žinote, kodėl „Tesla“ nesiūlo įsigyti odinių sėdynių, kuo odinės sėdynės yra blogai?

Ar žinote, kodėl „Tesla“ nesiūlo įsigyti odinių sėdynių, kuo odinės sėdynės yra blogai?
 
Oda ilgai buvo laikoma prabangos ir kokybės ženklu. Tai - natūrali medžiaga, todėl jai apdirbti reikia ypatingų įgūdžių. Tačiau, žinoma, oda nėra veganiškas produktas, todėl dabar naujos mados keičia automobilių pramonės kryptį.
 
Ar žinote, kodėl „Tesla“ nesiūlo įsigyti odinių sėdynių? Nes vienas iš „Tesla“ akcininkų yra PETA. Taip, supratote teisingai - nepriklausoma kontroversiška už gyvūnų teises kovojanti organizacija yra viena iš investuotojų į „Tesla“ ir tai neišvengiamai daro įtaką garsiojo elektromobilių gamintojo sprendimams.
 
Tačiau nereikėtų dėl odos atsisakymo kaltinti tik PETA. Odinio salono nesurasite ir „Volkswagen ID. 3“, ir „ Ford Mustang Mach-E“, ir visuose „Polestar“ modeliuose. Kodėl? Nes gamintojai siekia sumažinti savo poveikį aplinkai. Kad ir kaip ironiškai tai skambėtų, sintetinių medžiagų gamyba į aplinką išskiria nepalyginamai mažiau žalingų dujų nei odos pramonė. Dar daugiau - sintetines medžiagas galima pagaminti ir visai be CO2 ar metano emisijų, jei tik bus pasitelkta atsinaujinanti saulės, vėjo ar vandens energija.
Tuo tarpu karvės skleidžia dujas į kairę ir į dešinę ir nieko su jomis nepadarysi.
 
Daugelis gamintojų siūlo veganiškas odos alternatyvas. „Ferrari“ siūlo „Mycro Prestige“, „Toyota“ sukūrė „SofTex“, o „Mercedes-Benz“ savo salonus aptraukia „Artico“ medžiaga. Tai - sintetiniai produktai, kurie yra priimtinesni veganams, o gamintojams patinka dėl to, kad yra pigesni apdirbti. Problema, žinoma, yra tai, kad natūrali oda gali suirti gamtoje (nebent bus apdorota specifiniais chemikalais, kurie iš esmės sustabdys jos irimą), tuo tarpu poliesteris ir kitos sintetinės medžiagos yra gerokai ilgiau.

 
Oda yra natūrali medžiaga, bet jos apdirbimas gali būti ir labai nenatūralus
©Gerard Kamberg 47 (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Kuo oda tokia jau bloga? Daug kuo ir niekuo. Visų pirma, ji yra brangi. Gyvūnus nuolat puola vabzdžiai, jie kasosi į medžius, susižeidžia į tvoras. Taip atsiranda defektai, kurių gamintojai nenori. Taigi, didelių odos lakštų be defektų nėra tiek jau daug, todėl jie yra brangūs. Oda yra apdorojama aplinkai kenksmingais chemikalais. Vėlgi, nebūtinai - ją galima dažyti daržovių pigmentais ir apsaugoti natūraliais konservantais bei kondicionieriais. Tačiau jei tai daroma natūraliai, oda bus brangesnė. Galiausiai, PETA skaičiuoja, kad gyvulininkystė yra atsakinga už 14-18% visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Vėlgi, dėl to galima kaltinti tik uždarose perpildytose fermose auginamas karves (aišku, jų šeimininkus), nes tos, kurios ganosi pievose, patenka į uždaras fotosintezės sistemas.
 
Kai kurie gamintojai taip pat siūlo ir organiškai skambančias natūralios odos alternatyvas. Būtent - ne organines, o organiškai skambančias. Štai „Volkswagen ID Roomzz“ koncepto salonas buvo aptrauktas „obuolių oda“. Skamba natūraliai, tiesa? Na, šioje medžiagoje yra obuolių odelių skaidulų, likusių po sulčių spaudimo, tačiau jos yra sumaišytos su poliuretanu. Tuo tarpu „Bentley EXP 100GT“ koncepto salonas yra papuoštas „vynuogių oda“, pagaminta iš sintetinių medžiagų ir šiek tiek vyndarystės atliekų.
 
 
„Volkswagen ID Roomzz“ interjeras
©Gamintojo nuotrauka
 
Kiti gamintojai giriasi, kad jų automobilių salonai yra pagaminti iš perdirbto plastiko. Klausimas tik vienas - ar tas plastikas bus dar kartą perdirbtas, kai automobilis prieis savo gyvenimo pabaigą? Tai - mažai kam svarbu, kai gamintojai gali užsidirbti reklamuodami veganiškus salonus, o žmonės gali jaustis šiek tiek geriau neprisidėdami prie aplinkos taršos. Na, bent jau nežiūrint į didesnį paveikslą.
 
O aplinka susirūpinę gamintojai atsisakę natūralios odos galės sutaupyti. Kartu jų gamybos procesų emisijos atrodys šiek tiek geriau.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt