Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-05-16
„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką

„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką
Britų kompanija „Dyson“, garsi inovatyviu požiūriu į įprastas technologijas, jau spėjo įtvirtinti progresu grįstas dulkių siurblio, plaukų džiovintuvo, rankų džiovintuvo ir oro priežiūros įrenginių sampratas. Tai kompanija, kaskart iš naujo išrandanti dviratį, – perkurianti kitų gamintojų tiražuojamų produktų idėjas taip, kad nebeliktų vietos netobulumui, ypatingą dėmesį skirianti elektrinių variklių ir baterijų technologiniam maksimizavimui.

Šiandien „Dyson“ žengia į elektromobilių rinką: ilgą laiką tyrinėję šių transporto priemonių technologijas, kompanijos lyderiai užpatentavo būsimo „Dyson“ elektromobilio dizainą. „22 metus nuodugniai gilinomės į variklių, akumuliatorių, aerodinamikos, vaizdo sistemų ir robotikos dėsnius. Išaušo diena, kai jaučiamės pasirengę visas sukauptas žinias ir patirtį sutelkti dar vieno unikalaus ir galingo projekto – elektromobilio – kūrimui. Mūsų tikslas – atrasti sprendimus, kurie skirtų mūsų kūrinį nuo plačiosios elektromobilių rinkos status quo“, – teigia kompanijos įkūrėjas ir generalinis direktorius James Dyson.
Kompanija prisiima šimtaprocentinę atsakomybę už kiekvieną projekto žingsnį – elektromobilio projektavimo, gamybos ir pardavimo procesai bus sutelkti tose pačiose „Dyson“ žmogiškųjų išteklių rankose: tai – vienintelis būdas užtikrinti aukščiausią sprendimų kokybę. Naujajame „Dyson“ projekte jau dvejus metus dirba daugiau kaip 400 inžinierių. 

Šiuo metu vystoma trijų „Dyson“ elektromobilių modelių serija. Detalių apie pirmąją automobilių kartą kol kas atskleista nedaug: tai bus krosoverio tipo septynvietis automobilis, kuriame sėdynės projektuojamos trimis eilėmis, šiek tiek gulsčiau nei konvenciniame SUV tipo automobilyje. Automobilio dizainas išsiskiria didesniais nei įprasta ratais: jų skersmuo sudarys apie 45–55 % automobilio aukščio. J. Dyson teigia: „Mūsų tikslas – sukurti transporto priemonę, kurios skiriamasis bruožas būtų optimalus efektyvumas: didesni ratai projektuojami mąstant apie automobilio manevringumą tiek lygaus miesto reljefo, tiek nepatogių kalnuotų vietovių, tiek kritulių veikiamos eksploatacijos sąlygomis. Be to, didesni ratai pagerina aerodinamines savybes.“ Pabrėždami dizaino universalumą – tinkamumą tiek vyrams, tiek moterims; kūrėjai kaip svarbiausias projektavimo gaires nurodo aerodinamiką, eksploatacinį efektyvumą ir savitą architektūrą. J. Dyson patvirtino, jog elektromobilio korpusas bus liejamas iš aliuminio, jo ilgis neturėtų viršyti 5100 mm, plotis – iki 1975 mm. Kol kas numatomos savybės – santykinai ilga važiuoklė (nuo 3200 mm iki 3350 mm; taip užtikrinant optimalią erdvę didesnių akumuliatorių integravimui), aukštas dugnas (apie 300 mm), žemas stogas (1600–1800 mm) ir sedano tipo sėdynės (gulsčios). Anot paties J. Dyson, planuojamos fundamentaliai naujos technologijos, leisiančios įgyvendinti ženklų šuolį elektromobilių rinkos evoliucijoje. Elektromobilio gamybos etapas planuojamas įgyvendinti Singapūre, investicijos siekia 2 milijardus svarų sterlingų.

Kol kas „Dyson“ nepateikia duomenų apie pirmojo elektromobilio akumuliatorių tipą. Primename, jog šiai sričiai tyrinėti kompanija paskyrė ne vienerius metus, mėgindama atrasti būdą komercializuoti naujosios kartos kietos struktūros akumuliatorių technologiją ir padaryti ją prieinamą naudotojui kaip alternatyvą mažiau saugiems ličio jonų akumuliatoriams. Vis dėlto kol kas planai nepatvirtinti – inovacijas riboja tokių sprendimų kaina, kurią tektų mokėti galutiniam vartotojui, ir sprendimų sparta. Todėl džiugu, jog kompanijos planuose – dar dvi elektromobilių kartos, tikėtina, leisiančios įgyvendinti ambicijas.

„Dyson“ elektromobilio projektas patikėtas buvusiam „BMW“ vadovui, „Infiniti“ prezidentui ir „Nissan“ viceprezidentui Roland Krueger, kurio išskirtiniai bruožai – globali patirtis ir gebėjimas regėti automobilių industriją kaip planetos peizažą, nesisaistant su konkrečiais regionais. Krueger įsitikinęs, jog paslaptį būtina saugoti iki galo: „Žmonės spėlioja, kuo žaisime rinkoje – dydžiu, manevringumu, akumuliatorių kokybe ir t. t. Tačiau tai – konkurencinė informacija, kurią tikslingai pasiliekame sau.“


Nors gamyba numatyta Singapūre, automobilio testavimas bus atliekamas Anglijoje, Viltšyre, kur šiuo metu vykdomas projekto vystymas. Čia planuojama įrengti apie 16 km ilgio testavimo ruožą, kurį sudarys reljefiškai maksimaliai skirtingos atkarpos – nuo dinamiškų vingių, didelių asfaltuotų plotų, iki bekelių, kalnuotų ruožų ir greitkelio simuliacijos. Anot „Dyson“ atstovų, tai bus pasaulinio lygio automobilių testavimo teritorija, plečianti kompanijos vaidmenį elektromobilių rinkoje.

James Dyson tvirtina, jog elektromobilis – ne staiga šovusi mintis: „Tai mano ambicija nuo 1998 m. Tada industrija šią ambiciją atmetė ir nuėjo paprastesniu – dyzelinių ir benzininių variklių – keliu. Dabar atėjo laikas žengti žingsnį, kuriam ruošiausi devyniolika metų. Kaip atrodys „Dyson“ elektromobilis? Tegaliu pasakyti tiek: nematau prasmės kartoti to, ką daro kiti. Tai – ne mano būdas veikti.“ J. Dyson taip pat pabrėžia asmeninę viltį kaip įmanoma paspartinti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių gamybos ribojimą: anot jo, optimalu būtų uždrausti šio automobilių rinkos segmento vystymą Jungtinėje Karalystėje iki 2030 m. (oficialiai numatomas draudimo laikotarpis – 2035–2040 m.). 

Tikimasi, jog naujasis „Dyson“ kūrinys bus pabaigtas 2020 m., o rinką pasieks 2021 m. Ką gi – belieka laukti!
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt