Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-06
Švedai atrado naujas anglies pluošto savybes – jau dabar bene visas automobilis gali tapti baterija

Švedai atrado naujas anglies pluošto savybes – jau dabar bene visas automobilis gali tapti baterija
Anglies pluoštas yra viena įspūdingiausių medžiagų, kuri pasižymi neįtikėtinu lengvumu bei stiprumu. Todėl anglies anglies pluoštas yra naudojamas nuo dviračių iki pačių pažangiausių automobilių ir orlaivių gamybos. Bet ar anglies pluoštas galėtų duoti dar daugiau naudos ir atlikti svarbų vaidmenį saugant energiją? Viena mokslininkų grupė ištyrė tokias anglies pluošto galimybes ir teigia, kad kruopščiai parinktos medžiagos formos iš tiesų pasižymėti reikiamomis elektrocheminėmis savybėmis ir praktiškai visas automobilis taptų baterija.
 
Tyrimas buvo atliktas Švedijos Chalmerso technologijų universitete ir viskas prasidėjo nuo gana paprastos prielaidos. Anglies pluošto mechaninės savybės jau yra gerai žinomos, o ir jo panaudojimas, kaip elektrodų medžiaga, eksperimentinėse baterijose demonstruoja gerą potencialą. Tai kodėl nesujungus šių dviejų savybių į vieną?
 
Konstrukciniams tikslams naudojamas anglies pluoštas dažniausiai būna gaminamas taip, kad būtų kuo stipresnis ir nekreipiama daug dėmesio į elektrochemines savybes.
Tačiau yra aišku, kad anglies pluoštas, turintis geras elektrochemines savybes, paprastai pasižymi gerokai žemesniais tvirtumo parametrais.
 
Tad tai buvo neištirta mokslininkų sritis ir tyrėjai siekė surasti anglies pluoštą, kuris tenkintų abi sąlygas. Tai reiškia, kad reikėjo tirti įvairių rūšių komerciniu požiūriu prieinamų anglies pluoštų mikrostruktūras ir žiūrėti, kaip medžiagų kristalai (dalelės) yra išsidėstę ir kokio yra dydžio.
 
Tyrėjai nustatė, kad didesnio kietumo anglies pluošto kristalai yra didesni ir labiau orientuoti, o mažesnio kietumo anglies pluošto kristalai atvirkščiai – mažesni ir prasčiau orientuoti. 
 
Pasak mokslininkų, šios naujos žinios suteiks pagrindą atsirasti anglies pluoštui, patenkančiam į šią siaurą sritį, kurioje užtikrinamos naudingos elektrocheminės savybės ir išlaikomas būtinas medžiagos tvirtumas. Ir kaip teigia tyrimo autorius Leifas Aspas, jau dabar galima padaryti šią medžiagą komerciškai labai patrauklia.
 
„Dabar mes žinome, kaip daugiafunkciniai anglies pluoštai turėtų būti pagaminti, kad būtų pasiektas didelis energijos saugojimo pajėgumas, kartu užtikrinant medžiagos tvirtumą“, - teigia Aspas. „Nedidelis medžiagos tvirtumo sumažėjimas, daugelyje sričių, pavyzdžiui automobiliuose, nėra didelė problema. Šiuo metu dominuoja brangūs anglies pluošto kompozitai, kurių tvirtumas yra pritaikytas orlaivių naudojimui. Todėl anglies pluošto gamintojams dar yra keletas galimybių, kaip išplėsti anglies pluošto panaudojimą.“
 
Kadangi medžiagos svoris yra toks kritiškai svarbus automobilių gamyboje – ypač dėl degalų sunaudojimo efektyvumo – mokslininkai jau turi minčių, kaip naujoji medžiaga galėtų tapti energetikos sistemos dalimi. Tyrėjai jau dirba su automobilių ir aviacijos pramonių šakos atstovais, kad ištirtų šių „struktūrinių baterijų“ galimybes.
 

Tyrėjai siekia, kad didelę dalį automobilių kėbulų ir lėktuvų fiuzeliažų sudarytų struktūrinės ličio jonų baterijos. Daugiafunkcinis anglies pluoštas veiktų, kaip baterijų elektrodai ir tuo pačiu būtų korpuso dalis, kaip kad yra iki šiol 
 
„Automobilio kėbulo korpusas nebūtų paprastas ir neatsiejamas elementas, bet veiktų kaip baterija“, - sako Aspas. „Be to, anglies pluoštą bus įmanoma panaudoti ir kitiems tikslams, kaip: kinetinės energijos surinkimui, jutikliams ar energijos ir duomenų laidininkams. Jei visos šios funkcijos būtų automobilių ir orlaivių korpusuose, tai galėtų jų svorį sumažinti iki 50 %.”
 
Aspas teigia, kad „svarbiausia yra optimizuoti transporto priemones sistemos lygyje – atsižvelgiant į svorį, stiprumą, tvirtumą ir elektrochemines savybes. Tai yra visiškai naujas požiūris į automobilių sektorių, kuriame dažniausiai stengiamasi optimizuoti konkrečius komponentus. Struktūrinės baterijos galbūt ir netaps tokiomis efektyviomis, kaip įprastos baterijos, bet jos gali tapti bendros sistemos dalimi ir duoti didelę naudą. Be to, struktūrinės baterijos būtų mažesnio energijos tankio, todėl jos būtų saugesnės už standartines baterijas ir neišskirtų lakiųjų medžiagų.“
 
Tyrimo rezultatai buvo paskelbti moksliniame žurnale „Multifunkcional Materials“.

technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt