Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-07-31
Kas čia per keistas išradimas - kam reikalinga automobilio priekyje montuojama arklio galva?

Kas čia per keistas išradimas - kam reikalinga automobilio priekyje montuojama arklio galva?
20 amžiaus pradžia buvo didelių virsmų laikotarpis miestų gatvėse. Tarp arklių traukiamų vežimų vis dažniau pasirodydavo automobiliai. Inžinieriai iš karto suprato, kad tai - perspektyvi pramonės šaka, todėl stengėsi sukurti pačius naudingiausius išradimus. Tuo tarpu Uriah Smithas iš Mičigano užpatentavo ant automobilio priekio montuojamą medinę arklio galvą. Kam? Ir kodėl dabartinis jūsų automobilis šio išradimo neturi?
 
2014 metais Niujorko mieste JAV eisme žuvo kiek mažiau nei 300 žmonių.  Tai - didžiulis skaičius, nes ir vieno žmogaus žūtis yra tragedija. Tačiau 1900 metais, kai eismas buvo nelyginamai lėtesnis ir ne toks intensyvus, Niujorko gatvėse žuvo 200 žmonių. Tokia situacija tvyrojo jau kelerius metus. Kodėl? Todėl, kad automobiliai buvo labai nauji.
 
Ne, kaltas ne vairuotojų patirties ar automobilių saugumo technologijų stygius. Tiesiog garsiai burzgiantys ir keistai atrodantys automobiliai baidydavo arklius. Ištikimieji žmonių pagalbininkai negalėjo suprasti keistai judančių transporto priemonių, kurios atrodė kaip karietos, bet neturėjo nei vieno arklio. Taigi, gyvūnai baidėsi ir šokinėjo.
Būtent jie ir sukėlė daugelį paminėtų nelaimių, kurių metu žuvo žmonės. Reikėjo imtis priemonių ir religingas inžinierius Uriah Smithas sumanė, kad reikia arkliams padėti.
 
1899 metais Uriah Smithas iš Mičigano užpatentavo automobilį „Horsey Horseless“. Tai, kaip sakė pats Smithas, buvo visiškai nauja automobilio forma. „Horsey Horseless“ priekyje tiesiog buvo didelė medinė arklio galva, kuri, kaip sakė pats išradėjas, buvo ir naudinga, ir graži. Kuo ji galėjo būti naudinga?
 
Na, visų pirma, tai joje buvo paslėptas degalų bakas (ar galėtumėte įsivaizduoti save užpildantį arklio galvą?), o antra - ji turėjo padėti tikriems arkliams priprasti prie automobilių. Smithas manė, kad arkliai iš tolo pamatys automobilį ir pamanys, kad tai - arklio traukiama karieta. Tokiam automobiliui pravažiavus arklys tikriausiai pastebėtų, kad ten tik netikra arklio galva, tačiau tuomet baidytis jau būtų per vėlu.
 
Idėja buvo labai keista, bet pritraukė investuotojų. Kita vertus, susidomėjimas buvo toks mažas, kad net neaišku, ar Smithas pagamino nors vieną prototipą. Arklių žinovai sako, kad idėja vis tiek nebūtų suveikusi. Visų pirma, arkliai nėra tokie kvaili - jie lengvai atskirtų medinę galvą nuo tikro arklio. Antra, kitus gyvūnus jie atpažįsta pagal kvapą. Kad ir kiek arklio šlapimo būtų užpilta ant „Horsey Horseless“, automobilis vis tiek pasižymėtų kitokiu kvapu nei tikras arklys.
 
Galiausiai, arkliai turi gerą atmintį. Vos supratę, kad automobiliai nieko blogo nedaro, jie prie jų pripranta. Būtent tai galiausiai ir nutiko - su laiku arkliai ėmė vis mažiau baidytis ir nelaimių keliuose buvo vis mažiau. Būtent todėl dabar jūsų automobilio netikri arkliai nepuošia, nebent vairuojate „Mustang“ ar „Ferrari“.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt