Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-03-21
Kodėl senųjų garvežių kabinos beveik visada buvo gale? Kodėl vėliau jos perkeltos į priekį?

Kodėl senųjų garvežių kabinos beveik visada buvo gale? Kodėl vėliau jos perkeltos į priekį?
Jei pabandytumėte įsivaizduoti garvežį, tikriausiai mintyse iškiltų animaciniuose filmuose ne kartą matytas lokomotyvo siluetas. Tačiau jei geriau įsižiūrėtumėte į tokio garvežio dizainą, pastebėtumėte, kad mašinistas tikrai negali gerai apžvelgti priešais besidriekiančių bėgių. Tai kodėl jo kabina nebuvo įrengta garvežio priekyje, kur mažiau dūmų ir matomumas geresnis?
 
Iš tikrųjų matomumas nebuvo labai didelė problema jau vien dėl to, kad bėgius retai kirsdavo automobiliai. Labiausiai tuomet buvo bijoma medžių ir gyvūnų, su kuriais susidorodavo didelis priekyje montuojamas pleištas. Matomumas buvo svarbiausias atvykus į traukinių stotį ar depą, kur bėgiais tekdavo dalintis su kitais traukiniais ir pavieniais vagonais.
 
Mašinistų kabinos gale buvo montuojamos todėl, kad ten buvo kūrenamas garo variklis. Tiesiai už garvežio įprastai buvo kabinamas kuro vagonas, kuriame buvo anglys arba, kiek rečiau, mediena. Taigi, čia įrengti ir mašinisto darbo vietą buvo tiesiog paprasčiau. Tačiau taip buvo ne visada.
 
20 amžiaus pradžioje pasirodė garvežiai su priekyje sumontuotomis mašinisto kabinomis. Toks dizainas turėjo labai daug privalumų. Visų pirma, žinoma, pagerėjo matomumas ir darbo sąlygos - mašinistų nebekankino garvežio dūmai. Tačiau dar svarbiau buvo tai, kad sunkus boileris gulė ant varančiųjų ratų, pagerindamas svorio pasiskirstymą ir sukibimą.

 
Kai kurie garvežiai atrodė taip - mašinisto viena buvo priekyje 
©commons.wikimedia.org

Tiesa, jei toks garvežys vis tiek buvo kūrenamas anglimi, kūriko vieta vis teik buvo gale, arčiau vagono su anglimis. Tai apsunkindavo mašinisto ir likusios įgulos dalies komunikaciją ir, bent jau teoriškai, suprastino mašinisto šansus išgyventi, jei susidūrimas visgi įvyktų. Garo variklį kūrenantys žmonės taip pat negalėjo pasidžiaugti tais pačiais privalumais kaip ir priekyje esantis mašinistas. Važiuojant tuneliu, jų kabiną vis tiek užtvindydavo tiršti juodi ir labai nuodingi dūmai. Tačiau tuo metu vis daugiau garvežių naudojo skystą kurą, kuris gerokai palengvino garo variklio priežiūrą. 
 
Kiek vėliau atsirado ir abipusių lokomotyvų. Jie turėjo mašinisto kabinas abejose pusėse, todėl lokomotyvo kaskart nereikėjo apsukti. Šiais laikais lokomotyvų būna įvairių, tačiau dažniausiai kabina yra priekyje. Taip lengviau apžvelgti kelią ir išvengti nelaimių, jei ant bėgių yra kokia nors kliūtis.
technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt