Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-10-05
Ar įmanoma automobiliui važiuoti deginant degtinę ar kitus alkoholinius gėrimus?


Degalinėse šalia įprastų degalų rūšių puikuojasi ir E85. Tai - etanolio kuras, o etanolis yra alkoholis. Ar E85 kurui pritaikytas automobilis važiuos, jei jo baką užpildysime, pavyzdžiui, degtine? Ar apskritai yra tokių automobilių, kurie galėtų būti varomi alkoholiniais gėrimais? 
 
Etanolis, dar žinomas kaip etilo alkoholis, yra neblogi degalai automobiliui. Jie itin plačiai naudojami tuose šalyse, kur etanolio pramonė yra labai stipri. Pavyzdžiui, Brazilijoje dauguma automobilių degina būtent E85 kurą. Aišku, jie turi būti specialiai tam pritaikyti - etanolio nemėgsta kai kurios guminės variklio dalys, o jis pats turi mažiau energijos nei benzinas. Tiesa, E85 nėra tik etanolis - šiuose degaluose etanolis sudaro 85 %, o likusią dalį - benzinas ir priedais. E85 kuras naudojamas ir „IndyCar“ boliduose.
 
Ir čia prieiname prie alkoholinių gėrimų. Jie turi vieną labai didelę problemą - juose yra daug vandens, o alkoholis sudaro tik nežymią dalį. Vanduo variklyje - labai prasta mintis, nes jo neįmanoma suspausti, jis nėra geras lubrikantas. Galų gale, alkoholiniuose gėrimuose ir taip mažai degių medžiagų - jie tiesiog netiktų. Nebent būtų dosniai atskiesti benzinu.
 
Galite pamatyti panašų bandymą šiame vaizdo įraše nuo 8-os minutės
 
 
 Taigi, net jei kaip nors priverstumėte vidaus degimo variklį dirbti su alkoholiniais gėrimais, tai ilgai netruktų - variklis labai greitai sugestų, visiškai neturėtų galios. Na, nebent tas vidaus degimo variklis yra reaktyvinis - dujų turbininis motoras.
 
1963-1964 metais gamintas „Chrysler Turbine Car“ automobilis turėjo būtent tokį variklį. Tai buvo didelis technologinis pasiekimas, net jei ir labai nepraktiškas automobilis. Labai brangūs prototipai buvo patikėti keliems susidomėjusiems pirkėjams, tačiau vėliau „Chrysler“ nusprendė projekto nebetęsti. Visgi, kol jis vyko, pavyko pasiekti įdomių dalykų.
 
 
„Chrysler Turbine Car“ galėjo deginti beveik bet kokį degų skystį 
 
A-831 variklis, naudotas „Chrysler Turbine Car“ automobilyje galėjo deginti dyzeliną, benziną, žibalą, aviacinį kurą - iš esmės viską, kas dega. Skirtumas buvo tik toks, kad priklausomai nuo degalų skyrėsi automobilio galia - ne visi degalai savyje turi tiek pat energijos. Meksikos prezidentas Adolfas Lópezas Mateosas vieną tokį automobilį užpildė tekila, kai „Chrysler“ patvirtino, kad tai yra įmanoma ir niekam nepakenks. Ir automobilis linksmai sau važiavo. Šis automobilis taip pat buvo išbandytas su kvepalais, žemės riešutų ir sojų aliejais.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Retas įvykis automobilių pramonėje: koncepcinis „Porsche 911 Speedst  
40 % elektromobilių pardavimų kritimas neišgąsdino „General Motors“   
Bugatti Veyron nuoma kainuoja didelius pinigus, bet net tie, kurie i  
Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d  
Kim Jong Unas atsinaujino ratus – dabar važinėja nauju „Rolls-Royce“  
„Jaguar I-PACE“: iš Londono į Briuselį   
„Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas   
Kodėl žmonės dievina ką tik pasirodžiusį „Suzuki Jimny“ ir kodėl jis  
Naujasis „Kia ProCeed” derina išskirtinę išvaizdą, praktiškumą ir di  
„Tesla“ bandys amerikiečiams įsiūlyti jų dievinamą modelį ir tai ko   
„Tesla Roadster“ galutinai pribaigs vidaus degimo variklį?  
Atnaujintas Renault Kadjar: dar efektyvesnė išvaizda ir daugiau komf  
Pirmasis visiškai elektrinis „Jaguar I-Pace“ – jau Vilniuje   
Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats  
Kodėl elektromobiliai negali patempti įprastų automobilinių priekabų  
„Ford Mustang Bullitt“: legendinis trileris atgimė nauju pavidalu  
Uždrausta „Volkswagen Polo“ reklama - įvertinkite, ar ji tikrai gal  
Naujasis „Mercedes-AMG GT“ – išskirtinis vairavimo dinamiškumas ir p  
„Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisy  
Ekspertai tai vadina „košmaru“, o gamintojai teigia, kad viskas taip  
VIDEO