Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-10-10
„Baltic Ace“ nuskendo su 1400 automobilių - kas iš jų liko po 3 metų vandenyje?


„Baltic Ace“, vandenynų autovežis, dažniausiai dirbo Baltijos jūroje. Jis dažnai keliavo iki Suomijos, į kurią pristatydavo tūkstančius automobilių. Taip keliavo ir 2012 metų gruodį, kai netoli Nyderlandų susidūrė su konteineriniu „Corvus J“. „Baltic Ace“ nuskendo su visu kroviniu, bet kas su juo nutiko vėliau?
 
„Baltic Ace“ ir „Corvus J“ susidūrė dėl žmogaus klaidos. Tai buvo išties siaubinga tragedija, nusinešusi 11 gyvybių. „Corvus J“ nebuvo stipriai pažeistas - šis laivas net dalyvavo paieškos ir gelbėjimo darbuose. Tačiau būtent šis konteinerinis laivas ir atsitrenkė į „Baltic Ace“ korpusą labai aktyviame laivybos kelyje.
 
„Baltic Ace“ tuomet su 1400 „Mitsubishi“ automobilių keliavo į Suomiją. Tiesa, mašinos tikriausiai buvo skirtos Rusijos rinkai. Laivas nuskendo į 35 metrų gylį visai netoli Nyderlandų, iš kurių ir pradėjo savo kelionę, todėl „Baltic Ace“ dar turėjo ir nemažai degalų. Jis kėlė ne tik gamtosauginių problemų, bet ir galėjo būti pavojingas šioje vietoje dirbantiems laivams. „Baltic Ace“ reikėjo iškelti.
 
Sprendimas laivą pašalinti buvo priimtas 2014 metais. Tuomet buvo pašalintas likęs kuras, sudarytas nuskendusio laivo planas, priimti techniniai sprendimai. „Baltic Ace“ turėjo visą savo krovinį - nei vienas automobilis neišriedėjo į jūros dugną. Buvo nuspręsta, kad laivas turi būti supjaustytas į 8 dalis, kad jį būtų įmanoma iškelti. Štai kaip jis atrodė po dviejų vandenyje praleistų metų.
 
Iš tiesų, automobiliai laivo krovinių skyriuje inžinieriams jokių rūpesčių nekėlė - juos lengva perpjauti. Pats „Baltic Ace“ buvo pritaikytas plaukiojimui apledėjusiame vandenyje, todėl jo korpusas buvo pakankamai storas. Iškėlimo darbams trukdė ir vanduo, kuris laikėsi kaip didelis svoris krovininio laivo skyriuose. Tačiau supjaustytas laivas po truputį buvo keliamas į viršų.
 
„Baltic Ace“ kelionė iš jūros dugno į metalo laužą baigėsi tik 2015 metų rudenį - aštuoni dideli laivo gabalai buvo keliami daugiau nei metus. Tai leido pažvelgti, kokį poveikį automobiliams padarė „Baltic Ace“ laivo tragedija.

 
„Baltic Ace“ krovinys buvo sunkiai atpažįstamas 
 
Žinoma, niekas net negalvojo, kad kurie nors automobiliai bus tinkami kam nors daugiau nei metalo laužas. Nauji „Mitsubishi“ neatsilaikė ir sūraus vandens poveikiui - jie buvo gerokai parūdiję. Aišku, šis procesas tik pagreitėjo, kai jie vėl buvo iškelti į gryną orą. Rūdys matėsi ne tik automobilių apačioje, bet ir ant dažytų kėbulo dalių - skęsdamas „Baltic Ace“ vertėsi, todėl buvo sulamdyti visi automobiliai.
 
Stipriai apgadinti ir lengvo lydinio ratlankiai, automobiliai neteko padangų, o ir kėlimo metu jie buvo dar labiau suknežinti. Tai, aišku, nebebuvo jokia problema, nes visas „Baltic Ace“ krovinys kaip ir pats laivas tapo metalo laužu.

 
„Mitsubishi“ automobiliai buvo suknežinti laivui virstant 
 
„Baltic Ace“ buvo supjaustytas ir pardirbtas. Toks likimas laukia absoliučios daugumos laivų, tačiau „Baltic Ace“ to sulaukė per anksti. Šis laivas buvo pastatytas 2007 metais ir dirbtų iki šiol, jei ne žmonių neapdairumas.

technologijos.lt
Susiję straipsniai
Lietuvoje pristatytas elektromobilių perversmo pradininkas „Hyundai   
Ar žinote, kodėl „Toyota GT86“ savo pavadinime turi skaičių 86 ir ka  
„BMW“ pirmą kartą oficialiai pripažino, kad „pradeda gauti į kaulus“  
Retas įvykis automobilių pramonėje: koncepcinis „Porsche 911 Speedst  
40 % elektromobilių pardavimų kritimas neišgąsdino „General Motors“   
Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d  
SEAT pristato naują flagmaną – didelį visureigį SEAT Tarraco  
„Jaguar I-PACE“: iš Londono į Briuselį   
„Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas   
Kodėl žmonės dievina ką tik pasirodžiusį „Suzuki Jimny“ ir kodėl jis  
Naujasis „Kia ProCeed” derina išskirtinę išvaizdą, praktiškumą ir di  
„Tesla“ bandys amerikiečiams įsiūlyti jų dievinamą modelį ir tai ko   
„Tesla Roadster“ galutinai pribaigs vidaus degimo variklį?  
Atnaujintas Renault Kadjar: dar efektyvesnė išvaizda ir daugiau komf  
Pirmasis visiškai elektrinis „Jaguar I-Pace“ – jau Vilniuje   
Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats  
Kodėl elektromobiliai negali patempti įprastų automobilinių priekabų  
„Ford Mustang Bullitt“: legendinis trileris atgimė nauju pavidalu  
Naujasis „Mercedes-AMG GT“ – išskirtinis vairavimo dinamiškumas ir p  
„Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisy  
VIDEO