Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-04-15
Mobilumas didmiesčiuose: koncepcinis Audi AI:ME elektromobilis


2019 m. Šanchajaus automobilių parodoje „Audi“ pristato ateities didmiesčių mobilumo viziją: koncepcinį kompaktinį elektromobilį Audi AI:ME, pasižymintį itin erdviu ir futuristiniu salonu bei palaikantį ketvirtojo lygio savavaldžio važiavimo režimą. Keliaujantys juo galės naudingai leisti laiką, kadangi Audi AI:ME turi daug pažangių komunikacijos ir pramogų technologijų ir užtikrina itin patogią ir komfortišką kelionę.

Po anksčiau debiutavusių verslo klasės Audi Aicon ir ekstremalaus Audi PB 18 sportinio automobilio, Audi AI:ME yra trečias gamintojo koncepcinis automobilis ir yra specialiai sukurtas naudojimui didmiesčiuose. Ketvirtasis koncepcinis elektromobilis debiutuos 2019 m. rudenį Frankfurto automobilių parodoje.
 
Kompaktiška konstrukcija ir elektros pavara: elektromobilio koncepcija

Būdamas 4,30 m ilgio ir 1,90 m pločio, Audi AI:ME yra miesto kompaktinis elektromobilis, tačiau jo didelis, net 2,77 m siekiantis atstumas tarp ašių ir 1,52 m aukštis prilygsta klase aukštesniam automobiliui. Erdvų saloną užtikrino elektrinė platforma, leidusi sumažinti atstumus nuo automobilio krašto iki priekinės ir galinės ašies, taip pat ir tai, kad čia nėra transmisijos tunelio. Elektros variklis sumontuotas ties galine ašimi ir pasiekia 125 kW (170 AG).
 
Audi AI: kelyje link savavaldžio mobilumo

Audi AI:ME ir Audi AIcon: yra du koncepciniai elektromobiliai, kurių pavadinimo pirmosios dvi raidės reiškia pažangias mobilumo technologijas. Audi AI žymi elektroninių sistemų kompleksą, skirtą perimti vairuotojo užduotis ir suteikti naujas galimybes keliaujant automobiliu, naudojant dirbtinio intelekto technologijas. Audi AI sistemos gali mokytis ir priimti sprendimus, suasmeninti siūlomas paslaugas, todėl tokie naujos kartos keturių žiedų markės automobiliai bus itin sumanūs ir prisitaikantys. Jie palaikys nuolatinį ryšį su aplinka ir keleiviais, taip geriau nei kada nors anksčiau prisitaikant prie jais keliaujančių poreikių.

 
Savavaldis ketvirtojo lygio važiavimas: atsipalaiduokite keliaudami mieste

Audi AI:ME yra sukurtas važinėti mieste naudojant ketvirtojo lygio savavaldį režimą, kuris yra antras pagal sudėtingumą standartizuotos autonominio važiavimo sistemos lygis. Ir nors ši sistema važiuojant nereikalauja jokių vairuotojo veiksmų, ji gali veikti tik greitkeliuose ir specialiuose miesto rajonuose, kuriuose vairuotojas automobilio valdymą gali perleisti savavaldei sistemai. 
 
Tai reiškia, kad toks automobilis ateityje galės savarankiškai važinėti numatytose vietose su jam pritaikyta infrastruktūra. Automobilis užtikrins tolygų važiavimą miesto sraute, išvengiant per didelės akceleracijos ar stabdymo ir taip užtikrinant, kad keleiviai salone galės visiškai atsiriboti nuo išorėje esančios miesto aplinkos. 

Prabangus salonas ir itin pažangus valdymas: automobilio salonas

Audi AI technologijos iš esmės keičia supratimą kaip automobiliai bus naudojami ateityje ir ką bus galima veikti kelionės metu. Automobilis taps lyg trečiąja erdve po namų ir darbovietės. Todėl Audi dizaineriams AI:ME salonas tapo svarbiausiu automobilio elementu, o didžiausias dėmesys buvo kreipiamas ne į tokius tradicinius valdymo elementus kaip vairas, prietaisai ar pedalai, bet į kokybišką laiko praleidimą automobilyje.

 
Automobilio ir jo funkcijų valdymas bus atliekamas žvilgsniu, sėdint itin patogiose sėdynėse, taip pat balsu arba lietimui jautriose paviršiuose ant durelių. Žemiau priekinio stiklo per visą jo ilgį sumontuotas daugiafunkcis trimatis OLED ekranas, kuriame funkcijos valdomos žvilgsniu. Salone yra virtualios realybės akiniai, kurie pravers žiūrint filmus ar netgi žaidžiant žaidimus, taip sukuriant nepakartojamą kelionės patirtį.

 
Didelis įstiklinimo plotas, įskaitant ir stogą, užtikrina erdvės pojūtį, o elektrochromatinis langų valdymas pagal poreikį reguliuoja į saloną patenkančios šviesos ir šilumos kiekį. Be to, salone numatyta vieta net tikriems augalams – žaluma, kuri retai matoma šiuolaikiniuose didmiesčiuose, automobilio keleiviams leis pajusti gamtos artumą ir tuo pačiu iš esmės pagerins oro kokybę salone.  
 
Išskirtinė išorės išvaizda

Naujo modelio išvaizda yra dar viena šiuolaikinio Audi dizaino inovacija. Įsižiūrėjus matomos akivaizdžios sąsajos su 2017 m. debiutavusiu koncepciniu Audi Aicon, o labiausiai šiuos du savavaldžius automobilius sieja išskirtinė šoninių langų išvaizda.
 
Audi AI:ME išsiskiria savo kitoniška išvaizda, itin skirtinga nuo tradicinių automobilių. Pleišto formos kėbulas, akcentuotos ir itin ryškios ratų arkos yra būdingi markės bruožai, o įspūdingos langų formos sukuria itin efektingą kėbulo išvaizdą. Didelės durelės, galinčios atsidaryti į skirtingas puses, padeda lengviau įsėsti į automobilį.
 
Matyk ir būk matomas: automobilio žibintai

Ateityje savavaldžių automobilių žibintų paskirtis taps kitokia nei šiandien, kadangi vairuotojui nereikės stebėti kelio. Tačiau žibintams teks ne mažiau svarbios užduotys – pavyzdžiui, palaikyti ryšį su kitais eismo dalyviais. Jau Audi Aicon buvo demonstruojama kaip skaitmeniniai šviečiančios matricos paviršiai su judančia grafika gali rodyti kokiu režimu važiuoja automobilis ir, žinoma, atkreipti į automobilį dėmesį.

 
Audi AI:ME ši koncepcija buvo išplėtota dar labiau. Kadangi važinėjant mieste automobilių sraute įprasti priekiniai ir galiniai žibintai tampa sunkiai matomi, todėl Audi inžinieriai LED šviesas sumontavo neįprastai aukštai virš ratų arkų, kur jos yra matomos iš bet kurios vietos. 360 laipsnių kampu matomi žibintai yra itin svarbūs ir dar labiau padidina pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.

 
Ilgalaikis mobilumas: pavaros konstrukcija

Audi labai gerai įvertino ir prataikė AI:ME miesto automobilio savybes tai aplinkai, kurioje jis bus naudojamas. Tai reiškia, kad jam nebūtinas ekstremalus įsibėgėjimas ar maksimalus greitis. Toks miesto automobilis dažniausiai bus naudojamas važinėjant nuo 20 iki 70 km/h siekiančiu greičiu ir juo bus galima naudotis daug valandų be įkrovimo – šiuos poreikius visiškai atitinka 65 kWh talpos akumuliatoriai, o puikią dinamiką užtikrina 125 kW (170 AG) elektros variklis, sumontuotas galinėje ašyje. Stabdžių energijos rekuperavimas ir nedidelis kompaktiško elektromobilio svoris užtikrins, kad energijos sąnaudos bus itin mažos.
 
Susiję straipsniai
„Audi e-tron“ elektrinio SUV nebus tiek daug, kiek planuota – „Audi“  
„Volvo“ automobiliai vieni kitus perspės apie slidžias atkarpas ir k  
Finišas: lietuvis ir senutė HONDA - naujo rekordo aplink Australiją   
Gąsdinantis hakerių darbas - vos trys lipdukai ant kelio gali sukelt  
„Smart“ gyvens! Tik kažin, ar kas nors dėl to labai džiaugiasi  
Sensacingas precedentas - Pekino teismas sustabdė „Range Rover Evoqu  
Ženevos automobilių parodoje „Volkswagen“ pristatė galingiausią isto  
Atnaujintas „Mercedes-Benz GLC“ turės kuo nustebinti: galėsite valdy  
Musko pažadas dėl „Model 3“ kainos tampa realybe  
Neįprasto kėbulo „Range Rover SV“ buvo atšauktas dar net neprasidėju  
„Mazda“ vidaus degimo variklių ateitį mato net po 2050 metų  
Su kokiais defektais pas pirkėjus atkeliauja „Tesla Model 3“? Vienas  
Naujasis HONDA HR-V meta iššūkį miesto visureigių segmentui   
Mazda3 tik pasirodė ir jau sulaukė kritikos - ar pastebėsite, kas ne  
Dyzelinis „Jeep Gladiator“ galės patempti mažiau nei benzininis. Kod  
Pirmoji kregždė: naujoji „Mazda3“ debiutavo JAV  
Dar tik pirmas šaltukas, o jau prasidėjo – „Tesla Model 3“ savininka  
Štai kokius išbandymus turi ištverti naujasis „Porsche 911“: nuo šia  
Stiliaus ikona 2.0: debiutavo visiškai naujas „Range Rover Evoque“   
Lietuvoje pristatytas elektromobilių perversmo pradininkas „Hyundai   
VIDEO