Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-07
Tai bus greičiausias visų laikų „McLaren“: 1000 AG, 403 km/h ir dar niekur nematyti eleronai


„McLaren Speedtail“ - tai įspūdingas legendinio F1 palikuonis. Šis trivietis superautomobilis turės 1000 arklio galių, iki 300 km/h įsibėgės per 12,8 s, o maksimalus greitis sieks 403 km/h. Tai - greičiausias visų laikų „McLaren“ automobilis su valstybiniais numeriais. Tačiau tokių rodiklių nepasieksi nepriėmęs keistų sprendimų - „Speedtail“ gale rasite porą eleronų, pagamintų iš lankstaus anglies pluošto. Kam ir kaip jie pagaminti?
 
 
Eleronai sutinkami lėktuvuose - jie leidžia keisti orlaivio pakrypimą. Automobiliuose taip vadinami aktyvūs aerodinaminiai komponentai, įprastai montuojami vietoje spoilerio. Tiesa, automobilių su eleronais tikrai nėra daug, nes dažniausiai pasitelkiamas tiesiog didelis spoileris. „McLaren Speedtail“ dizaineriai norėjo kiek įmanoma lygesnių linijų ir aptakaus dizaino, o tam spoileris būtų trukdęs. Todėl pasitelkti eleronai, kurie dar ir pagaminti iš tos pačios anglies pluošto plokštės, kuri sudaro visą galinę automobilio dalį.
 
Pažvelgę į nuotrauką aukščiau pamatysite, kad tarp elerono ir kėbulo nėra siūlės - „McLaren“ sugalvojo, kaip šį komponentą paversti paprasta kėbulo dalimi. Tai, beje, nėra lengva. Reikėjo pagalvoti apie anglies pluošto lankstumą, tvirtumą ir netgi dažus. Anglies pluoštas gali būti lankstus, jei yra pakankamai plonas - iš jo net gaminamos spyruoklės. Tačiau tuomet reikia pasitelkti kitokius apdorojimo metodus, kurie leistų lankstumą išlaikyti tik ten, kur jo reikia. Įdomu tai, kad visas „McLaren Speedtail“ kėbulas sukurtas naudojant tą pačią dervą - eleronams kitokios neprireikė.
 

Taigi, didžiausias iššūkis kuriant tokius eleronus buvo jų forma. Ji turėjo būti ir estetiškai graži, ir efektyvi. Šie eleronai, beje, „McLaren Speedtail“ prispaudžiamosios galios suteikia nedaug. Jos šiam automobiliui labai daug nereikia, nes ji ribotų maksimalų greitį. Vietoje to, eleronai yra skirti stabilumui išlaikyti - veikdami individualiai jie gali greitai reaguoti į dinaminius pasikeitimus.
 
„McLaren“ savo „Speedtail“ eleronų dizainą, žinoma, užpatentavo. Atskiri eleronai būtų kur kas lengviau pagaminami ir pigesni, o jų montavimas gamybos procese taip pat pareikalautų mažiau laiko. Eleronus kilnoja hidrauliniai stūmokliai - mechanizmas yra matomas, kuomet eleronai yra pakelti. Tačiau kai eleronai yra nuleisti, automobilio galinė dalis atrodo labai elegantiška ir vientisa.
 


Būtent dėl grožio ir inovacijos siekio buvo pasirinktas toks sprendimas. Papildomos siūlės didintų oro pasipriešinimą, tačiau kažin, ar tai būtų pastebima problema. Greičiau jau „McLaren“ norėjo visiems parodyti, kad gali daugiau ir galvoja kitaip nei kiti gamintojai.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
„BMW“ pirmą kartą oficialiai pripažino, kad „pradeda gauti į kaulus“  
Retas įvykis automobilių pramonėje: koncepcinis „Porsche 911 Speedst  
40 % elektromobilių pardavimų kritimas neišgąsdino „General Motors“   
Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d  
SEAT pristato naują flagmaną – didelį visureigį SEAT Tarraco  
„Jaguar I-PACE“: iš Londono į Briuselį   
„Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas   
Kodėl žmonės dievina ką tik pasirodžiusį „Suzuki Jimny“ ir kodėl jis  
Naujasis „Kia ProCeed” derina išskirtinę išvaizdą, praktiškumą ir di  
„Tesla“ bandys amerikiečiams įsiūlyti jų dievinamą modelį ir tai ko   
„Tesla Roadster“ galutinai pribaigs vidaus degimo variklį?  
Atnaujintas Renault Kadjar: dar efektyvesnė išvaizda ir daugiau komf  
Pirmasis visiškai elektrinis „Jaguar I-Pace“ – jau Vilniuje   
Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats  
Kodėl elektromobiliai negali patempti įprastų automobilinių priekabų  
„Ford Mustang Bullitt“: legendinis trileris atgimė nauju pavidalu  
Naujasis „Mercedes-AMG GT“ – išskirtinis vairavimo dinamiškumas ir p  
„Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisy  
Ekspertai tai vadina „košmaru“, o gamintojai teigia, kad viskas taip  
„Ford Fiesta ST“ išmėgino požeminį kelią – jums to pakartoti nepavyk  
VIDEO