Markės
1004 iš 1918
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Gerai valdomas
  • Įdomus dizainas nesumaišomas su jokiu kitu automobiliu
TRŪKUMAI
  • Varomas priekiniais ratais
  • Silpni varikliai
  • Didelė kaina palyginti su konkurentais
1986 metais negeriausius laikus išgyvenusią Lotus kompaniją nusipirko GM koncernas. Nauji savininkai manė, kad atėjo laikas praplėsti Lotus klientų spetrą ir pradėti gaminti pigesnį ir platesnei publikai prieinamą automobilį. Taip 1989 metais gimė Lotus Elan rodsteris. Kaip tik tuo metu pasirodė legendinis Mazda MX-5 ir charizmatiškas BMW Z1 modeliai. Su „Elan“ pavadinimu kompanija bandė atgaivinti nedidelių sportiškų automobilių gamą, kuria kompanija garsėjo 60-tais ir 70-tais metais. Naujasis Lotus Elan buvo projektuotas su rimtu užmoju – į automobilio kūrimą buvo investuota daugiau nei 55 mln. JAV dolerių. Tai buvo brangiausias Lotus projektas istorijoje. Automobilis buvo gerai ištestuotas – sudaužyta 19 testinių automobilių, pravažiuota milijonas mylių nuo Arizonos iki pat Arktikos, o lenktyniniu režimu pravažiuotas visas 24 valandų morotonas. Automobilio kėbulas, laikantis geriausių kompanijos tradicijų gaminti lengvus automobilius, buvo pagamintas iš stiklo pluošto kompozito. Tačiau skirtingai nei kiti Lotus, Elan buvo varomas priekiniais ratais. Ir nors tai skamba nelabai sportiškai, tačiau kompanija teigė kad tokio dydžio, tokio svorio ir tokios galios automobiliui tokia komponuotė yra geriausia. Išties, automobilis buvo valdomas puikiai – ir nors jam trūko ugnelės, kurią turi galiniais ratais varomi konkurentai, tačiau Elan buvo įvardijamas kaip geriausiai valdomas priekiniais ratais varomas automobilis pasaulyje. Pleišto formos Lotus Elan dizainas priminė didesnį brolį Lotus Esprit: dėl atverčiamų priekinių žibintų automobilis atrodo dinamiškai, nuožulnus variklio dangtis sklandžiai pereina į nuožulnų priekinį stiklą, plokšti automobilio sparnai ir durelės be rankenėlių suteikia minimalizmo, o galinė dalis atrodo išties įdomiai – trumpa, plokščia ir su didžiuliais stačiakampiais žibintais. Automobilis turi tipišką 80-ųjų pabaigos ir 90-ųjų metų pradžios dizainą ir šiandien atrodo tikrai išskirtinai. Tiesa, švelnių formų interjeras nėra kažkuom įdomus – jis primena šimtus kitų to meto automobilių. Po variklio dangčiu Lotus montavo Isuzu 1,6 litro variklius. Galingiausias variantas su turbokompresoriumi turėjo 162 AG (121 kW) galią ir nuo 0–60 mph spurtavo per neitin įspūdingas 6.5 sekundes. Visgi šio gerai pagaminto automobilio pardavimo skaičiai buvo nuviliantys. Puikiai valdomas, tokio pačio galingumo ir pigesnis Mazda MX-5 kogero buvo pagrindinė prastų Lotus Elan pardavimų priežastis.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Lotus Elan kėbulas laikantis geriausių kompanijos tradicijų gaminti lengvus automobilius buvo pagamintas iš stiklo pluošto kompozito. Tačiau skirtingai nei kiti Lotus, Elan buvo varomas priekiniais ratais.
Filtruoti pagal kurą:
  
Modifikacijų: 3
KĖBULAS 1.6 i 16V (132 Hp)
Kėbulo tipas Kabrioletas
Durų skaičius 2
Sėdimų vietų skaičius 2
Bagažinės talpa, l -
VARIKLIS
Kuro tipas Benzinas (dujų įranga?)
Kuro sistema Daugiataškis įpurškimas
Variklio tipas Cilindrai eilėje
Variklio kodas -
Variklio pozicija Priekyje, skersai
Darbinis tūris, cm3 1588
Cilindrai/vožtuvai 4/16
Galia, AG/KW/aps 132/98/7200
Maks. sukimo momentas, Nm/aps.per min. 142/4200
Įsibėgėjimas 0-100 km/h, s 8.2
Maksimalus greitis, km/h 196
TRANSMISIJA
Varomieji ratai Priekiniai
Vairo stiprintuvas Hidraulinis
Pavarų dėžė Mechaninė 5 pavarų
MATMENYS/SVORIS
Ilgis, mm 3900
Plotis, mm 1735
Aukštis, mm 1230
Svoris/Max svoris, kg 995
Atstumas tarp ašių, mm 2250
PAKABA IR VAŽIUOKLĖ
Priekinė pakaba Helical spring
Galinė pakaba Helical spring
Priekiniai stabdžiai Diskiniai aušinami ABS
Galiniai stabdžiai Diskiniai aušinami ABS
Priekinės padangos 205/50 R15
Galinės padangos 205/50 R15
DEGALŲ SĄNAUDOS (skaičiuoti dujų įrangai)
Mieste, l/100km 10.9
Užmiestyje, l/100km 6.9
Vidutinės, l/100km 8
Degalų bako talpa, l 46
Autoterminų paaiškinimai...
Lotus modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Kupė   Evora 
  Sportiniai Elan    
 EliseEliseElise 
  ExigeExige 
    Emira
  Supercar    Evija
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt