Markės
1506 iš 1961
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
"Kas džiugina išbandžiusius naująjį Porsche Macan yra automobilio svorio kontrolė. Ne, vairo mechanizmas neprilygsta senajam hidrauliniam savo informatyvumu, tačiau jis yra tikslus, nuoseklus ir nuspėjamas. Didžiausias kliuvinys minėtam Porsche prioritetui žinoma yra elektromobilio svoris, tačiau jis yra gerai suvaldytas dėl itin žemo svorio centro, kuris yra net 140 mm žemesnis palyginus su senuoju automobiliu"
Yra specialus ingredientų rinkinys, kuris reikalingas tam, kad Porsche būtų tikras Porsche automobilis. Tai nuolat smulkmeniškai tobulinamas receptas, tačiau pagrindinis ingridientas išlieka tas pats – bet kuris Štutgarte sukurtas automobilis įskaitant ir visureigius turi būti geriausiai klasėje valdomas automobilis. Šis reikalavimas buvo perkeltas ir į elektromobilių erą. Kaip jau teko patirti, Porsche labai gerai tai atliko su superelektromobiliu Taycan, kuris bendrai laikomas vienu geriausiai valdomų keturdurių automobilių pasaulyje. Todėl po neprisvilusio pirmojo blyno, kiek atsipalaidavusi Porsche kompanija atkreipia mūsų dėmesį į naujai kepamą modelį - elektrinį Porsche Macan. Šis savo platforma „Premium Platform Electric“dalijasi su Audi Q6 e-tron modeliu. Naujos kartos BMW iX3 ir Mercedes-Benz EQC varžovas pristatomas su keturiomis jėgainėmis pavadintomis “Macan”, “Macan 4”, “Macan 4S” ir “Macan Turbo”. Visos versijos sujungtos su galinga 100 kWh leidžiančia nuvažiuoti iki 640 kilometrų ekonomiškiausios dviem galiniais ratais varomos “Macan” versijos atveju. Likusios versijos komponuojamos su dviem elektros varikliais, kurie suka visus keturis ratus. Tačiau net ir galingiausia “Macan Turbo” versija, anot gamintojo pateikiamų techninių duomenų nuvažiuos iki 590 km. Tiesa, realiomis sąlygomis nuvažiuojamas atstumas bus mažesnis, tačiau kaip rodo Porsche Macan testai, šie elektromobiliai yra vieni tų, kurie geriausiai atitinka gamintojo deklaruojamus duomenis. Todėl nemalonių siurprizų tikėtis neverta. Porsche kompanija akcentuoja visų be išimties savo automobilių sportiškumą ir “Macan Turbo” tai patvirtina – 639 AG galia, 1130 Nm sukimo momentas ir pagreitis iki 100 km/val. per 3.3 sekundės! Priminsime, kad net sportiškiausia Porsche 911 GT3 versija iki 100 km/val. įsibėgėja lėčiau – per 3.4 sekundės, jau nekalbant apie standartines 911 versijas, kurioms prireikia 4.5 sekundžių šimtui kilometrų pasiekti. Žodžiu, naujasis Porsche krosoveris yra beprotiškai greitas. Ir nors šių žodžių autoriui pačiam neteko išbandyti “Macan Turbo” versijos, tačiau net ir silpnesnė “Macan 4S” versija su 448 AG, 820 Nm jėgaine ir pagreičiu iki 100 km/val. per 4.1 sekundės yra nepaprastai greitas – tokios galios užteks visiems lenkimo manevrams. Net ir bazinė dviem ratais varoma versija įsibėgėja iki 100 km/val. per 5.4 sekundės. Taigi, Macan variklių gamoje nėra silpnų variantų, yra tik galingi arba labai galingi. Kas džiugina išbandžius naująjį Porsche Macan yra automobilio svorio kontrolė. Elektrinis vairo mechanizmas gal ir neprilygsta senajam savo informatyvumu, tačiau jis yra tikslus, nuoseklus ir nuspėjamas. Didžiausias kliuvinys elektriniam Porsche žinoma yra didelis elektromobilio svoris, tačiau jis yra gerai suvaldytas dėl itin žemo automobilio svorio centro, kuris yra net 140 mm žemesnis palyginus su senuoju automobiliu. Tikslumas ir nuoseklumas pastebimas ir paspaudus akseleratoriaus pedalą – visureigio pagreitis yra stiprus, bet progresyviai didėjantis ir prognozuojamas, dėl ko automobilis lengvai kontroliuojamas posūkiuose. Stabdžiai, kaip įprasta Porsche automobiliuose veikia nepriekaištingai ir neleidžia pajusti didelio automobilio svorio. Vingiuoti užmiesčio keliai bus natūrali Macan automobilių eksploatavimo vieta, na ir žinoma miesto aplinka. Negalime pasakyti, kad bekelė bus netinkama Macan modeliui, kadangi krosoveris turi 184-225 mm diapozone reguliuojamą prošvaisos aukštį, kas atitinka krosoverių vidurkį, taip pat plokščią dugną kuriame nėra jokių kliuvinių kelio nelygumams užkliūti. Galima tikėtis, kad Macan bekelėje atitiks didesniojo brolio Porsche Cayenne sugebėjimus, kuris itin teigiamai nustebino savo bekelės galimybėmis. Kalbant apie miesto aplinką, jei Macan kažkur ir yra netobulas, tai važiavimo komforto srityje, ypač prie mažesnių greičių. Tam, kad gana žemos prošvaisos visureigis su didžiule mase galėtų tinkamai funkcionuoti, gamintojas privalėjo sumontuoti šiek tiek kietesnę pakabą. Dėl to Macan gali šokčioti per nelygius paviršius arba trinktelti per gilesnes duobes. Priklausomai nuo komplektacijos automobilis turi keturis važiavimo režimus: “Off-road”, “Normal”, “Sport” ir “Sport Plus”, tačiau komforto atžvilgiu nesijaučia didelio skirtumo tarp “Normal” ir “Sport” arba “Sport Plus” režimų. Įdomu tai, kad pasirinkus “Sport” režimus įsijungia variklio “garsas” transliuojamas per automobilio audio sistemą. Šis garsas yra savotiškas vidaus degimo variklio ir elektrinio variklio miksas, skambantis visai neprastai. Tiesa, jei šis garsas jus erzins, jį galima išjungti. Kalbant apie greitį tiesioje linijoje, manome, kad tik nedaugeliui reikės Turbo versijos – net bazinis automobilis turi 382 AG ir gali įsibėgėti iki 100 km/h per 5,2 sekundės. Nors automobilis neatrodo toks žvalus kaip Tesla Model Y “Performance” versija, tačiau švelnesnė Macan natūra užtikrins patogesnį kasdienį vairavimą kas yra svarbiausia. Jei to nepakaks yra 630 AG Macan “Turbo“ versija su 3,3 sekundžių iki 100 km/h katapulta. Kita gera žinia ta, kad jei akumuliatorių išsikraunate greičiau nei norėtumėt, tai Audi-Porsche 800 voltų baterijos architektūra leidžia itin greitai ją papildyti – nuo 10 iki 80 procentų vos per 21 minutę. Būti už šio automobilio vairo nepaprastai malonu – vairavimo poziciją galima susireguliuoti idealiai, sėdynės turi gerą šoninį palaikymą. Visi prietaisai lengvai pasiekiami ir valdomi, čia nerasite jokių nelogiškumų ar pernelyg komplikuotų valdymų. Patogus tipiškas Porsche erdvių išdėstymas – priešais šiek tiek išlenktas pagrindinių automobilio rodmenų ekranas, dešiniau priekinės, atbulinės eigos pasirinkimo svirtis, per centrą – horizontalus infosistemos ekranas, dešiniau trečias ekranas skirtas keleiviui, kurio vairuotojas negali matyti žiūrėdamas iš savo pozicijos, o priešais vairuotojo akis papildytos realybės “head-up” displėjus. Centrinėje konsolėje įtaisytas lengvai pasiekiamas klimato kontrolės valdymo pultas, priešais ją - centrinė konsolė suskaidyta taip, kad galėtų atlikti rankenų vaidmenį, o ant vairo važiavimo režimų pasirinkimo ratukas. Automobilio aukštis palyginus su pirmtaku išliko panašus, tačiau naujajame modelyje sėdima 28 mm žemiau, todėl keleivių galvoms yra kiek daugiau erdvės. Tam, kad komfortiškai susodinti keturis suaugusius žmones, ratų bazė buvo padidinta visais 86 mm. Visgi Macan neskirtas maksimaliam komfortui - panoraminis stogas atima dalį erdvės keleivių galvoms, o sportinės priekinės sėdynės su kietu atlošu irgi kiek apriboja erdvę kojoms. Nuožulnus stogas pagerina aerodinamiką, tačiau apriboja bagažinės tūrį. Vis dėlto 540 litrų bagažinės erdvė yra tinkamo dydžio (ją galima padidinti iki maksimalaus 1348 litrų dydžio), o galinės sėdynės sulankstomos 40:20:40 dalimis, kad padidintų bagažinės universalumą. Po “variklio” dangčiu yra papildoma pirštų prisilietimu atidaroma 84 litrų erdvė įkrovimo laidams ir nedideliam bagažui. Būtina paminėti automobilio aerodinamiką – ji yra tiesiog fantastiška. Oro pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0.25, todėl naujasis Macan yra vienas aerodinamiškiausių visureigių rinkoje, kas teigiamai įtakoja tiek triukšmo lygį salone, tiek nuvažiuojamą atstumą. Palyginimui pirmos kartos Porsche Macan, nors irgi atrodo aerodinamiškas automobilis, tačiau jo koeficientas yra vos 0.36. Šioje srityje Macan lenkia net tokius aerodinamiškus superautomobilius kaip McLaren Speedtail, kurio koeficientas yra 0.278. Panašu, tokius skaičius Porsche inžinieriai pasiekė dėka to, kad Macan turi visiškai plokščią dugną, efektyviai veikiantį galinį difuzorių bei uždaromas oro paėmimo angas priekiniame buferyje. Beje triukšmo lygį salone padeda suvaldyti ir dvigubi šoniniai stiklai.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Filtruoti pagal kurą:
  
Modifikacijų: 4
KĖBULAS

Electric 100 kWh (360 Hp)

Kėbulo tipas Visureigis
Durų skaičius 5
Sėdimų vietų skaičius 5
Bagažinės talpa, l 540/1348
VARIKLIS
Kuro tipas Elektra
Variklio kodas -
Baterija Ličio jonų (Li-Ion)
Baterijos talpa, kWh 100
Vidutinis energijos sunaudojimas, kWh/100 km 19.8
Rida su vienu įkrovimu, km 641 (TOP elektromobiliai)
Bendra galia, AG/KW 360/268
Bendras maks. suk. mom, Nm 563
Įsibėgėjimas 0-100 km/h, s 5.7
Maksimalus greitis, km/h 220
TRANSMISIJA
Varomieji ratai Galiniai
Pavarų dėžė Automatinė
MATMENYS/SVORIS
Ilgis, mm 4784
Plotis, mm 1938
Aukštis, mm 1621
Svoris/Max svoris, kg 2220
Atstumas tarp ašių, mm 2893
Prošvaisa, mm 225
Minimalus apsisukimo spindulys, m 12.0
PAKABA IR VAŽIUOKLĖ
Priekinė pakaba Daugiasvirtė nepriklausoma
Galinė pakaba Daugiasvirtė nepriklausoma
Priekiniai stabdžiai Diskiniai aušinami ABS
Galiniai stabdžiai Diskiniai ABS
Priekinės padangos 235/55 R20; 255/45 R21; 255/40 R22
Galinės padangos 285/45 R20; 295/40 R21; 295/35 R
Autoterminų paaiškinimai...
Porsche modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
45678901234567890123456789012345
  Dideli    Taycan
  Reprezentaciniai   PanameraPanamera 
  Roadsteriai  BoxsterBoxsterBoxsterBoxster
  Krosoveriai    MacanMacan
  Visureigiai   CayenneCayenneCayenne
  Sportiniai 911 Turbo911 Turbo 911 Turbo 911 Turbo911 Turbo 911 Turbo
911911911911911
 911 GT2 911 GT2 911 GT2 
 911 GT3911 GT3 911 GT3  911 GT3
  911 GT3 RS911 GT3 RS 911 GT3 RS  911 GT3 RS
  GT klasės 928    
  Supercar   Carrera GT  918 Spyder  
  Pradinė klasė   CaymanCaymanCayman
  45678901234567890123456789012345
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas