Markės
189 iš 1912
BMW 3 klasė, (E36) 1990 - 1999
566Įvertinimas:Vidutinis automobilio įvertinimas3.510% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.9)Viso įvertinimų: 66
6% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.7)11% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.1)7% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.1)2% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)3% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.0)
Ar rekomenduojuTaip 77% Ne 23%
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Simpatiškas išorės dizainas
  • Platus kėbulų pasirinkimas
  • Gerai valdomas ir dinamiškas
TRŪKUMAI
  • Maža erdvė ant galinių sėdynių
  • Prasta salono medžiagų kokybė
  • Prasta standartinė įranga
BMW E36 susilaukė itin didelės sėkmės ir buvo pats paklausiausias tarp visų BMW modelių. Automobilis turi “Z-axle” tipo daugiasvirtę galinę pakabą, kuri buvo naudota dar BMW Z1 automobilyje. Daugelis variklių yra DOHC, o pats galingiausias 328i turi 2.8 L 6 cilindrų eilėje 24 vožtuvų variklį su 193 AG (142 kW)/5300 rpm galia ir 280 Nm/3950 rpm sukimo momentu. Automobilis greitinasi iki 100km/h per ~7 sekundės ir pasiekia maksimalų 236 km/h greitį. 1995 metais buvo pristatytas hečbekas Compact, kuris turi tokią pačią priekinę dalį kaip ir sedanas, tačiau visa kita skyrėsi, įskaitant interjerą ir galinę daugiasvirtę pakabą. Šis automobilis turi trumpesnę galinę dalį ir yra skirtas konkuruoti su mažesniais Golf klasės atstovais. BMW E36 yra puikiai valdomas automobilis, gan patikimas, turintis nemažai komfortą didinančios įrangos ir galingus variklius, tačiau turi ir trūkumų – ne itin didelė erdvė ant galinių sėdynių ir ne pačios kokybiškiausios interjero medžiagos.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Savo laiku BMW E36 susilaukė itin didelės sėkmės ir buvo pats paklausiausias tarp visų BMW modelių.

Daugelį metų šis automobilis kovojo su geriausiais DTM ir kitų serijų žiediniais automobiliais:


Automobilis buvo ir yra itin populiarus “drift” varžybose:


Žinoma, buvo gaminami ir Alpina B6 2.8, B3 3.0, B3 3.2, B8 4.0, B8 4.6 modeliai:



2014-07-29

Prisiminkime seną gerą "kregždę"

Prisiminkime seną gerą
Sprendžiant iš bavarų dizainerių paskutiniųjų darbų, BMW automobiliai radikaliai keis savo išvaizdą, tačiau tai priimtina ne visiems, todėl, jei norite pasivažinėti klasikiniu BMW, ieškokite trečio modelio E46. Beje, dėl pakeitimų kliuvo ir šiam. Jis debiutavo 1998 m. ir iškart buvo apkaltintas tuo, kad tapo per daug patogus, per daug ramiai važiuojantis. Palyginus su ankstesnės kartos E36 kėbulu, E46 tikrai tapo ramesnis, bet pagrindinius BMW charakterio bruožus – pleišto formos kėbulą, puikų variklį ir nepakartojamas važiavimo savybes – jis išsaugojo.

Mes labiausiai pratę prie sedanų, tačiau šis automobilis gaminamas ir kaip universalas, kupė ir kabrioletas. Rinktis tikrai yra iš ko. Specifinių, su kėbulo tipu susijusių ligų, nė viename variante nepastebėta. Galbūt tik įsigijus kabrioletą atviru kėbulu mūsų sąlygomis džiaugtis išeis mažiau, negu norėtųsi.

E46 kėbului mechanikai daug pretenzijų neturi. Nebent laikui bėgant pradeda belsti priekinių durelių spynelės ir kai kurių, Kaliningrade rinktų, mašinų priekinėje variklio dangčio dalyje ir ant bagažinės dangčio suputoja dažai.

Kėbulo problemų turėjo pirmųjų laidų mašinos. Aktyviai važinėjant blogais keliais išsistumdavo priekinių amortizatorių atrama ir nusiplėšdavo galinio porėmio tvirtinimas. Vėliau šios problemos buvo pašalintos. Jeigu kažkas panašaus atsitiks jūsų įsigytame automobilyje, teks virinti ir greičiausiai keisti galinį porėmį. Be to, pirmuosiuose modeliuose nesandariai užsidarydavo galinės durelės. Šiandien ši problema taip pat išspręsta.

Elektros įranga čia geresnė negu daugelyje kitų BMW. Būna, kad sugenda salono ventiliatoriaus rezistorius. Kartais nustoja veikti klimato įrangos ekranas. Tai greičiau išimtys, ne taisyklės. Taip pat dažniau tenka keisti paprastų lempų permatomus plastikinius gaubtus. Žiemą jie kažkodėl apsilydo.

Nesvarbu, kokį kėbulą pasirinksite, kiekviename BMW svarbiausia – variklis.

316i ir 318i versijos turi 4 cilindrų, 1,9 l, 105 ir 118 AG variklius. Ekonominiais sumetimais tokią mašiną pirkti galima, bet tai nebus tikras BMW – važiavimas neteiks didelio malonumo. Standartinio modelio automobiliui tokio variklio tikrai užtektų, bet iš aiškiai sportinio stiliaus automobilio norisi kai ko daugiau. Jeigu lėšos leidžia, pirkite mašiną su 6 cilindrų varikliu.

Iš pradžių 6 cilindrų trečio modelio E46 varikliai buvo gaminami tokių modifikacijų: 320i (2,0 l; 150 AG.), 323i (2,5 l; 170 AG.) ir 328i (2,8 l; 193 AG.). 2001 m. jie buvo pakeisti galingesniais ir dinamiškesniais 320i (2,2 l; 170 AG), 325i (2,5 l; 192 AG) ir 330i (3,0 l; 231 AG). 328i ir 330i ieškoti neverta, o 320i arba 325i bus pats tas.

Daugelis mano, kad BMW varikliai – geriausi pasaulyje. Pagal techninio tobulumo lygį ir charakteristikas jie tikrai puikūs, bet perkant naudotą automobilį labai svarbu ir patikimumas. Šiuo atveju BMW mažai kuo skiriasi nuo kitų europietiškų automobilių – laikui bėgant jie taip pat pradeda „ožiuotis“. Tikra problema gali tapti šių variklių „pomėgis“ didelės tepalo sąnaudoms ir perkaitimui. Reikia nepamiršti stebėti daviklių rodmenis ir kartais atidaryti variklio dangtį. Gali būti naudojamos ir paprastos, ir 4 elektrodų platina dengtos žvakės. Europoje jos brangesnės, nes jų užtenka 100 000 km, bet pilant prastesnį benziną jos retai tarnauja daugiau kaip 40 000 km. Tad, jei leidžia instrukcija, galima naudoti ir paprastas žvakes. Beje, varikliai su 4 elektrodų žvakėmis, bet be katalizatorių gali blogai užsivesti šaltu oru. Problema išsprendžiama įsukus paprastas žvakes ir perprogramavus variklio kompiuterį.

Keisti KPM diržo variklyje nereikia. Visuose varikliuose paskirstymo velenai turi beveik amžiną prievado grandinę. Tipiška visų variklių problema – termostato gedimas arba jo korpuso lūžimas. Termostatas keičiamas visas.

Mašinose su 6 cilindrų varikliais kartais sugenda paskirstymo velenų padėties davikliai, rečiau – alkūninio veleno daviklis. Variklis blogai užsiveda, netolygiai dirba, praranda galią arba užgęsta. Tokie pat simptomai pasireiškia sugedus oro sąnaudų matuokliui. Jei variklis nereaguoja į nuspaustą paminą, gali būti, kad sugedo elektroninė lyninė sklendė, bet tai atsitinka retai.

Elektronika be priekaištų veikia 4 cilindrų varikliuose. Gal dar neatėjo jų laikas, o gal tiesiog apie juos turima mažiau informacijos.

Ne visi BMW varikliai ryja tepalą, tačiau net prižiūrimas 6 cilindrų variklis gali sunaudoti iki 0,5 l/1000 km. Dokumentacijoje rašoma, kad greitai važinėjant galima sunaudoti ir 0,7 l/100 km. Turbūt nereikia pasakoti, kas atsitinka, kai varikliui pritrūksta tepalo. Jie turi tepalo lygio daviklį, tačiau reiktų bent kartą per savaitę atidaryti variklio dangtį ir patikrinti tepalo lygį. Tepalo sąnaudos gali padidėti ir dėl skystį praleidžiančių riebokšlių ar tarpinių, karterio vėdinimo sistemoje trūkusios tepalo skirstytuvo membranos arba net dėl problemų su stūmoklių žiedais. Tokiu atveju teks ardyti variklį ir keisti žiedus.

Kodėl greičiau dėvisi žiedai, bendros nuomonės nėra. Vieni mano, kad taip atsitinka pilant prastesnį benziną, kiti – kad naudojant nekokybiškus tepalus arba jie pavėluotai keičiami, treti – kad taip atsitinka dėl variklio šildymo prieš važiavimą, nors instrukcijos nerekomenduoja šito daryti.

Kaip reikia keisti tepalą? Iš pradžių visuose trečio modelio automobiliuose tepalai buvo keičiami kas 15 000 km. Modernizavus variklius ir pradėjus naudoti naujos kartos tepalus, juos, teoriškai, galima keisti kas 25 000 km. Tiesa, jei naudosite abejotinos kokybės benziną, verčiau tepalus ir toliau keisti kas 15 000 km.

BMW varikliai linkę perkaisti. Ypač nemalonios perkaitimo pasekmės 6 cilindrų varikliams. Jie turi ilgą bloko galvutę, perkaitusi ji persisuka taip stipriai, kad belieka tik keisti.

Patys varikliai dėl perkaitimo nekalti. 6 cilindrų variklių ventiliatoriai genda labai retai. Paprastai varikliai perkaista dėl pūkais ir purvu užsikimšusių radiatorių. Taigi, bent kartą per metus reikia nuimti ir nuvalyti radiatorių.

Kurį laiką antrinėje rinkoje buvo populiarūs dyzeliniai penkto modelio BMW. Kartais galima rasti parduodamą ir dyzelinį trečio modelio automobilį, bet prieš jį perkant reiktų pagalvoti. Tarkim, į kaimyninę Rusiją tiekiamoms mašinoms su naujo tipo dyzeliniais varikliais BMW netaikė eksploatacinių garantijų. Matyt, tam buvo priežasčių.

Dabartinį E46 servisai laiko mažiausiai problemiška mašina iš visų BMW dėl gerokai tvirtesnės negu kitų modelių važiuoklės. E46 pakabos remonto į servisus užsuka labai retai.

Jei negalvosime apie tokią smulkmeną kaip stabilizatoriaus atramos priekinėje pakaboje, važinėjant nelabai gerais keliais kas 50 000–60 000 km reikia pakeisti apatines svirtis su atraminėmis gumomis. Tiek laiko pakeistos konstrukcijos detalės. Jei 1998 metų laidos mašinoje sumontuotos seno pavyzdžio svirtys ir atraminės gumos, kurios laiko dar trumpiau, jas reikia pakeisti. Kitos priekinės pakabos detalės laiko apie 100 000 km. Galinė pakaba laiko dar daugiau.

Vairo sistema taip pat patikima. Hidraulinio stiprintuvo siurblys problemų kol kas nekėlė, o krumpliastiebinė vairo pavara laiko gerokai ilgiau negu kituose BMW.

Vienintelė pastaba efektyviems stabdžiams – per daug greitai susidėvi priekinių stabdžių diskai. Paprastai jų užtenka dviem trinkelių komplektams arba 50 000 km. ABS ratų davikliai taip pat patikimi, o stabdžių suportai nestringa net ir po keturių penkių sezonų. Jeigu išvalius ir sutepus stabdžių kreipiančiąsias suporto paslankumo nepavyksta atkurti, jį teks keisti.

„Trečiuką“ rinktis reiktų pradėti ne nuo pavarų dėžės, o nuo varančiųjų ratų. Automobiliai buvo gaminami ir su varančiaisiais galiniais ratais, ir su visais keturiais varančiaisiais. Pastarieji turi galingiausius benzininius (325Xi; 330Xi) ir 6 cilindrų dyzelinį variklį (330Xd). Tiek mechaninė, tiek ir automatinė pavarų dėžės suderintos su bet kuriuo varikliu.

MPD pasižymi labai tiksliu perjungimu ir patikimumu. Teisingai elgiantis sankaba atlaiko 150 000–200 000 km. Tepalas į pavarų dėžę supiltas visam eksploatacijos laikotarpiui, tad belieka stebėti jo lygį ir riebokšlių būklę. Beje, norint ilgiau išsaugoti sveiką pavarų dėžės štoko riebokšlį, kuris dažnai pradeda leisti skystį, mechanikai rekomenduoja ilgesniam laikui mašiną stovėjimui palikti įjungus ne pirmą, o antrą pavarą. Štokas lieka dėžės viduje ir nepasidengia riebokšlį ardančiomis rūdimis.

Automatinėje pavarų dėžėje su „Steptronik“ režimu tepalo užtenka visą eksploatacijos laiką, tačiau mūsų sąlygomis jį kartu su filtru reiktų keisti kas 60 000 km. Charakteringų gedimų nepastebėta, todėl jos remonto priežastimi gali būti arba natūralus nusidėvėjimas po 200 000 km, arba barbariškas elgesys.

Maždaug po 100 000 km reiktų pakeisti elastinę kardano veleno movą, o galinio tilto reduktorius su amžina tepalo atsarga ir ratų prievadams užtenka ir vizualios apžiūros.

Apibendrinant galima pasakyti, kad E46 „trečiukas“ – ganėtinai patikima ir ištverminga mašina, tad jei jums ji patinka ir leidžia kišenė, pirkite ir mėgaukitės visais važiavimo malonumais. Gero kelio.
 
 


BMW modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Maži    i3 
  Kompaktiniai   1 klasė1 klasė1 klasė
  1 klasės M CoupeM135iM135i
   2 klasės Coupe2 klasės Coupe
   M2M2
   2 klasė Gran Coupe
  Vidutiniai 3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė
M3M3M3M3 M3
   3 klasė Gran Turismo 
   4 klasė4 klasė
   M4M4
   4 klasė Gran Coupe4 klasė Gran Coupe
    i4
  Dideli 5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė
M5 M5M5M5M5
  5 klasė Gran Turismo6 klasė Gran Turismo
  Reprezentaciniai 7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė
  Kupė 8 klasė  8 klasė
  6 klasė6 klasė  
  M6 M6  
   M8
  Keturduriai kupė    6 klasė Gran Coupe 
   M6 Gran Coupe  
   8 klasė Gran Coupe
  Roadsteriai  Z3Z4Z4 Z4
 Z3M Z4M   
  Mini krosoveriai   X1X1X1
   X2X2
  Krosoveriai   X3X3X3
   X4X4
  Dideli krosoveriai   X6X6X6
  X6MX6MX6M
  Visureigiai  X5X5X5X5
  X5MX5MX5M
    iX
    XM
  Dideli visureigiai    X7
  Mini vienatūriai    2 klasės Active Tourer2 klasės Active Tourer
  Vienatūriai    2 klasės Gran Tourer 
  Sportiniai  Z8   
  Supercar    i8 
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt