Markės
190 iš 1917
BMW 3 klasė, (E46) 1998 - 2005
559Įvertinimas:Vidutinis automobilio įvertinimas4.01% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.0)Viso įvertinimų: 59
1% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.9)2% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.0)6% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.0)11% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)8% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.1)
Ar rekomenduojuTaip 81% Ne 19%
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Platus kėbulų pasirinkimas
  • Kokybiškas interjeras
  • Gerai valdomas
TRŪKUMAI
  • Mažas salonas
  • Brangus išlaikymas
  • Ne pats geriausias patikimumas
3 serijos BMW yra kompaktinės klasės prabangus automobilis gaminamas sedano, hečbeko, kupė, universalo ir kabrioleto kėbulais ir varomas galiniais ratais. BMW E46 modelis yra E36 modelio evoliucija. Daugelis kėbulo linijų ir siluetas išliko tokie patys kaip ir E36 modelyje tik kiek suapvalėjo, įgavo aerodinamiškesnę formą kas tuo metu buvo labai madinga. Tiek priekiniai žibintai, tiek galinio vaizdo veidrodėliai išliko panašūs. Interjere panašios išliko sėdynės, tačiau prietaisų skydelis, centrinė konsolė yra kopija E38 ir E39 (7 ir 5 serijos) modelių. Galingiausia versija turėjo didesnį 3.0 L variklį 330i/Ci ZHP su 238 AG (175 kW) galia, 301 Nm sukimo momentu ir greitinosi iki 100 km/h per 5.8 sekundės. 2002 metais BMW E46 sedanas ir universalas buvo atnaujintas – nauji priekiniai žibintai, nauji buferiai ir standesnė važiuoklė, o 2004 metais buvo atnaujintas ir kupė modelis. BMW E46 kaip ir jo pirmtakas turėjo didžiulį pasisekimą visose rinkose ir buvo laikomas etaloniniu nedideliu šeimyniniu sportišku automobiliu. Rekordiniai metai BMW E46 buvo 2002, kuomet buvo parduoti net 561.249 vienetai.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
E46 kaip ir jo pirmtakas turėjo didžiulį pasisekimą visose rinkose ir buvo laikomas etaloniniu nedideliu šeimyniniu sportiniu automobiliu. Rekordiniai metai buvo 2002, kuomet buvo parduoti net 561.249 vienetai.

Daugelį metų šis automobilis kovojo su geriausiais DTM ir kitų serijų žiediniais automobiliais:


Automobilis buvo ir yra itin populiarus “drift” varžybose:


Žinoma, buvo gaminami ir Alpina "B3 3.3" ir "B3 S" modeliai:


Patalpino: Domas | 2013-06-05
e46 320D 100kW (m47)
Mano vertinimas: Mano vertinimas Rekomenduoju:
Patikimumas Mano vertinimas automobilio patikimumui
Variklis Mano vertinimas automobilio varikliui
Interjero kokybė Mano vertinimas automobilio kokybei
Komfortas Mano vertinimas automobilio komfortui
Valdymas Mano vertinimas automobilio valdymui
Puikus valdomumas, geras galios/ekonomijos santykis, ergonomija, puiki salono ir išorės išvaizda, įvairūs "pribombasai", puikus stovėjimas ant kelio, nebloga garso izoliacija, geros kokybės medžiagos
apgailėtina garso sistema, daug mažos reikšmės ligų, didžiulis turbo lagas, ne itin daug vietos gale, silpnokas siurbys bei turbina
Bendras automobilio aprašas
Kadangi puikiai atrodančio bei visdar neatsibodosio e46 kainos pasidarė prieinamos kiekvienam lietuviui, sugalvojau pasidalinti savo metų patirtimi eksplotuojant populiariausią e46 modelį Lietuvoje 320D. Visu pirma, rasti gerą/nenudrožtą BMW tikrai sunku. Tad iš karto siūlyčiau žvalgytis į touringus (universalus). Aišku jei jums toks kėbulas priimtinas. Laimėsite dėl dviejų dalykų - touringai kažkur 10% pigesni bei 90% mažiau sudrožti nei sedano dyzeliukai. Priežastis paprasta - sedanus renkasi mėgstantys paspausti, pavaikyti žmonės, touringus renkasi labiau ramesni žmogeliai. O dyzelis jei pavaikytas - ateityje bus problema po problemos. Dar girdėjau šnekas kad touringai labiau pavargę - tipo dėlto kad buvo vežiojama daugiau svorio su jais. Mano nuomonė tai neturi daug įtakos. Beto pavargusi pakaba žymiai geriau nei pavargęs motoras. Bet visgi, sedanai šiektiek gražesni, tad jei rasit tikrai gerą - imkit. Touringas tuo tarpu visiškai nesiskiria savo dinaminėmis savybėmis nuo sedano. Tad jūsų skonis rinktis. Man iš šio auto didžiausią įspudį padarė jo valdomumas – kažkas nerealaus. Užtenka čiutčiut pajundinti vairą, kad ir su vienu pirštu – viskas, auto tą jaučia ir neša posukį. Ant kelio taipat puikiai stovi – paklausus šone sėdinčio, koks buvo jausmas ant 120kmh išsukti nemažą posūkį, atsakymas – nieko nejaučiau (nebaisu). Greitis nesijaučia labai, tad važiuojant kad ir 140kmh atrodytų kaip koks 100kmh. Oro pagalvių – nemažiau 6. Stabdžiai taipat be priekaištų. Tad tuo pačiu ir saugus auto. Salone vietos nebent tik priekyje pakanka – gale ten jos kaip golfe. Šiaip gana komfortiškas auto, ne „kratafordas“(su nedidesniais nei R16 raitais), patogios sėdynės, žemai sėdima, gazo pedalas kaip furose, mygtukai taipat išdėstyti puikiai bei nustebins galybė malonių smulkmenų (jei ankščiau neturėjot brangios auto arba bmw), kurių dažniausiai neturi kitos to meto ir tos klasės auto, pvz. daug stalčiukų ir dėžučiu pasidėti daiktams, „protingai“ užgęstančios lemputės, galimybė uždaryti langus su pulteliu, specialus galinių durų užraktas kad neiškristų vaikai ir tt.. O jei dar ir komplektacija gera, bus prikišta dar daugiau tokių smulkmenų. Žiūrint į tai, kad čia tik vidutinio segmento auto, sakyčiau visai neblogai.
Variklis
Aš parašysiu apie 2 litrų dyzeliuką - kuris ėjo 1998-2001 metais ir išgauna 100 kW ir 280 N•m bei varomas grandine. Daugkas peikia jo trauką, na bet man tokios kalbos tik juoką kelia, kai lietuvos gatvesė 90% auto neturi net to 100kW. Vienu žodžiu, "tikri" BMWistai tik peikia šį variklį, nors iš tikro yra tik šone sedėję kai draugelis pravežė su 3.0D BMW tad 2.0D jiem tapo per maža (o patys vairuoja III golf 66kW). Iš tikro šio variklio mini problema - turbina pradeda veikti nuo maždaug 1750 apsuku, tad iki tol trauka tikrai prasta - kartasi užknisa, kai posukis įveikiamas antru bėgiu ir reikia laukt kol pakils apsukos iki 1750 ir auto pagaliau šaus į priekį. Tas labai nervina, geriau jau kartais netgi pirmu bėgiu išsukt posukius. Na aišku +1750rpm traukia tikrai gerai. Dar pastebėjau, kad ketvirtu bėgiu trauka tikrai nekokia (bent iki 2300 rpm), bet įjungus į penkta viskas OK - lenkt dažniausiai nebaisu. Na aišku 2/3 bėgiu traukia puikiai, bet čia dažnai auto tas galioja. Dar man šiekiek įstrigo kad KARTAIS sunkiai gaunasi gražiai perjungti pavaras – kitaip sakant, variklio ir transmisijos sujungimas šiektiek nuvylė. Niekaip nepriprantu prie to, kai su ankstesnėmis auto budavo viskas ok. Bet čia galioja jei norisi pavaikyti ir reikia greit jungti pavaras. Šiaip patys bėgiai jungiasi tikrai patogiai. Galbūt jau mano sankaba nemažai prasukta. Šiaip daugkas sako, kad alkuniniai nelaiko, bet čia pasenusios kalbos. Svarbu labai nevaikyt šio dyzeliuko, ir viskas bus gerai. Galbūt tos alkūnės lužta dėl noro atsiimt dėl to didelio mano minėto turbo lago - po tu nelemtų 1750rpm paspaudžiama iki kokių 4000 ir taip nuolat. Negirdėjau kad normaliai važinėjant lūžtų tas velenas. Jo įtrūkimo požymis - kažkas blogai spaudžiant sankaba(vibracija, mušimas tarkim). Tad jei jaučiat kad ją spaudžiant kažkas netaip - praleiskit tą varjantą. Taipat su sankabos pedalų susijusios smagračio bėdos. Vienu žodžiu geriau nerizikuot jei trukčioja sankaba. Bei čipuotų varjantų net nežiūrėkit – šis variklis nesusidoroja su padidint galia. Pradės viskas byrėt, beto čipiuoti neapsimoka (prisideda mažai kW). Geriau prasivalyti visokius įsiurbimo kolektorius. Auto tikrai ekonomiška – mieste 7.5, užmiestyje 4.5. Nėra ką daugiau ir pasakyti, galios/ekonomijos santykis iš to meto dyzelių galbūt tik TDi 81 kW nusileidžia. Nežinau kaip su kitais auto, bet važiuojant su žaliu/saliarka/baltarusišku auto traukia pastebimai prasčiau. Bet tokio geriau stengtis nepilt – siurbliai taipat gana jautrūs. Nors iš tikro, daugkas pila ir viskas OK. Taipat šis variklis nelabai sugeba susidoroti su masės apkrova – nuo trijų stambesnių žmonių salone jau jaučiasi pastebimai sumažėjusi trauka, kai tuo tarpu su fordo TDCi ar galingesniais VW Tdi motorais vežk kiek nori – trauks gerai. Visgi taip yra dėlto kad 2.0D nebuvo orentuotas dėti į didelės apkrovos auto. Kitos smulkmenos – jei neišyla iki darbinės temp. Reikės pakeist du termostatus (po 100-150lt). Galima važinėti ir su senais termostatais, bet juos pakeitus man sanaudos sumažėjo 0.5l bei pats variklis lengviau dirba prie darbinės. Dačiko rodiklė turi stovėt per vidurį (75 laipsniai). Tad jei iki vidurio trūksta pora mm blogas termostatas pradeda aušint ties kokiais 60 laipsnių. Manau tiek yra aiškiai per mažai dyzeliui. O jei keisti termostatus tai vienareikšmiškai abu. Dar viena mini liga – dirbantis variklis klanksi. Garsas sklinda iš generatoriaus dirželio įtempėjo – pasikeisti jam tektų paklot 50 litų. Jei auto ne itin traukia, bet pašalinių variklio garsų nėra – viskas tikriausiai gerai, tik gali būti užsikimšę suodžiais EGR, kolektorius, keli davikliai ir tt.. Kuriuos galima nesunkiai nuėmus pravalyti benzinu. Pilnas internetas, kaip tai padaryti. Taipat variklyje stovi turbinos/alsuoklio/seperatoriaus filtras, kurį reiks keist kas 3 tepalo keitimai (arba medžiaginę dalį pakeisti paralonu). To meto bmw dyzelio turbinos ne itin patvarios, tad geriau sutvarkyt ta filtriuką, ir apsieiti nuo turbinos restauracijos už 1000lt. Taipat reiktų neužmiršti, kad po smagesnio pavažinėjimo užgesinti motorą patartina bent po 30sec stovint(kol atvės turbina). Kalbant apie turbiną – jei pagazavus švilpia, greičiausiai išpjautas katalizatorius. Seniau sakyčiau, kad nieko tokio, bet po 2013 kovo 31 nebesakau. Visgi jei švilpimas aiškiai nemalonus bei atsiranda TIK po maždaug 1750rpm – turbinai artėja galas. Dėl katalizatoriaus atsirandantis švilpimas girdisi nepriklausomai nuo apsukų, užtenka šiektiek spulstėt gazą. O šiaip, jei ir viskas ok – turbina šiektiek turi švilpt. Dėl variklio būtų viskas – nekankinant jo daugiau nei 3000rpm, stengiantis pilt kurą iš degalinių bei laiku keičiant filtrus, tepalus ir kartais pravalant visokius kolektorius su juo neturėjau ABSOLIUČIAI jokių bėdų.
Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas
Žiūrint į komplektaciją - galima nemažai rasti su oda. Kondicionieriai e46 ėjo visose komplektacijose. Pas mane gana skurdu - tik šildomos sedynės. Kurios tikrai puikios bei patogios ir įšyla per 30 sekundžių. Dar visiem svarbu yra multifunkcinis vairas (junginėt radijo stotis, autopolitas ir tt) bei BC posūkių svirtelė (per ją galima peržiūrėt sąnaudas, temperatūrą ir tt..). Pas mane viso to nėra, bet tai nėra didelė bėda - vairą galimą rasti už 300-500 litų o svirtelę už 50lt. Vairą reiktų tik prijungti ir viskas veiks o svirtelę dar reiks ir nuvežt priprogomuoti už 50 litų. O ir šiaip visą informaciją ir be svirtelių gali pažiurėt spidometre paspaudžius ir palaikius atitinkamai kilometrų nunulinimo knopkę. Gali rast net tokia info kuri rodo kiek tiksliai degalų bakę yra, akumuliatoriaus įtampą ir tt. Automobilio pakaba tikrai paprasta - be jokių trijų šarnyrų ant vieno rato. Galinė pakaba tvirta, netgi kaikas vadina amžina o va priekio silpnesni sailenblokai. Mano jau šiektiek jie kleba bet šarnyrai ir kita tvirti nors nemažai važinėta kaimo keliukais bet šarnyrus daugkam taipat tenka patvarkyt. Pakabos remontas tikrai nebrangus, tik reikia atminti, kad jei restauruojasi ta dalis, ją ir reikia restaurot nes kitaicų naujos dalys nelaiko. Bet tuo pačiu restauruoti tik pas gerus specialistus nes kitaip rizikuojate prarasti BMW teikiamą valdymo malonumą. Aišku jei kišenė leidžia pirkti originalias dalis - kodėl gi ne. Dėl kainu - šarnyras restauruot apie 50-70 litų. Tad tikrai pinigų dėl pakabos neišmėtysite. Sailenbloko pakeitimas girdėjau apie 150 litų bet negarantuoju. Ne mechanikas, tad nežinau ar išviso jie persipriesuoja ar išviso naujus stato. Esmė kad pakaba pusėtinai patvari ir svarbiausiai ne itin brangiai remontuojasi. Nemažai jos dalių tinka nuo kregždės, tad, patys spręskit.. Apie išvaizdą neverta daug šnekėt (išorė visiškai nerūdyja) - nebent apie vidų. Salonas aukščiausios kokybės, gražus, minkštos plastmasės(ar gumos?). Tik plastmasinės juostos (vidaus moldingai) susibraižo - bet jos neužima daug vaizdo salone. Ir jas nesunkiai galima nuimt ir nudažyt ar apklijuot juostele. Visa kita salone nelabai subraižysi. Garso izoliacija nebloga. Daugelis auto turi bėdų su pašaliniais garsais salone. e46 liga – durelių pasenusios gumos, besiliesdamos su kėbulu važiuojant krebžda. Gali atrodyti, kad lango gumos krebdža, kadangi atidarius langą jis „pranyksta“. Bet tik todėl, kad skresvėjo garsas užgožia gumos trinimasi. O jos vistiek trinasi virš lango. Spręndimas paprastas – papurški gumas purškiamu silikonu ir salone tylu tylu. Jei garsas girdisi darinėjant langus(traškėjimas) - dar viena liga: lango pakelėjas. Šiuo atvėju nedelsiant(jei nedarinėjat lango, tada galima ir nekreipt dėmesio) prisikapstyti prieto pakelėjo(tik vidinę durų pusę nuimt reiks) ir žiūrėti, kodėl tręška. Greičiausiai tam tikroje vietoje pakelėjo trosas yra ir trinas arba nulūžę balti laikikliukai. Vienu žodžiu, pagal situaciją reikia žiūrėt ir PIGIAI sutvarkyt, kas ten negerai, nes poto darinėjant viskas galiausiai išluš ir teks pirkti naują pekelėją ar net varikliuką. Aš jau taip prisidarinėjau ir vos ne vos be išlaidų padariau kad laikytūs langas savoje vietoje. Norint normaliai darinėt langą reiktu naujo pakelėjo. (iki 100lt, gal ir daugiau kažkur). Dar patarčiau nusipirkus auto pasikeist vairo stiprintuvo skysti (ATF Dexron II). Nes vairo kolonėlės pareina ir jos itin brangiai remontuojasi. Kadangi galas varomas, taipat reiktų žiemą naudoti tik geras padangas. Aš turėjau problemų net su naujomis, bet šiaip pravažumas nėra tragiškas – užnešus auto suvaldyt tikrai įmanoma. Jei auto būtų aukštesnė, išvis jokių problemų žiemą. Garso sistema yra visiškai apgailėtina – neblogi žemi dar kažkiek gelbėja, bet aukšti tai tikrai tragedija bei galinės kolonėlės tikriausiai dėl vaizdo ten stovi. Normaliam pasiklausymui gal ir užteks bet tarkim visu dar netrukčiojančiu garsu paleidus muziką ir išlipus iš mašinos beveik nieko nesgirdi. e46 retose kompletacijose yra sudėta Harman Kardon sitema, kuri visai nebloga. Apibendrinant, auto yra tikrai geras bei turi savo iškirtinių pliusų. Ligų taipat daug, bet laimei jos tėra smulkmenos - net su kai kuriomis galima gyvent. O jei ir negalima, jos pigiai ištaisomos. Bet atsiminkit, kad mano pastabos nebūtinai atitinka kitam e46 – galbūt labiau sudrožtas, kitaip nei mano, byrės ir byrės. Tad ši apžvalga labiau tinka prižiūrėtiems e46, kuriems iškyla įprastos šio modelio bėdos.
Patarimai perkančiajam
Perkant labiausiai reikėtų atsižvelgti i šiuos dalykus - sankabos stovis, ar įtartinai nešvilpia, ar netreška darinėjant langus.
Įvertink šį atsiliepimą (viso 184)
BMW modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Maži    i3 
  Kompaktiniai   1 klasė1 klasė1 klasė
  1 klasės M CoupeM135iM135i
   2 klasės Coupe2 klasės Coupe
   M2M2
   2 klasė Gran Coupe
  Vidutiniai 3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė
M3M3M3M3 M3
   3 klasė Gran Turismo 
   4 klasė4 klasė
   M4M4
   4 klasė Gran Coupe4 klasė Gran Coupe
    i4
  Dideli 5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė
M5 M5M5M5M5
  5 klasė Gran Turismo6 klasė Gran Turismo
  Reprezentaciniai 7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė
  Kupė 8 klasė  8 klasė
  6 klasė6 klasė  
  M6 M6  
   M8
  Keturduriai kupė    6 klasė Gran Coupe 
   M6 Gran Coupe  
   8 klasė Gran Coupe
  Roadsteriai  Z3Z4Z4 Z4
 Z3M Z4M   
  Mini krosoveriai   X1X1X1
   X2X2
  Krosoveriai   X3X3X3
   X4X4
  Dideli krosoveriai   X6X6X6
  X6MX6MX6M
  Visureigiai  X5X5X5X5
  X5MX5MX5M
    iX
    XM
  Dideli visureigiai    X7
  Mini vienatūriai    2 klasės Active Tourer2 klasės Active Tourer
  Vienatūriai    2 klasės Gran Tourer 
  Sportiniai  Z8   
  Supercar    i8 
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt