Nerijus Paketūras
Autoasas.lt
apžvalga
Gerai pažįstamas, tačiau jau primirštas sovietmečio laikus įkūnijantis automobilis. VAZ-2101 yra kompaktiškas sedanas arba universalas (VAZ-2102) gamintas AvtoVAZ kompanijos nuo 1970 iki 1984 metų. Automobilis vakarų šalyse žinomas kaip Lada, sovietų sąjungos ribose ir kitose rytų bloko šalyse vadintas "Žiguli" yra Fiat 124 automobilio versija gaminta pagal licenziją. Pagrindiniai VAZ-2101 ir Fiat 124 skirtumai yra storesnio plieno kėbulas, pas VAZ variklio vožtuvai išdėstyti virš variklio galvos, aliumininiai būgniniai galinių ratų stabdžiai vietoje diskinių. Automobilis turėjo 1.2 L benzininį variklį ir galinius varomuosius ratus. Ankstyvosios VAZ-2101 versijos turėjo variklio užvedimo rankeną, kad automobilį būtų galima užvesti ir per sibiro šalčius. VAZ-2101 buvo draudžiama pardavinėti vakarų šalyse dėl to, kad nekonkuruotų su Fiat 124, tačiau nuo 1974 metų minėtą Fiat pakeitė 131 Mirafiori modelis ir Žigulys buvo pradėtas pardavinėti vakarų rinkose, tai tęsėsi iki pat 1989 metų. Buvo gaminamos įvairios VAZ-2101 versijos - VAZ-21011, VAZ-21013, VAZ-21016 ir kitos, kurių pagrindinis skirtumas buvo variklio darbinis tūris. Nors šis automobiliukas neturėjo įspūdingų charakteristikų, tačiau specialiai pritaikytos Žigulių versijos sėkmingai dalyvavo įvairiose ralio varžybose. Dar įdomiau tai, kad buvo gaminamos Žigulių versijos su Wankel tipo rotoriniais varikliais. Tik keletas kompanijų visame pasaulyje (tame tarpe Mazda) ryžosi gaminti modelius su šiais varikliais dėl specifinio aptarnavimo, didelių kuro, bei tepalo sanaudų.
Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Mazda) ryžosi gaminti modelius su šiais varikliais dėl specifinio aptarnavimo, didelių kuro, bei tepalo sanaudų.
Gerai pažįstamas, tačiau jau primirštas sovietmečio laikus įkūnijantis automobilis. VAZ-2101 yra kompaktiškas sedanas arba universalas (VAZ-2102) gamintas AvtoVAZ kompanijos nuo 1970 iki 1984 metų. Automobilis vakarų šalyse žinomas kaip Lada, sovietų sąjungos ribose ir kitose rytų bloko šalyse vadintas "Žiguli" yra Fiat 124 automobilio versija gaminta pagal licenziją. Pagrindiniai VAZ-2101 ir Fiat 124 skirtumai yra storesnio plieno kėbulas, pas VAZ variklio vožtuvai išdėstyti virš variklio galvos, aliumininiai būgniniai galinių ratų stabdžiai vietoje diskinių. Automobilis turėjo 1.2 L benzininį variklį ir galinius varomuosius ratus. Ankstyvosios VAZ-2101 versijos turėjo variklio užvedimo rankeną, kad automobilį būtų galima užvesti ir per sibiro šalčius. VAZ-2101 buvo draudžiama pardavinėti vakarų šalyse dėl to, kad nekonkuruotų su Fiat 124, tačiau nuo 1974 metų minėtą Fiat pakeitė 131 Mirafiori modelis ir Žigulys buvo pradėtas pardavinėti vakarų rinkose, tai tęsėsi iki pat 1989 metų. Buvo gaminamos įvairios VAZ-2101 versijos - VAZ-21011, VAZ-21013, VAZ-21016 ir kitos, kurių pagrindinis skirtumas buvo variklio darbinis tūris. Nors šis automobiliukas neturėjo įspūdingų charakteristikų, tačiau specialiai pritaikytos Žigulių versijos sėkmingai dalyvavo įvairiose ralio varžybose. Dar įdomiau tai, kad buvo gaminamos Žigulių versijos su Wankel tipo rotoriniais varikliais. Tik keletas kompanijų visame pasaulyje (tame tarpe SKAITYTI DAUGIAU
SUSKLEISTI
Automobilis vakarų šalyse žinomas kaip Lada, sovietų sąjungos ribose ir kitose rytų bloko šalyse vadintas "Žiguli" ištiesų yra Fiat 124 automobilio versija gaminta pagal licenziją:
Nors šis automobiliukas neturėjo įspūdingų charakteristikų, tačiau specialiai pritaikytos Žigulių versijos sėkmingai dalyvavo įvairiose ralio varžybose:
Buvo gaminamos Žigulių versijos su Wankel tipo rotoriniais varikliais. Tik keletas kompanijų visame pasaulyje (tame tarpe Mazda) ryžosi gaminti modelius su šiais varikliais dėl specifinio aptarnavimo, didelių kuro, bei tepalo sanaudų.
Nors šis automobiliukas neturėjo įspūdingų charakteristikų, tačiau specialiai pritaikytos Žigulių versijos sėkmingai dalyvavo įvairiose ralio varžybose:
Buvo gaminamos Žigulių versijos su Wankel tipo rotoriniais varikliais. Tik keletas kompanijų visame pasaulyje (tame tarpe Mazda) ryžosi gaminti modelius su šiais varikliais dėl specifinio aptarnavimo, didelių kuro, bei tepalo sanaudų.
2012-04-17
Rusijoje nebebus gaminami klasikinio 1982 metų modelio „Žiguliai“ Rusijos pagrindinė lengvųjų automobilių gamintoja „Lada“ pirmadienį paskelbė nutraukianti 1982 metų modelio „Žigulių“ gamybą, sumažėjus šių mašinų paklausai. „Klasikos“ paklausa labai sumažėjo. Laikas atsisveikinti“, – bendrovės atstovas Igoris Burenkovas rašo panešime, atsiųstame naujienų agentūrai AFP. Sovietų Sąjungos automobilių gamykloje „AvtoVAZ“ pradėtas gaminti ir jos simboliu tapęs automobilis „Lada 2107“, kuris Europoje pardavinėjamas su prekiniu ženklu „Riva“, tuo metu buvo Volgos regione įsikūrusios įmonės greičiausias ir sportiškiausias modelis.
Šis automobilis yra modernizuota pirmosios laidos „Žigulių“ (VAZ 2101) – versija. Tokios mašinos buvo pradėtos gaminti Sovietų Sąjungoje pagal susitarimą su Italija, o jų prototipu tapo automobilis „Fiat 124“ – keturių durų sedanas, pradėjęs riedėti nuo konvejerių 1966 metais ir sulaukęs didelio populiarumo Europoje. „Lada“ pranešė, kad 2107-ojo modelio pardavimai per šių metų pirmąjį ketvirtį sumažėjo 76 proc., pirkėjams renkantis šios įmonės naujesnių modelių mašinas. „Septintukas“ gamybos klestėjimo laikais buvo eksportuojamas net į Pietų Ameriką Kampuotas, tačiau daugelio pamiltas automobilis su rankine pavarų dėže išspausdavo 150 kilometrų per valandą, tačiau pasižymėjo itin santūriu dizainu – kai kuriuose modeliuose iš patogumų tebuvo paprastas radijo imtuvas ir ventiliatorius. Šiuo metu automobiliai „Lada“ gaminami susivienijimo, kurį sudaro bendrovės „AvtoVAZ“ ir „Renault-Nissan“. 2107-ojo modelio „Žiguliai“, Rusijoje daugeliui žinomi kaip „septintukas“, gamybos klestėjimo laikais buvo eksportuojami į įvairias šalis, pradedant Meksika, baigiant Brazilija, o pastaruoju metu buvo gaminami „AvtoVAZ“ gamykloje Iževske. Ši gamykla planuoja pereiti prie ketverių durų sedanų „Lada Granta“ gamybos. Šį modelį „AvtoVAZ“ pradėjo gaminti anksčiau šį mėnesį, bendradarbiaudama su „Renault-Nissan“. |
Lada modelių gama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasė | 1990 - ieji | 2000 - ieji | 2010 - ieji | 2020 - ieji | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | |
Maži | Kalina | Kalina | ||||||||||||||||||||||||||||||
Granta | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kompaktiniai | Priora | |||||||||||||||||||||||||||||||
Vesta | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Visureigiai | Niva | |||||||||||||||||||||||||||||||
XRAY | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | |
1990 - ieji | 2000 - ieji | 2010 - ieji | 2020 - ieji |
VIDEO
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas
Elektromobilių stotelių žemėlapis
Taršos mokesčio lentelė
Greičio matuoklių žemėlapis