Markės
1403 iš 1917
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Išsiskiriantis išorės dizainas
  • Futuristiškas įdomus interjeras
  • Didelis variklių pasirinkimas
TRŪKUMAI
  • Greit pasensiantis dizainas
  • Nedidelė bagažinė
  • Nedaug erdvės gale sėdintiems
"Naktinis vairavimas, adaptyvi kruizo kontrolė su stop/start funkcija, juostos nustatymo funkcija, aktyvi stabdymo sistema, atstumo iki kliūties įspėjimas, juostos palaikymo pagalba, adaptyvios šviesos, greičio ribojimo atpažinimas, kelio ženklų atpažinimo sistema ir aklos zonos stebėjimo sistema"
Naujoji Peugeot 508 karta neabejotinai pateks į automėgėjų akiratį kaip įdomi alternatyva vokiškiems ir japoniškiems konkurentams. Atrodytų kompanija ėmėsi aktyvių veiksmų norint pritraukti sėkmę – išraiškingas automobilio dizainas, agresyvios linijos iškarto krenta į akis. Vidutinio dydžio sedanas atrodo kompaktiškesnis, dinamiškesnis. Viduje – modernus kelių pakopų prietaisų skydelis su dideliu ekranu centre ir dabar labai madingais horizontaliais mygtukais it senovinių lėktuvų kabinoje. Transporto priemonėje taip pat yra daugybė naujų technologijų - tokių kaip naktinis vairavimas, adaptyvi kruizo kontrolė su stop/start funkcija, juostos nustatymo funkcija, aktyvi stabdymo sistema, atstumo iki kliūties įspėjimas, juostos palaikymo pagalba, adaptyvios šviesos, greičio ribojimo atpažinimas, kelio ženklų atpažinimo sistema ir aklos zonos stebėjimo sistema. Technologijos žinoma gerai, naujos idėjos irgi gerai, tačiau koks šio automobilio identitetas, kam jis skirtas? Ar tikrai tokie drąsūs dizainerių sprendimai padės pritraukti pirkėjus? Deja, manome, kad tai nepadės. Kaip žinoma, tai kas madinga po kelerių metų tampa nebemadinga. Drąsi kėbulo linija tampa tiesiog banali. Tai ne tik drąstiškai sumažina konkretaus modelio patrauklumą, bet ir kerta per markės įvaizdį. Tokia markė asociuojasi su lengvos sėkmės vaikymusi ir vertybių trūkumu. Kas beja nieko keisto – būten tokios ir atrodo mums prancūžiškos automobilių markės. Nei sportiškos, nei modernios, nei stilingos. Sėkmės receptas kogero būtų savo kelio suradimas, tolygios stilistikos laikymasis, savo privalumų ir išskirtinumo akcentavimas. Tokiu būdu galima tikėtis žingsnis po žingsnio judėti į priekį tikslo link. Dabar gi Peugeot atrodo pasimetusi. Kaip gerą sėkmės pavyzdį galėtume paminėti kelias markes – Hyundai ir Kia.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2018-12-12

Technologijos automobilius daro išraiškingesnius ir leidžia išsiskirti

Technologijos automobilius daro išraiškingesnius ir leidžia išsiskirti
Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės buvo kėbulo tipas: vien pagal siluetą buvo galima atpažinti daugelį modelių. Vėliau dėl įvairių technologinių pokyčių, saugumo reikalavimų ir praktiškumo siluetai supanašėjo, išskirtiniai liko priekinės bei galinės dalys ir interjeras. Didžiulės įtakos padarė šviesos išlydžio diodų (LED) technologija.

LED – ne „Xenon“

LED technologijos žibintai yra nedideli, vartoja mažai energijos ir, svarbiausia, skleidžia daugiau šviesos nei įprastinės halogeninės lemputės. Todėl gamintojai juos itin pamėgo: jie leidžia automobilio interjerą paversti jaukiu kambariu, o išorėje montuojami šios technologijos žibintai padeda išsiskirti ir didina efektyvumą – dėl nedidelės eikvojamos energijos LED iš esmės neturi įtakos automobilio degalų sąnaudoms.

Tai yra didelis žingsnis apšvietimo srityje. Didžiąją XX amžiaus dalį į automobilius buvo montuojamos halogeninės lemputės, o paskutiniame dešimtmetyje atsirado „Xenon“ technologija – naujoviški žibintai apšviesdavo kelią ryškesne balta spalva, tačiau dėl didelės kainos buvo montuojami tik į brangius aukščiausios klasės automobilius.

„Xenon“, nors ir sparčiai pigo, prabangių automobilių rinkoje dominavo neilgai – ją pakeitė efektyvesnė LED technologija, dabar prieinama renkantis daugelį naujų modelių. Dienos šviesos LED žibintai jau būna standartinėje net ir tokių mažų automobilių kaip „Peugeot 208“ įrangoje.


Ši technologija pritaikoma ir artimųjų bei tolimųjų šviesų žibintams, tačiau dažniau – aukštesnės klasės automobiliams. Pavyzdžiui, „Lietuvos metų automobiliu 2019“ neseniai išrinktame „Peugeot 508“ ir daugelyje kitų D segmento modelių LED artimųjų bei tolimųjų šviesų žibintai yra užsakomi papildomai. 

Į pačius prabangiausius, kainuojančius per 100 tūkst. Eur, pastaraisiais metais pradėti montuoti dar tobulesnės technologijos lazeriniai žibintai. Jie – kol kas brangus malonumas, prieinamas tik tokių automobilių kaip „Audi R8“ ar BMW X5 pirkėjams. 

Pagrindinis „Xenon“ ir paprastų halogeninių lempučių skirtumas yra šviesos spalva – įprastą geltoną pakeitė balta. Kartu kelias tapo apšviečiamas kur kas ryškiau, o tai didina eismo saugumą. LED technologijos žibintai šviečia dar geriau nei „Xenon“, o lazeriniai beveik panaikina skirtumą tarp artimųjų ir tolimųjų šviesų – tamsiu paros metu galima važiuoti tarsi dieną. Svarbu ir tai, kad nei LED, nei lazerių per automobilio naudojimo laikotarpį keisti nereikia.

Vis dėlto specialistai sutaria, jog LED technologija dėl prieinamumo ir efektyvumo turėtų užkariauti rinką – tokio tipo žibintų skleidžiamos šviesos pakanka puikiai matyti kelią (ar būti matomam), o mažėjanti kaina leidžia juos montuoti vis daugiau automobilių.

LED įtaką automobilio dizainui pastebėti nesunku: gamintojai stengiasi išskirti savo kūrinius būtent dienos žibintų formomis. Pavyzdžiui, BMW atpažįstami iš tolo dėl „Angel eyes“ vadinamų ovalų priekiniuose žibintuose, „Volvo“ savąją stilistiką praminė Toro kirviu. Naujausių „Peugeot“ galiniai žibintai primena liūto nagus, o priekiniai 508-ojo modelio – jo iltis.

Automobilis turi daugiau „akių“

Automobilių žibintuose yra ir daugiau technologijų, didinančių vairuotojo matomumą bei eismo saugumą. Kai kurie pasisuka posūkio kryptimi, taip apšviečiama ta kelio dalis, kuri įprastai yra nematoma. Daugelyje transporto priemonių montuojama paprastesnė šios sistemos alternatyva – pasukus vairą, pradeda šviesti tos pusės rūko žibintas. 

Pastaraisiais metais išpopuliarėjo automatinė tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimo sistema. Važiuojant įjungus tolimąsias, ant priekinio stiklo įmontuota kamera užfiksuoja priešinga kryptimi atvažiuojantį arba ta pačia puse judantį automobilį ir sistema automatiškai perjungia į artimąsias – taip kitas vairuotojas neapakinamas.

Tiesa, tokios sistemos ne visada veikia idealiai. Pavyzdžiui, greitkeliuose, kurių skiriamojoje juostoje yra atitvaras, automobilio sistema gali neužfiksuoti priešinga kryptimi atvažiuojančio transporto, nes jų žibintai šviečia žemiau užtvaro ir yra nematomi. Tačiau vilkikų, autobusų ir kitų sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai sėdi aukštai ir yra akinami. Šią problemą pastebi ne tik profesionalūs vairuotojai, bet ir daug laiko automobilyje praleidžiantys žymūs žmonės. 

„Tamsiu paros metu tenka važiuoti dažnai, namo vakarais grįžtu, todėl apšvietimas svarbus – vertinu naująsias technologijas. Man užtenka, kiek apšviečia LED – tiek artimos, tiek tolimos šviesos. Tačiau retai naudoju automatinį šviesų perjungimą, nes jis ne visada veikia tiksliai. Nepaisant to, kokiame automobilyje sumontuota, tokia sistema kartais akimirką pavėluoja, o kitam vairuotojui tai yra nemalonu“, – pastebi stipriausias pasaulio žmogus Žydrūnas Savickas.

Ant priekinio stiklo esanti kamera gali ne tik „matyti“ šviesą, bet ir stacionarias ar judančias kliūtis. Dabar daugybė automobilių gali būti komplektuojami su autonominio stabdymo sistemomis.


Ž. Savickui neteko įsitikinti automobilyje esančios autonominio stabdymo sistemos sugebėjimais, tačiau galiūnas ją vertina – jo nuomone, kiekviena technologinė inovacija didina eismo saugumą. Ypač tuo metu, kai vairuotojai kelyje užsiima ne automobilio valdymu, o savo dėmesį koncentruoja į kitus dalykus.

Pastaraisiais metais ne tik Lietuvoje, bet ir kitose išsivysčiusiose valstybėse pastebima tendencija – nors žuvusiųjų keliuose mažėja, eismo įvykių skaičius išlieka stabilus ar net auga. Smulkių avarijų nedideliu greičiu miestuose priežastimi dažniausiai tampa neatidumas. Eismo specialistai sutaria, kad išpopuliarėjus autonominio stabdymo sistemoms, tokių įvykių turėtų sumažėti, tad tik laiko klausimas, kada jos bus pradėtos montuoti standartinėje kiekvieno automobilio įrangoje. Toms pačioms sistemoms reikia gero apšvietimo tamsiu paros metu, tad saugumas be naujausių žibintų technologijų, specialių šilumai jautrių kamerų ir daugelio kitų technologijų yra neįmanomas.
 


Peugeot modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini   107108 
  Maži 205    
 206207206208208
  Kompaktiniai 306307308308308
  408 408
   301
  Vidutiniai 405406407508508
  Dideli 605607  
  Kupė  406 Coupe407 Coupe  
  RCZ  
  Mini krosoveriai    20082008
  Krosoveriai    3008
    408
  Dideli krosoveriai    4008  
  Visureigiai   4007 5008
  Pikapai    Landtrek
  Mini vienatūriai   1007  
  3008  
  Vienatūriai   5008  
  Dideli vienatūriai  806807  
   Traveller
  Daugiatiksliai  PartnerPartnerPartnerRifter
  Bipper 
  Komerciniai BoxerBoxer  
 ExpertExpertExpert
   Partner
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt