Markės
1705 iš 1918
Tesla Model S, 2012 - dabarTOP 10
56Įvertinimas:Vidutinis automobilio įvertinimas4.010% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.4)Viso įvertinimų: 6
18% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.4)0% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.4)39% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.6)8% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.6)3% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.4)
Ar rekomenduojuTaip 50% Ne 50%
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Įspūdingas išorės dizainas
  • Pribloškiamai greitas
  • Kokybiškas, išskirtinis interjeras
TRŪKUMAI
  • Ilgas pakrovimo laikas
  • Didelis svoris
  • Itin brangus
"Yra gaminama speciali Model S versija talpinanti net septynis žmones. Tiesa, trečioji sėdynių eilė yra tinkama tik vaikams"
Elektromobilio Tesla Model S misija paprasta ir kartu sunkiai pasiekiama – tapti komfortiškų prabangių sedanų su superautomobilio dinamika ir Toyota Prius ekonomiškumu etalonu. Tesla kompanija ne naujokė elektromobilių rinkoje, tad rezultatas turi būti itin įdomus. Akivaizdu, kad gamintojas stengiasi „užkabinti“ pirkėją ne tik techniniais duomenimis, bet ir nepriekaištingu dizainu. Amobilis platus, žemas, sportiškas, primena kupė automobilių siluetus. Model S linijos kruopščiai nugludintos, išbaigtos ir puikiai dera tarpusavyje. Nors po kapotu nesislepia variklis, tačiau radiatoriaus grotelių imitacija palikta. Be jokios abejonės puikus šio automobilio dizainas įtakojo vėlesnių automobilių, tokių kaip Ford Mustang Mach-E arba Mazda 6 dizaino kūrėjus. Model S interjeras pasitinka milžinišku lietimui jautriu ekranu, kuriuo valdomos visos automobilio sistemos ir kuris puikiai pabrėžia elektrinę automobilio prigimtį. Taip pat automobilis turi didelį panoraminį stoglangį, du bagažo skyrius – vieną priekyje ir kitą gale. Galinė bagažinė siekia net 745 litrus ir yra gerokai didesnė nei 540 litrų E klasės Mercedes-Benz bagažinė. Yra gaminama speciali Model S versija talpinanti net septynis žmones. Tiesa, trečioji sėdynių eilė yra tinkama tik vaikams. Model S gaminamas naudojant itin standžią aliumininę platformą. Pirkėjai gali užsisakyti vieną iš trijų versijų: pigiausia iš jų vienu įkrovimu galės įveikti 250 km distanciją, o brangesnės – atitinkamai 320 km bei 480 km. Tai išties nemaža distancija tokių gabaritų, galios ir svorio elektromobiliui. Negana to, pati galingiausia Model S versija savo dinamika lygiuojasi ne į ką kitą, o į patį dviejų turbinų V8 varikliu ginkluotą BMW M5. Abu automobiliai panašūs tiek savo dydžiu, tiek dinamika: BMW automobilis nuo iki 100 km/h pagreitėja per 4.3 sekundės, tuo tarpu Tesla įvardina panašius skaičius: 4.4 sekundės. Galingiausia Model S versija išvysto 416 AG (310 kW) galią ir 600 Nm sukimo momentą, kuris pasiekiamas akimirksniu. Tesla Model S turi 50:50 tobulai paskirstytą svorį tarp abiejų ašių, puikiai subalansuotą pakabą, todėl gerai laikosi trajektorijos posūkiuose. Svarbu išsilaikyti kiek slidžiose odinėse sėdynėse. Kaip teigė Tesla kompanijos vadovas Elonas Muskas: „mūsų tikslas yra pagaminti geriausią elektra varomą automobilį. Jame bus septynios vietos, dvi bagažinės ir žemas svorio centras – galvojote tai neįmanoma? Apsirikote. Aš didžiuojuosi šiuo automobiliu“.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
  • Žurnalai „Automobile Magazine“, „Motor Trend“ Tesla Model S išrinko 2013 metų automobiliu.
  • Internetinis portalas „Yahoo!“ Tesla Model S išrinko 2013 metų automobiliu.
  • Internetinis portalas „CNET“ Tesla Model S išrinko 2012 metų automobiliu.
  • Žurnalas „Time“ pripažino vienu iš 25 geriausių inovacijų per 2012 metus.
Šį automobilį vairuoja Red Hot Chili Peppers lyderis Anthony Kiedis:


Bei Matricos žvaigždė Laurence Fishburne:


Bei Cameron Diaz:


Bei Ben Affleck:



2016-04-05 technologijos.lt

Tesla elektromobiliai ne tokie žali, kaip galite manyti

Tesla elektromobiliai ne tokie žali, kaip galite manyti
Kovo 31 d. Elonas Muskas pristatė Tesla Model 3. Jei planuojate tokį įsigyti, tikriausiai jaučiatės pakiliai. Ne tik smagiai važiuosite, bet ir kažką gero nuveiksite aplinkai! Joks benzininis sportinis automobilis nelydės jūsų per vidurio amžiaus krizę. Jums ne vis vien globalinis atšilimas. 
 
Bet kokie iš tiesų yra žali Tesla elektromobiliai? Devonshire Research Group (DRG), investavimo kompanija, besispecializuojanti technologijų kompanijų vertinime, pasikapstė duomenyse ir priėjo išvadą, kad Tesla’os nauda aplinkai gali būti labiau reklamuojama, nei tikra. DRG nekaltina Teslamėgdžiojant Volkswagen, ar kad jos automobiliai spjaudosi šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis (ŠESD) per nematomus išmetimo vamzdžius. Jie teigia, kad Tesla (kaip ir visi kiti) elektromobiliai kelia taršą ir ŠESD emisijas kitais būdais. Kiekviena elektromobilio gyvenimo stadija daro įtaką aplinkai ir nors ši įtaka nėra tokia akivaizdi, kaip iš duslintuvo virstantys dūmai, ji dėl to netampa menkiau žalinga.
 
Pradėkime nuo pagrindų. Elektromobiliams benzino nereikia, bet energiją jie vis vien gali gauti iš anglies deginimo. Tai priklauso nuo to, kaip jūsų vietinis energijos tiekėjas gamina elektrą. „Jei energija išgaunama anglį deginančiose elektrinėse, tai elektromobiliai ŠESD emisijos prasme neatrodo itin geriau už tradicinius automobilius,” sako Virginia McConnell, aplinkos tyrimų firmos Resources for the Future ekonomistė. Bet jeigu tinkle nemažai atsinaujinančios saulės ir vėjo energijos, kaip, pavyzdžiui, Kalifornijoje, jūsų elektromobilis gan švarus.
 
Aišku, benzinas irgi neegzistuoja vakuume: benzino išgavimas, apdirbimas ir transportavimas prisideda prie automobilių savininkų anglies pėdsako, – vadinamoji „nuo gręžinio lig ratų“ dalis. Remiantis JAV Energijos departamento duomenimis, benzino galono (3,79 litrai) pagaminimui sunaudojama tiek energijos kiek Model S sunaudoja, nuvažiuodamas 32 kilometrus. Sudėjus visas šias papildomas išlaidas, „tokie elektromobiliai kaip Model S, vieną mylią įveikia, išskirdami beveik keturis kartus mažiau CO2, nei ekvivalentiškas benzinu varomas automobilis,
 ” sako Tesla atstovas. Tad, nors emisijų argumentas benzino naudotojams atrodo viliojantis, vidutiniai skaičiai vis viena palankūs elektromobiliams.
 
Ne vien emisijos

Tačiau pasigilinus į kitą žalą aplinkai, matematika sudėtingėja. Elektromobiliai turi būti lengvi, o tai reiškia, kad juose naudojama daug retų metalų. Pavyzdžiui, baterijose naudojamas litis yra labai lengvas ir laidus – taip išgaunama daug energijos, nepridedant daug svorio. Kiti retieji metalai išbarstyti visame automobilyje, daugiausiai magnetuose, naudojamuose visur, nuo automobilio šviesų iki vidaus elektronikos.
 
Bet šie retieji metalai iš kažkur gaunami – dažnai tas „kažkur“ yra aplinką žalojančios kasyklos. Žinoma, Tesla toli gražu nėra vienintelis jų naudotojas.Visuose elektromobiliuose naudojamos dalys, keliančios panašias aplinkosaugos problemas. Netgi saulės energijos skydeliuose naudojami retieji žemės elementai, kurie turi būti iškasti ir apdoroti toli gražu ne „žaliais“ būdais, sako Davidas Abrahamas, knygos The Elements of Power autorius.
 
Retieji metalai egzistuoja mažais kiekiais ir nepatogiose vietose – tad norint išgauti vertinguosius elementus, reikia perkelti daug žemės. Jiangxi retųjų žemių elementų kasykloje darbininkai iškasa pustrečio metro gylio duobes ir pila į jas amonio sulfatą, kad šis ištirpintų smėlingą molį, rašo Abrahamas. Tada purvą semia krepšiais ir šis keliauja per kelias rūgšties vonias; tada likučiai kepinami pramoninėse krosnyse, išgaunant retuosius žemės elementus, kurių reikia viskam, nuo išmaniųjų telefonų iki Tesla elektromobilių.
 
Tose kasyklose retieji žemių elementai sudaro vos 0,2% iškasamo grunto. Likę 99,8 % – dabar jau užteršto nuodingomis cheminėmis medžiagomis – išmetama atgal į aplinką. Šią žalą sunku įvertinti, kaip ir naftos gavybos įtaką.
 
Be to, kaip ir kiekvienoje gamyboje, išgaunant iškasenas, neišvengiama paslėptų emisijų. Jiangxi tai gan paprasta, nes čia kasamas molis, bet daugelyje kasyklų naudojama uolienų trupinimo technika, sunaudojanti begales energijos, o galutinėse apdirbimo stadijose naudojami anglimi kūrenami žaizdrai. Jie, grynindami nulinių emisijų automobilių gamybai būtinas medžiagas, į atmosferą išskiria daug anglies dvideginio. Tiesą sakant, Union of Concerned Scientists (UCS) suskaičiavo, kad gaminant elektromobilį, išskiriama daugiau anglies dvideginio, nei gaminant įprastą VDV automobilį, labiausiai dėl akumuliatorių.
 
„Perstumiame taršą ir tuo pačiu tikimės, kad nepadaryti žalos aplinkai,” sako Abrahamas. Jis įsitikinęs, kad sudėjus visą poveikį aplinkai, elektromobiliai vis vien naudingesni. (UCS sutinka; jų skaičiavimais, netgi sudėjus visas baterijų gamybos emisijas, per eksploatavimo laiką elektromobilių emisijos būna dvigubai mažesnės už įprastų automobilių.) Kaip bebūtų, klientai ir investuotojai turėtų suprasti tokio žalio pasirinkimo gamybai būtinų medžiagų gavybos kainą. „Nemanau, kad apie tai buvo pakankamai diskutuota,” sako Abrahamas. „Negalime vertinti gavybą ir Tesla atskirai. Jie neišskiriamai susiję.”
 
„Bendrai, pradinės, elektromobilių gamybos, ŠESD emisijos gali būti gan didelės,” pažymi McConnell. „Tad reikia gauti didelę naudą kitoje pusėje, jį naudojant.” Ir po to kai nebenaudojat.
 
Gyvenimas po mirties

Dabar greitai nukeliaukime 15 metų į ateitį, kai Tesla Model 3 dienelės jau bus suskaičiuotos. Kur keliaus jo baterija? Gera naujiena – ne į sąvartyną. „Jau ne vieną dešimtmetį automobilių akumuliatoriai nevežami į sąvartynus,” sako elektromobilių advokatė Chelsea Sexton. Vietoje to, „baterijų perdirbėjai bando technologijas, kaip išgauti medžiagas antriniam šių akumuliatorių panaudojimui,” sako Shanika Amarakoon iš firmos Abt Associates, bendradarbiavusios su EPA, rašant ataskaitą apie elektromobiliuose naudojamų ličio jonų baterijų įtaką.


technologijos.lt
Tesla modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Vidutiniai    Model 3
  Dideli    Model S
  Roadsteriai   Roadster  
  Krosoveriai    Model Y
  Dideli krosoveriai    Model X
  Pikapai     Cybertruck
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt