Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-06-09
Ar laukuose dirbantis ir bendrame eisme nedalyvaujantis traktoristas irgi privalo būti blaivus?

Ar laukuose dirbantis ir bendrame eisme nedalyvaujantis traktoristas irgi privalo būti blaivus?
Dabar geras oras ir laukuose nemažai traktorių. Gaila, bet kartais jų vairuotojai būna neblaivūs. Tačiau kaskart, kai laukuose pričiumpamas neblaivus vairuotojas, socialinių tinklų grupėse matomas pasipiktinimas - juk tie traktoriai viešame eisme nedalyvauja!
 
Ne vienoje ūkininkus ir traktorių vairuotojus jungiančioje grupėje socialiniuose tinkluose pastaruoju metu buvo dalijamasi istorija apie laukuose sučiuptą girtą vairuotoją. Ne vienas žmogus piktinosi, manydamas, kad policijos pareigūnai neturi teisės laukuose tikrinti traktorių vairuotojų blaivumą. Be to, atsirado ir tokių, kurie tvirtino, jog pats pažeidimas nėra toks rimtas - juk traktorius nedalyvavo viešame eisme.
 
Jei užaugote kaime ar ir dabar ten gyvenate, tokios kalbos jums nėra naujiena. Žmonės dažnai turi savotišką įsitikinimą, kokie turėtų būti įstatymai. Ir nors tų įstatymų ar taisyklių jie nėra skaitę, jie dažnai užsispyrusiai aiškina, kad jų įsivaizdavimas yra teisingas, nes jis - pats logiškiausias. Koks skirtumas, jei traktoristas yra neblaivus, neturi teisių ar apskritai yra mažas vaikas? Juk laukas jo, į kelius jis nevažiuoja, o policija į privačią žemę tikrai negali važiuoti kažko tikrinti! 
 
Bet gali. Transporto priemonių vairuotojai privalo būti blaivūs.
 
Tai patvirtino ir Laura Grondskė, Lietuvos Policijos Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė:
 
„Kelių eismo taisyklių, galiojančių Lietuvos Respublikos teritorijoje, 14 punkte reglamentuota: „Draudžiama vairuoti transporto priemonę asmenims, neturintiems šios teisės, taip pat neblaiviems, apsvaigusiems nuo psichiką veikiančių medžiagų… Vairuodamas transporto priemonę, vairuotojas privalo laikytis vairuotojo pažymėjime nurodytų sąlygų.“
 
Kartu akcentuotina ir Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostata, t. y. 13 straipsnio (Bendrosios transporto priemonių vairuotojų pareigos) 1 dalis: „Draudžiama vairuoti motorinę transporto priemonę, traktorių, savaeigę mašiną asmenims, neturintiems šios teisės, taip pat esant neblaiviam, apsvaigusiam nuo psichiką veikiančių medžiagų ar nepasinaudojus teisės aktų nustatytu privalomu kasdieniu poilsiu… .“
 
Administracinių nusižengimų kodekso XXII skyriuje (Administraciniai nusižengimai, susiję su transportu ir kelių ūkiu) numatyta atsakomybė už transporto priemonės vairavimą, kai tai daro neblaivūs ar apsvaigę nuo narkotinių medžiagų vairuotojai. Čia nėra akcentuojamas dalyvavimas viešajame eisme. Vadinasi, transporto priemonę (motorinę, mechaninę, bevariklę) asmuo gali vairuoti tik būdamas blaivus, neapsvaigęs nuo psichiką veikiančių medžiagų.“
 
Traktorių vairuotojai privalo būti blaivūs ir jų blaivumas gali būti tikrinamas, net jei jie dirba savo pačių laukuose. Už vairavimą apsvaigus galima sulaukti baudos. Ir tai net nėra naujos nuostatos - tiesiog kai kurie žmonės tuo atsisako patikėti.

Foto: ©commons.wikimedia.org
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt