Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-08-11
Smalininkuose – sentimentai retro technikai ir azartiškos kartingo lenktynės

Smalininkuose – sentimentai retro technikai ir azartiškos kartingo lenktynės
Sena technika turi nepakartojamo žavesio. Prie senų automobilių visi su malonumu stabteli ir nori įsiamžinti: tokių akimirkų tiesiog nepakartosi. Štai ir Smalininkuose vykusiose Lietuvos kartingo čempionato varžybose dėmesį traukė ne tik kovos trasoje, bet ir šalia garbės pakylos išrikiuota unikali technika.

Unikalus eksponatas senovinės technikos muziejui

„Mes turime daug įvairios technikos. Yra netgi toks kartas, kokiu savo laiku važiavo Michaelis Schumacheris. Tačiau juo dalyvauti Lietuvos kartingo taurės „Retro“ klasės varžybose negalime – jis tikrai būtų greitesnis, nes variklis – japoniškas, o rėmo reguliavimo galimybių yra daugiau“, - pasakoja kartodrome šeimininkaujančios bendrovės vadovas Taurimas Staniulis. 

Drauge su bendraminčiais entuziastais Taurimas nusprendė Smalininkuose jau beveik du dešimtmečius veikiančiam senovinės technikos muziejui padovanoti autentišką kartą: šiemet į lenktynių trasas grįžo „Retro“ pavadinta klasė, todėl būtent tokia technika ir tapo naujausiu muziejaus eksponatu. 

Muziejaus įkūrėjas Justinas Stonys, pats prisimenantis, kaip Smalininkuose vyko pirmosios kartingo varžybos ir šios sporto šakos plėtrą, sako, kad jau žino, kaip eksponuos dovanų gautą unikalią techniką. Senovinės technikos muziejuje galima rasti ne tik įvairių senovinių vidaus degimo variklių, traktorių ir kitokių transporto priemonių, čia technikos entuziastai gali išvysti elektros, radijo, kino, foto ir kitokios senovinės technikos ir įrenginių - nuo senovinių mėsmalių iki skaičiavimo mašinų.

Senovinės technikos muziejus Smalininkuose pradėjo veikti 2004 m. Muziejui pradžią davė jo įkūrėjo J. Stonio tėvams ir seneliams priklausę dokumentai, knygos, daiktai. Keliolika metų eksponatų buvo ieškoma Klaipėdos krašte ir visoje Lietuvoje, jie buvo perkami arba gaunami dovanų. Tokiu būdu sukaupta keli tūkstančiai eksponatų, pasakojančių žemės ūkio, buities, amatų, technikos raidą. 

Nuo šiol muziejaus lankytojai galės pamatyti ir 1996 metų kartą. Beje, T. Staniulis prisipažino, kad iki galo parengti eksponatą nebuvo lengva: norėjosi, kad kartas būtų autentiškas, iki galo veikiantis ir atitiktų numatytus techninius reikalavimus. Tiesa, į trasą lenktyniniu tempu jis neišvažiavo, tačiau galima pasakyti, kad stebėjo, kaip dėl medalių kovoja panašią techniką vairuojantys „Retro“ klasių dalyviai.

Ne pirmos jaunystės techniką šiam „Siųsk pigiau“ Lietuvos kartingo taurės etapui pasiruošė 13 sportininkų. Tarp „Retro ČŽ“ kartus vairavusių lenktynininkų nugalėjo Ričardas Gluoksnys („TS Motorsport“), aplenkęs Gintarą Marcinkų („Paške Racing“) ir Remigijų Linortą („NSL Racing“), o „Retro Minsk“ finale greičiausias buvo Kęstutis Jankauskas. Jis aplenkė Saulių Antanaitį (abu – „TS Motorsport“) ir Eduardą Martyniuką („Paške Racing“).

Intrigos iki paskutinių posūkių

Ypač atkaklios kovos vyko tose BMW Lietuvos kartingo čempionato klasėse, kur varžomasi šiuolaikiška ir tarptautinius reikalavimus atitinkančia technika.

Bene geriausiu pavyzdžiu gali būti „Mini“ klasės finalas. 14 ratų finale lyderių trijulė – Ainis Vibriantis („SJ Motorsport“), Vanesa Šilkūnaitė („Siuskpigiau.lt-Pilėnai racing“) ir Nojus Stasionis („SJ Motrorsport“) – ne kartą ieškojo lenkimo galimybės ir keitėsi vietomis. Iki paskutinio posūkio pirmavo Vanesa, tačiau minimali klaida leido finišo tiesiojoje į priekį išsiveržti Ainiui, kuris savo varžovę aplenkė 0,114 sek., o  trečią vietą užėmęs Nojus atsiliko mažiau nei 2 sek. 

Po 4 čempionato etapų A. Vibriantis yra surinkęs 167, V. Šilkūnaitė – 149, o N. Stasionis – 129 taškus. Kadangi varžybų reglamentas numato, jog galutinėje įskaitoje bus atmetami prasčiausio atrankos važiavimo ir finalo rezultatai, intriga šioje (kaip ir daugelyje kitų) klasėje išliks iki pat paskutinio etapo Anykščiuose.

Ne mažiau intrigų buvo ir „OK Junior“ klasėje, kurioje po dramatiškos kovos finalą laimėjo Markas Šilkūnas („Siuskpigiau.lt-Pilėnai racing“). Lietuvos garbę ir „FIA Karting Academy Trophy“ lenktynėse ginantis sportininkas sugebėjo finale aplenkti Domantą Knyvą („Dream 2 Drive“) ir Dovydą Gudelevičių („Razas Motorsport“). Nuo pastarojo tik 0,1 sek. atsiliko Simas Baciuška („GBY-RB Racing“) - šis lenktynininkas jau trečiame etape iš eilės finišuoja ketvirtas...

M. Šilkūnas turnyro lentelėje dabar turi 141, D. Knyva – 133, Kipras Juršė – 113, Linas Volungevičius – 107, D. Gudelevičius ir Dominykas Vinogrodskis – po 96 taškus.

Labai azartiškos buvo KZ2 ir „KZ2 Masters“ lenktynės. Po daugiau nei metų pertraukos į varžybas grįžęs Justas Jonušis („Lenktynių linija“) įrodė, jog įgūdžiai niekur nedingo: jis laimėjo ir kvalifikaciją, ir finalą. „Panašu, kad mano komandos mechanikai pataikė parinkti optimalų padangų slėgį – fiziškai dėl treniruočių stokos buvo labai sunku važiuoti, bet technika atlaikė puikiai. Kelis paskutinius ratus jau skaičiavau, kiek posūkių lieka iki finišo: tokia sunki pergalė tikrai labai maloni“, - sakė J. Jonušis. Jis aplenkė iki šiol tik pergales finaluose šiemet rinkusį Kajų Šikšnelį („SJ Motorsport“) ir Andrejų Apočkiną („Lenktynių linija“).

K. Šikšnelis dabar turi 173, A. Apočkinas – 104, Martynas Morkis – 86, Vilius Reškevičius – 82, Edgaras Kelmas – 74, Justas Kasperiūnas ir Džiugas Budrys – po 86 taškus.

Gražių akimirkų netrūkų ir „KZ2 Masters“ finale, kuriame greičiausias buvo Šarūnas Vaškelis („Intrepid Baltic Team“), aplenkęs Vytautą Adomaitį („Paške Racing“) ir Robertą Saveikį („Lenktynių linija“).

Po pergalės Š. Vaškelis sezono rikiuotėje pakilo iki 5-os vietos (88 taškai), o pirmauja 155 taškus surinkęs V. Adomaitis, R. Saveikis turi 149, Dominykas Neniškis – 118, Mykolas Mazinas – 96 taškus. 

OK klasės etapo nugalėtoju tapo Jokūbas Bagdonavičius („SJ Motorsport“), „Micro“ klasės lenktynes laimėjo Kristupas Stasionis („SJ Motorsport“).

Kitų klasių finaluose azarto irgi nestigo 

„Rotax Max Lithuania Challenge“ varžybese tarp „Rotax Mini“ klasės sportininkų Smalininkuose pirmavo Marius Karčiauskas („Lenktynių linija“), aplenkęs Kajų Kalinauską („Intrepid Baltic Team“).

„Rotax Micro Nano“ grupėje laimėjo Kajus Surdokas, o dėl kitų dviejų vietų ant garbės pakylos kovojo mergaitės – antra vieta lenktynių finale atiteko Mėjai Surdokaitei (abu - „Siuskpigiau.lt-Pilėnai racing“), o trečioji finišavo Gabrielė Tankevičiūtė („Lenktynių linija“).

Net 18 sportininkų varžėsi „Rotax Micro“ lenktynėse. 14 ratų finale netrūko emocijų, tačiau lyderio pranašumas nekėlė abejonių – nugalėtoju tapo Ainis Vibriantis („SJ Motorsport“). Artimiausią varžovą – Majų Maziną („Auteks Racing“) jis šį kartą aplenkė beveik 6 sekundėmis. Pastarasis sugebėjo finiše vos 0,386 sek. pranokti latvį Aleksą Mėnesį („SM Racing“), o Jokūbui Vaškeliui („Intrepid Baltic Team“)  iki prizininkų garbės pakylos pritrūko vos 0,055 sek.

„Rotax Junior“ finale greičiausias buvo Maksimas Schurko, jis aplenkė Tomą Rudoką (abu – „Lenktynių linija“) ir Kajų Rudziavičių („NSL Racing“), o Emilis Grafke („Lenktynių linija“) nuo prizininkų atsiliko vos 0,384 sek.

„Rotax Max“ klasės finale nugalėjo Matas Žilaitis („TS Motorsport“): jam pavyko išnaudoti dėl nugalėtojo vardo kovojusių Huberto Būdvyčio („TS Motorsport“) ir Oskaro Savickio („Lenktynių linija“) incidentą: šie lenktynininkai susidūrė, išlėkė iš trasos ir galėjo kovoti tik dėl antros vietos. Finiše Hubertas 0,272 sek. sugebėjo aplenkti Oskarą...   

Iki paskutinių posūkių vyriška kova vyko „Rotax DD2“ lenktynėse: čia greičiausias buvo Maksimas Golubovas („ARTkart“), atitinkamai 0,310 ir 0,487 sek. aplenkęs du Latvijos lenktynininkus – Edgarą Vilcaną ir Emilį Akmenį.

„Rotax DD2 Masters“ grupėje nugalėjo Andrius Austinskas (NSL Racing“), o antrąją vietą užėmė Vitalijus Gudzenko („SJ Motorsport“).

ART120 lenktynes laimėjo Andrius Paškevičius, aplenkęs Rėjų Jaroslavą (abu – „ARTkart“).

„Briggs Mini“ grupėje visus 14 ratų kova vyko tarp Gusto Radavičiaus ir Jorio Stankevičiaus: finiše Gustas savo konkurentą aplenkė 0,253 sek. Trečioji vieta atiteko Domantui Maciulevičiui.

Tarp „Briggs Junior“ sportininkų pergalę šventė Khalilas Sodah: jis finale aplenkė Giną Rimkų ir Aironą Dapkevičių.

„Briggs Master“ finalą laimėjo Matas Samulionis, antroji vieta atiteko Rokui Žlabiui, o jam 0,629 sek. pralaimėjęs Vaidotas Mitkus liko trečias. 

Pusė sekundės finiše skyrė ir „Briggs Senior“ klasės lyderius – nugalėjo Jokūbas Mitkus, antras finišavo Aras Kvedaras, o trečias – Augustinas Baltramiejūnas. Čempionate pirmavęs Mindaugas Vaičiūnas šeštadienį ryte avarijoje patyrė traumą ir dėl taškų nebegalėjo kovoti.

Penktas Lietuvos kartingo čempionato etapas vyks Šiauliuose rugsėjo mėnesį. Į šias varžybas atvyks ir Latvijos čempionato dalyviai, tad bus galima akivaizdžiai palyginti, kurios šalies lenktynininkai yra greitesni.
Visi BMW Lietuvos kartingo čempionato ir „Siųsk pigiau“ kartingo taurės prizininkai paaiškės paskutiniame etape Anykščiuose spalio mėnesį.     
 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt