Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-07-11
Elektromobilių kaina – vis mažesnė, o privalumai – vis didesni

Elektromobilių kaina – vis mažesnė, o privalumai – vis didesni
 
Nors Baltijos šalyse dar nėra pasiekta kritinė masė elektromobilių, tačiau vis daugiau žmonių vertina naujos kartos transporto priemonių privalumus. Geriausiai elektromobilių naudą pajaučia jų savininkai. Per elektromobilių savininkų apklausą  Baltijos šalyse paaiškėjo, kad prieš įsigydami elektromobilį net 75 proc. respondentų įvertino visas išlaikymo sąnaudas, o 74 proc. pareiškė, kad elektromobilio įsigijimas padeda sutaupyti.

„Volkswagen“ el. mobilumo vadovas Baltijos šalyse Matiss Zemitis teigia, kad gamintojai pastaraisiais metais pasiekė akivaizdžią pažangą kurdami elektromobilių technologijas. Todėl elektromobiliai tampa vis palankesni aplinkai ir pirkėjų piniginėms.

Paprasta visų automobilio išlaikymo sąnaudų analizė rodo, kad, gavus valstybės subsidiją, elektromobilio kaina yra panaši į automobilio su vidaus degimo varikliu, o įvertinus eksploatacijos sąnaudas – elektromobilis tampa gerokai pigesnis nei dyzelinis ar net benzininis.

Skaičiuoti visas automobilio išlaikymo sąnaudas jau seniai tapo įprasta praktika įmonėse, kurios valdo didelius automobilių parkus.
Į tai patenka ne tik automobilio kaina, bet ir eksploatacijos sąnaudos, lizingo palūkanos ir likutinė vertė. Tad noras sutaupyti tampa vis svarbesne priežastimi, kodėl automobilių parkai papildomi elektromobiliais – per apklausą trys iš keturių savininkų patvirtino, kad sprendimas pasiteisina – turint elektromobilį bendros sąnaudos yra mažesnės. 

M. Zemitis atkreipia dėmesį, kad impulsą įsigyti elektromobilius Baltijos šalyse gyventojams suteikia specialios valstybių programos. „Kita vertus, jeigu valstybė nesuteikia mokesčių lengvatų ar subsidijų, elektromobiliai padeda sutaupyti dėl mažų eksploatacijos sąnaudų. Jei darytume prielaidą, kad elektros kainos drastiškai nekils, kiekvieni 30 000 tūkst. km įveikti elektromobiliu padeda sutaupyti 1000 eurų išlaidų „degalams“, – teigia „Volkswagen“ el. mobilumo vadovas Baltijos šalyse M. Zemitis.

Jis pabrėžia, jog elektrinis motoras yra gerokai paprastesnis nei vidaus degimo variklis ir turi mažiau judančių dalių, tad aptarnauti mechanizmą yra gerokai pigiau. „Pavyzdžiui, palyginus benzininio „Golf 8“ ir elektrinio ID.3 aptarnavimo kaštus per 30 000 km, pastarajam šie bus 30 proc. mažesni. Pažymėtina ir tai, kad elektromobiliams nebus taikomas nuo liepos 1 d. įsigaliosiantis registracijos mokestis. Taigi, jei palygintume modernų elektromobilį, pavyzdžiui „Volkswagen ID.3“  ar „e-up!“, su vidaus degimo varikliu varomu „Golf 8“, per 90 tūkst. km pavyktų sutapyti nuo 3500 iki 3700 eurų“, – dėsto M. Zemitis.

Bendraudamas su klientais M. Zemitis pastebi, kad gan dažnai tenka atsakyti į klausimus apie likutines vertes. „Pirkdami transporto priemonę dauguma mūsų klientų vertina praeities duomenis ir ilgalaikę ateities perspektyvą. Žinoma, elektromobiliais nebuvo prekiaujama pakankamai ilgai dabartiniais, CO2 emisijų mažinimo skatinimo, laikais, kad būtų galima tinkamai įvertinti jų likutinę vertę. Vis dėlto prognozės  rodo, kad likutinės elektromobilių vertės nesustos augti, o dalyje rinkų pagal šį rodiklį elektromobiliai jau pralenkė automobilius su vidaus degimo varikliais“, – aiškina el. mobilumo ekspertas.

Auganti elektromobilių paklausa, mažesnės eksploatacijos sąnaudos ir pratęsta garantija baterijai – „Volkswagen“ atveju iki 8 metų arba 160 tūkst. km – leidžia didinti likutinę elektra varomų automobilių vertę. Skaičiuojama, kad po 90 tūkst. km arba 5 metų naudojimo, automobilių su vidaus degimo varikliais likutinė vertė turėtų siekti 35 proc., o elektromobilių – 40 procentų. 

Didėjant paklausai ir gamybos apimtims, elektromobilių kainos tampa vis patrauklesnės. Pavyzdžiui, pirmosios kartos „e-Golf“ kainavo 38 800 eurų ir vienu įkrovimu galėjo įveikti 140 km, antrosios kainavo 32 960 eurų ir įveikė 230 km, o ID.3 kainuos mažiau nei 30 000 eurų ir vienu įkrovimu įveiks 330 km. Šie duomenys aiškiai parodo, kad elektromobiliai kainuoja vis pigiau, o jų įveikiamas atstumas auga. Dar labiau sumažinti kainas padeda valstybės pagalba – Lietuvoje taikoma 4000 eurų subsidija leidžia ID.3 kaina susilyginti su benzininiu „Golf 8“.

„Dėl pastaraisiais metais įvykusių pokyčių elektromobilių kaina tapo itin konkurencinga – skirtumų tiesiog nebeliko. Todėl neteisinga manyti ir teigti, kad elektromobiliai yra brangesni. Visos išlaikymo sąnaudos tapo labai panašios, o įvertinus valstybės pagalbą elektromobiliai padeda akivaizdžiai sutaupyti. Dabar vairuotojai turi visas svarbiausias priežastis rinktis elektromobilį“, – tvirtina „Volkswagen“ el. mobilumo vadovas Baltijos šalyse M. Zemitis.

„Volkswagen“ atlikta apklausa parodė, kad šiandien dauguma (71 proc.) elektromobilių savininkų mano, kad Baltijos šalyse elektrinį automobilį vairuoti ir patogu, ir pigu. Vis dėlto net 68 proc. iš jų nurodė, kad yra nepatenkinti kroviklių tinklo padengimu, lankstumu ir prieinamumu. Elektromobilių savininkai teigia, kad trūksta sprendimų butams, kroviklių šalia prekybos centrų ir biurų, greitųjų kroviklių keliems automobiliams.  
 
Net 57 procentas apklaustųjų teigė, kad kroviklių tinklo tobulinimas yra svarbiausias faktorius skatinant įsigyti elektromobilius Baltijos šalyse, o 29 proc. teigė, kad tai turėtų būti valstybės parama. Be to, net pusė iškeitusių įprastą automobilį į elektromobilį pradėjo labiau rūpintis gamta.
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės triumfuoti „Citroën“? Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt