Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2022-08-29
Ką reikia žinoti apie automobilių pakabas?
Kas yra automobilio pakaba? Šį klausimą mums užduoda daugelis automobilių entuziastų. Nors kai kurie patyrę automobilių mylėtojai žino atsakymą, niekada nėra bloga mintis jį peržiūrėti. Paprasčiau tariant: automobilio pakaba sugeria smūgius ir stumia ratus link žemės, kai jie pakyla po greičio ar kelio nelygumo. Šią esminę kiekvienos transporto priemonės dalį dažniausiai sudaro padangos (ir padangų oras), spyruoklės, amortizatoriai ir jungtys, jungiančios automobilio kėbulą su ratais. Be visų šių automobilio pakabos dalių būtų neįmanoma kalbėti apie važiavimo kokybę ar valdymą kelyje. Tačiau kartais žmonės linkę nepastebėti automobilio pakabos sistemos svarbos. Tačiau net senas viduramžių laikų vežimas turi į pakabą panašią sistemą ir mes visi žinome, kaip jie siūlo grubų važiavimą. Dabar įsivaizduokite tą patį važiavimą, bet su savo automobiliu, išvystantį daug didesnį greitį nei arklių poros greitis. Be modernaus pakabos tipo, kaulus laužantis nelygus važiavimas garantuotas kiekvieną kartą sėdus prie vairo. Bet tai dar ne viskas, nes net ir bendras vairavimas bus labai pavojingas. Įsivaizduokite, kas atsitiks, kai staigiai pasukate: vidiniai ratai pakils nuo žemės ir pasisuks į šoną.
Yra du pagrindiniai pakabos tipai: priklausoma ir nepriklausoma, o dauguma šiuolaikinių transporto priemonių komplektuojamos su pastarąja. Nors tikriausiai nesistengiate būti automobilių pakabos specialistu, visada pravartu žinoti vieną ar du dalykus apie kiekvieną pakabos tipą. Priklausomoje automobilio pakabos sistemoje yra mažiau dalių nei alternatyvioje. Didžiausias skirtumas yra ašis, jungianti dešinįjį ir kairįjį ratą. Jei kelio nelygumas pastums kairiąją padangą aukštyn, dešinė taip pat judės tuo pačiu metu. Kaip taisyklė – priklausomas pakabos tipas yra pigesnis ir labiau tinkamas sunkiasvorėms transporto priemonėms, kurios yra labiau prieinamos nei patogios. Priešingu atveju tiek priklausomos, tiek nepriklausomos automobilių pakabos turi panašias dalis, tokias kaip spyruoklės (spyruoklės ar ritė) ir tam tikri amortizatoriai. O kaip dėl kitų automobilių pakabų tipų? Skirtingai nuo priklausomos sistemos, nepriklausoma pakaba reiškia, kad kiekvienas ratas gauna savo spyruokles ir amortizatorius be ašies, jungiančios jį su ratu kitoje pusėje. Kodėl tai geriau? Paprastas įlenkimas kelyje paveiks tik per jį važiuojantį ratą, o esant priklausomam tipui, jungiamoji ašis pajudins ir antrąjį ratą, nors kelias po juo gali būti idealios būklės. Šiai dienai pakabos dalys internetu yra pilnai prieinamos visų automobilių markėms. |
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas