Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-04-04
Kaip senos padangos gali padėti senoliams išvengti sunkių traumų?

Kaip senos padangos gali padėti senoliams išvengti sunkių traumų?
 
Ir ateityje, kai visi važinėsime elektromobiliais, padangas teks dažnai keisti. Nesvarbu, koks švarus būtų jūsų automobilis, kol kas nežinome, kaip išvengti šių atliekų. Bet mokame jas perdirbti. Gausybę mokslo institucijų įtraukęs projektas nurodė naują produktą, kurį galėtume gaminti iš perdirbtų padangų.
 
Pasak Pasaulio Sveikatos Organizacijos, kritimai yra antras pagal dažnumą mirtinų netyčinių traumų sukėlėjas. Kartais pargriūva ir jauni žmonės - tikriausiai ir jums per pastaruosius kelerius metus yra tekę parkristi. Slidūs keliai, neatidumas, nuovargis, telefonas rankoje - priežasčių gali būti įvairių. Tačiau dažniausiai pargriuvę labiausiai susižeidžia vyresni nei 65 metų amžiaus žmonės - būtent jie susiduria su didžiausia mirtinų griuvimų rizika.
 
Negalime liepti visiems vyresniems žmonėms važinėti neįgaliųjų vežimėliais. Bet galime pasirūpinti, kad šaligatviai ir pėsčiųjų takai būtų ne tokie pavojingi. Mokslininkai teigia, kad juos būtų galima gaminti iš minkštesnės medžiagos. Pavyzdžiui, iš perdirbtų padangų.
 
Iš padangų jau gaminamos įvairios dangos. Jomis klojamos vaikų žaidimo aikštelės, sporto aikštynai. Mokslininkai nesiūlo tokios minkštos dangos naudoti visiems šaligatviams - tai būtų nepraktiška. Jie teigia, kad iš senų padangų pagamintos gumos granulės galėtų būti įterptos į įprastą asfalto mišinį. Naują produktą sudarytų maždaug 60 % perdirbtų padangų. Toks asfaltas būtų pastebimai minkštesnis ir sumažintų sunkių traumų tikimybę pargriuvus. Tačiau jis išliktų tvirtas ir atsparus dėvėjimuisi.
 
Mokslininkai taip pat svajoja sukurti į šaligatvius montuojamus įrenginius, kurie automatiškai nustatytų, kad kažkas pagriuvo. Tiesa, sunku įsivaizduoti, kaip tokia idėja būtų įgyvendinta. Šiuo metu SAFERUP (Sustainable, Accessible, Safe, Resilient, and Smart Urban Pavements) programos mokslininkai planuoja pristatyti šią technologiją pramonės atstovams. Gumuotos šaligatvių ir pėsčiųjų takų dangos galėtų būti liejamos kaip asfaltas, tačiau nesunku įsivaizduoti ta pačia idėja paremtas trinkeles.
 
Iš tikrųjų tokie gumuoti šaligatviai ir pėsčiųjų takai turėtų keletą žymių privalumų. Visų pirma, jie sumažintų sunkių traumų riziką. Antra, vyresnė visuomenės dalis jaustųsi šiek tiek saugiau, todėl, galbūt, daugiau laiko praleistų lauke. Trečia, būtų visiškai išspręstas klausimas dėl padangų perdirbimo. 
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt