Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-04-08
Lietuvoje jau leidžiama važinėti su automobiliais be techninės apžiūros: kokios sąlygos?

Lietuvoje jau leidžiama važinėti su automobiliais be techninės apžiūros: kokios sąlygos?

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija paskelbė keičianti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarką. Automobiliams, kuriems TA galiojimo terminas baigiasi kaip tik šiuo metu, tačiau jų savininkai ar valdytojai priklauso vadinamosioms rizikos grupėms, yra priversti izoliuotis ar tiesiog būgštauja dėl savo sveikatos, vizitą į techninės apžiūros stotį gali atidėti iki karantino pabaigos. Tokioms transporto priemonėms yra numatytas ir papildomas 30 kalendorinių dienų laikotarpis, per kurį būtina atlikti atidėtas patikros procedūras. Tačiau yra dar keletas svarbių dalykų, į kuriuos atkreipia dėmesį specialistai.
 
Dėl techninių priežasčių skirtingų šaltinių vertinimu įvyksta nuo 6 iki 8 proc. eismo įvykių net tose šalyse, kuriose vidutinis transporto parko amžius yra gerokai jaunesnis nei Lietuvoje (mūsų šalyje jis beveik siekia 15 metų).
 
Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ sukaupta statistika liudija, kad viso labo kiek daugiau nei 51 proc. transporto priemonių patikros metu nebūna nustatoma didelių trūkumų.
 
Kitaip tariant, dalis automobilių tam tikrą laiką tarp vizitų į TA stotis yra eksploatuojami keldami grėsmę kitiems eismo dalyviams. Kaip tik todėl ir Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pabrėžė, jog leidimas karantino laikotarpiu važinėti transporto priemonėmis su pasibaigusiu techninės apžiūros galiojimu yra skirtas tiems, kurių automobilių būklė nekelia abejonių.
 
„Mes puikiai suprantame riziką, susijusią su naujos infekcinės ligos protrūkiu, todėl taip pat raginame paisyti medikų rekomendacijų ir rizikos grupėms priklausančius žmones vengti visų nebūtinų kontaktų. Besibaigiąs techninės apžiūros galiojimas tikrai nėra pretekstas pažeisti saviizoliacijos taisykles.
 
Kita vertus, jei žmogus gerai jaučiasi ir naudojasi automobiliu, nėra priežasčių vengti vizito į techninės apžiūros stotį. Čia darbas vyksta laikantis visų saugos priemonių – kontrolieriai naudoja asmenines apsaugos priemones, dėvi kaukes arba respiratorius, mūvi pirštines, po kiekvieno automobilio patikros dezinfekciniu skysčiu plauna rankas, o kontaktas su transporto priemonės valdytoju apsiriboja raktelio ir dokumentų paėmimu bei grąžinimu po apžiūros.
 
Be to, daugelis TA stočių pakoregavo transporto priemonių patikros tvarką – daugeliu atvejų lengvieji automobiliai tikrinami tik pagal išankstinį užsirašymą, todėl išvengiama lūkuriavimo eilėse“, – pastebi asociacijos „Transeksta“ Gintautas Šlėderis.
 
Techninių konsultacijų įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius pasakodamas apie karantino laikotarpiui pakoreguotą patikros tvarką akcentuoja, kad šia tvarka ribojami patikrinimai automobilio salone, todėl maksimaliai sumažinama viruso pernešimo rizika.
 
Karantino metu nebus atliekamas trikampių avarinio sustojimo ženklų, pirmos pagalbos rinkinių, taip pat automobilio keleivių salone esančios įrangos tikrinimas, kai tam reikia patekti į automobilio vidų. Nepaisant to, iš išorės matomi automobilių vidaus įrangos trūkumai: valdymo įtaisų, saugos diržų, sėdynių ir kiti pažeidimai, bus vertinami. Todėl, siekiant išvengti nesusipratimų, techniniai apžiūrai teikiamuose automobiliuose visi saugos diržai turėtų būti ištraukti ir užsegti.
 
Vadovaujantis karantino laikotarpiu galiojančia tvarka techninę apžiūrą atliekantis kontrolierius tikrinamo automobilio salone neturėtų užtrukti ilgiau nei to reikia siekiant patikrinti stabdžių bei vairavimo sistemų veikimą, o dyzelinių automobilių atveju, ir išmetamųjų dujų dūmingumą. Patekimo į automobilio salone greičiausiai nepavyks išvengti atliekant dujomis varomų automobilių patikrinimą.
 
Tais atvejais, kai automobilį techninei apžiūrai teikia profesionalūs vairuotojai, kurių gebėjimas saugiai pravažiuoti per patikros liniją ir tinkamai įvykdyti techninės apžiūros kontrolieriaus nurodymus, nekelia abejonių, pvz., autobusų, krovininių automobilių, specialiųjų transporto priemonių (policijos, greitosios medicininės pagalbos automobilių) vairuotojai, per patikros linijas gali pravažiuoti ir patys.
 
Dar vienas svarbus dalykas, susijęs su technine apžiūra karantino laikotarpiu – terminai. Susisiekimo ministro įsakymu techninę apžiūrą atidėjus iki dienos, kai bus paskelbta karantino režimo pabaiga ir 30 kalendorinių dienų po jo, tačiau naujos techninės apžiūros galiojimas skaičiuojamas nuo TA rezultatų ataskaitos eilutėje „(8) Techninė apžiūra galioja iki“ nurodytos datos. T. y. karantinas neprailgins šiuo metu galiojančios dviejų metų techninės apžiūros intervalo.
 
Jei apžiūros atlikimo data buvo atidėta dėl karantino, automobilininkas atvykęs į TA stotį vėliau, gaus trumpesnį apžiūros galiojimą tiek dienų, kiek vėliau atvyko nuo paskutinės apžiūros galiojimo pabaigos. Pvz., M1 klasės automobilio apžiūra baigėsi balandžio 6 dieną, o savo transporto priemonę patikrino gegužės 13 dieną, naujoji apžiūra galios iki 2022.04.06. Todėl asociacijos „Transeksta“ specialistai rekomenduoja atidėti vizitą į TA stotį tik tais atvejai, kai iš tiesų būtina.
 
Dabar patikrinti transporto priemonę galima greičiau ir paprasčiau. Pasibaigus karantino laikotarpiui TA centrų apkrovimas neabejotinai smarkiai išaugs.
 
Automobilininkams karantino metu nereiktų baimintis ir baudų už važinėjimą be techninės apžiūros, kai šį faktą fiksuoja ne kelių policijos pareigūnai, o jų naudojama speciali įranga. Duomenys apie transporto priemones su šiuo laikotarpiu pasibaigusia TA automatiškai perkeliami į Centralizuotą techninės apžiūros duomenų bazę (CATDB). Svarbu tik tai, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas.
 
Draudimo kompanijų specialistai savo ruožtu pabrėžia, kad atsitikus incidentui kelyje vertinama ne tai ar transporto priemonė turi galiojančią TA, bet kokią įtaką avarijai turėjo automobilio techninė būklė. Tarkim jei buvo eksploatuojamas automobilis su visiškai sudėvėta stabdžių sistema ir kaip tik dėl to kažkas patyrė nuostolių ar buvo sužeistas, žalą padengusi draudimo kompanija gali pasinaudoti regreso teise.
 
Susiję straipsniai
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės triumfuoti „Citroën“? Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės 
Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija ant ratų Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija a 
„Porsche“ parodė „Cayenne“ galimybes bekelėje „Porsche“ parodė „Cayenne“ galimybes bekelėje 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt