Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-03-19
Daugėja pranešimų apie be priežiūros paliktus automobilius


 
Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės kelia nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams. Maža to, apleisti automobiliai neretai tampa aplinkos taršos šaltiniu. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad šios problemos mastas tik didėja.
 
Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) pernai iš gyventojų gavo apie 1,73 tūkst. pranešimų apie bendro naudojimo vietose paliktas eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). 2018 metais tokių pranešimų buvo apie 1,53 tūkstančius. Asociacijos duomenimis, policijos ir savivaldybių pareigūnai per metus gali atlikti apie 5 tūkst. tyrimų dėl neeksploatuojamų, be priežiūros paliktų transporto priemonių.
 
„Didėjantis gyventojų pranešimų skaičius apie viešose bendro naudojimo erdvėse (daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose, gatvėse ar pakelėse) be priežiūros paliktas neeksploatuojamas transporto priemones parodo, kad šiuo metu galiojanti administracinė atsakomybė neatbaido neatsakingų savininkų nuo pažeidimų. Yra ir daugiau bėdų: dauguma ENTP vis dar patenka pas nelegalius automobilių ardytojus“, – sako ENTPTA vadovas Vladimiras Jankoit.
 
Pasak jo, nors už be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą viešose erdvėse taikoma administracinė atsakomybė, tačiau jos taikymo mechanizmas yra sudėtingas. 
 
Gavę pranešimą policijos ir savivaldybės pareigūnai pirmiausia nustato transporto priemonės savininką ir jį įspėja imtis priemonių pasirūpinti neeksploatuojama transporto priemone. Savininkui nesureagavus į įspėjimą taikoma administracinė nuobauda. Po nuobaudos skyrimo asmeniui nepasirūpinus transporto priemone rašomas pakartotinis įspėjimas ir tik po jo , jei savininkas nereaguoja, gali būti taikomas transporto priemonės konfiskavimas. Visas šis procesas užtrunka apie metus. Taigi, siekiant sumažinti be priežiūros paliktų transporto priemonių kiekį viešose erdvėse, policijos ir savivaldybių tarnautojai turi investuoti daug laiko ir lėšų.
 
Asociacijos duomenimis, „Regitra“ šiuo metu kuria transporto priemonių savininkų apskaitos sistemą, kurioje transporto priemonės savininkas turės deklaruoti apie įsigytą ar parduotą transporto priemonę. Deklaravus transporto priemonės įsigijimą bus suteiktas Savininko deklaravimo kodas. 
 
„Asociacija palaiko tokią iniciatyvą ir mano, kad tai padės išspręsti ne tik nelegalaus transporto priemonių ardymo, bet ir nelegalaus transporto priemonių importo problemą. Tačiau kuriamoje transporto priemonių savininkų apskaitos sistemoje būtina nustatyti tarifą už buvimo registre laiką“, – mano V. Jankoit. 
 
Jo teigimu, būtina numatyti, kad nuo mokėjimų būtų atleidžiami transporto priemonių savininkai, kurie transporto priemonę įregistruos Kelių transporto priemonių registre dalyvavimui eisme. Nuo mokėjimų būtų atleisti ir transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą ar transporto priemonės eksportą patvirtinančius dokumentus pateikę asmenys. 
 
„Tokiu atveju asmenys bus suinteresuoti nelaikyti savo transporto priemonių be priežiūros bendro naudojimo vietose ir jomis pasirūpinti teisės aktų nustatyta tvarka“, – teigia ENTPTA vadovas.
 
Administracinių nusižengimų kodeksas numato, kad už neeksploatuojamos ir be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose gyventojui gresia bauda arba automobilio konfiskavimas. Už pirmą kartą padarytą pažeidimą numatyta bauda siekia nuo 70 iki 140 eurų, o už antrąkart – iki 300 eurų bauda su (arba be) automobilio konfiskavimu.
 
Pagal teisės aktus nuo 2018 metų gegužės 20-osios eksploatuoti netinkami lengvieji automobiliai (M1 klasės) ir transporto priemonės iki 3,5 tonos ir 9 sėdimųjų vietų (N1 klasės) turėtų būti išregistruojami tik pateikus jų sunaikinimo pažymėjimą, tačiau faktiškai išregistruojami ir dėl kitų priežasčių. 
 
Kur atiduoti ENTP?
 
Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė pažymi, kad netinkamai prižiūrimi automobiliai, kaip ir jų detalės, yra vienas iš aplinkos taršos šaltinių.
 
„Be priežiūros paliktos transporto priemonės gali teršti aplinką įvairiais pavojingais tepalais ir skysčiais. Dėl to ragintume savininkus būti atsakingais ir pasirūpinti, kad neeksploatuojami automobiliai patektų pas atliekų tvarkytojus. Tvarkytojų sąrašą galima rasti www.atliekos.lt arba www.autotvarkymas.lt“, – sako V. Masalienė. 
 
Susiję straipsniai
Praktiškas visureigis „Mercedes-Benz GLB“ – jau Lietuvoje  
Atgimusi kino žvaigždė „Ford Mustang Bullitt“ apsistojo Vilniuje  
Į Lietuvą atvyko visureigių komforto etalonas „Mercedes-Benz GLS“  
Lietuvoje jau galima užsisakyti naujos kartos „e-up!“  
„Lietuvos metų automobilis 2020“ – mažas ir patogus „Renault Clio“  
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš   
Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologij  
Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų dalyvis „Audi  
„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose – net keturi „Mercedes-B  
Technologijų kupinas naujasis „Mercedes-Benz GLC“ – jau Lietuvoje  
Visiškai naujas kompaktiškas miesto visureigis „Mazda CX-30“ atvyko   
Į Lietuvą atvyko naujasis keleivinių mikroautobusų „Mercedes-Benz“:   
Milijonai plastikinių buteliukų virsta automobiliniais kilimėliais  
Visas „Volkswagen“ elektromobilio „ID.3“ rezervacijas lietuviai išš  
Tikrasis pavasario pranašas: „Mazda3“ jau Lietuvoje  
„Audi e-tron“ pristatytas augančiai Lietuvos elektromobilių rinkai  
„Tesla Model 3“ siūlomas su aerodinamiškais ratų gaubtais - kodėl ji  
Lietuvos automobilizmo istorijoje – trys svarbiausi etapai  
Kodėl „Lietuvos metų automobilis 2019“ – „Peugeot 508“?  
„Lietuvos metų automobilis 2019“ – modernusis „Peugeot 508“  
VIDEO
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt