Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-09-14
Reakcija į nelaimę kelyje: nuo asmeninio saugumo iki spūsčių visame mieste



Prasidėjus mokslo metams eismas miestų gatvėse tradiciškai tapo intensyvesnis, prie jo prisijungė ir mažiau patyrę bei dar gerai su eismo ypatybėmis nesusipažinę vairuotojai. Draudikai ragina ypatingą dėmesį skirti savo elgesiui pamačius eismo įvykį ir dėl smalsumo ar noro pagelbėti nesukelti dar daugiau problemų.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, jog ir taip užsikemšančiose miestų gatvėse, kuriomis piko metu vos judama ar tik stovima, neapdairus elgesys įvykus eismo įvykiui gali tik dar labiau apsunkinti situaciją. 

„Tai, kad žmonės paprastai negali atitraukti akių nuo kitų nelaimių ir tragedijų – mokslininkų tiriamas paradoksas. Net nereikia kalbėti apie tokius kraštutinio elgesio pavyzdžius, kai norima įvykį nufotografuoti, nufilmuoti ar jo fone pasidaryti asmenukę. Pakanka prikaustyti žvilgsnį bei maksimaliai sulėtinti riedėjimą, kad dėl to ne tik dar labiau kristų gatvės pralaidumas, bet ir pats vairuotojas, nežiūrėdamas į kelią, sukeltų avarinę situaciją ir nukentėtų pats ar sužalotų kitus. Ne kartą esame fiksavę situacijas, kuomet susiduria dvi ar trys grupelės automobilių. Susiduriama netoliese, besižvalgant ir pamirštant stebėti kelią“, – sako jis.

Saugumas pirmiausia

Kelių eismo taisyklėse numatoma, kaip įvykus eismo įvykiui turėtų elgtis jo dalyviai, tačiau nekalbama apie tuos žmones, kurie važiavo ar ėjo pro šalį. Dažnai  atsiranda žmonių, kurie sustoja ir bando kaip nors pagelbėti ar tiesiog stebi situaciją. 

„Svarbiausia taisyklė – elkitės rūpestingai ir išlikite saugūs patys. Jei esate pėsčiasis, neskubėkite į važiuojamąją kelio dalį, likite ant šaligatvio. Vairuotojas turėtų ne perkreipęs galvą bandyti įžiūrėti, kas įvyko, o apvažiuoti eismo įvykį ir saugiai priparkavęs automobilį, pats grįžti bei įvertinti avarijos vietą. Bet kuriuo atveju, jei matote, kad eismo įvykis yra techninis, vairuotojai sveiki, pagalbos neprašo – jie susitvarkys patys. Tačiau jei eismo įvykis didelis, galimai yra sužeistųjų, aukų, partrenktas pėsčiasis, vertėtų kviesti pagalbą. Vis dėlto, bandant pagelbėti avarijos dalyviams reikėtų dar labiau neapsunkinti eismo bei patiems netapti kliūtimi kitiems jo dalyviams“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis. Anot eksperto, liūdina tai, kad didelė dalis praeivių tik smalsumo vedini skuba į įvykio vietą.

Nuotraukos – galima ar ne?

Prieš porą metų įsigaliojęs Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) gerokai atvėsino įkarštį fiksuoti ir skelbti nuotraukas bei vaizdo įrašus, kuriuose užfiksuoti svetimi žmonės, automobilių numeriai. Įvykus eismo įvykiui pirminių jo aplinkybių užfiksavimas gali labai padėti, bet visgi svarbiau šiuo atveju neperžengti privatumo ribos.

„Paskambinus bendruoju pagalbos numeriu ir suteikus jo darbuotojams savo kontaktus, gali būti, kad vėliau būsite paprašytas pasidalinti įrodymais, jei tokių turite. Todėl jei nufotografavote, nufilmavote eismo įvykio vietą ar ji buvo užfiksuota vaizdo registratoriumi, su oficialiomis tarnybomis jų paprašytas turite pasidalinti medžiaga. Tačiau susilaikykite nuo jos viešinimo savo iniciatyva“, – pataria ekspertas. 

„Paslauga“ visam miestui

Vien Vilniuje per pastarąsias 30 dienų dešimtyje labiausiai užsikimšusių sankryžų transporto kamščių trukmė gerokai viršijo 23 tūkst. valandų, todėl galima tik įsivaizduoti, kokią kitų vairuotojų reakciją gali sukelti gerokai lėtesnis nei reikia nelaimės vietos apvažiavimas ar stabčiojimas siekiant patenkinti savo smalsumą.

„Didžiuosiuose miestuose nelaimė vienoje vietoje dažnai sukelia domino efektą visai kitoje, kartais net viename žiede tuo pačiu metu galime išvysti tris skirtingus eismo įvykius, todėl norėdami rečiau ir trumpiau strigti spūstyse ir patys nelėtinkite kitų. Reikia pripažinti, kad įvykus nelaimei mums dažnai trūksta žinių bei gebėjimų realiai pagelbėti kitiems, ypač jei buvo patirtos traumos, sužalojimai. Realistiškai vertinkime savo jėgas ir tai, kad geriausia pagalba yra naudojant laisvų rankų įrangą surinkti bendrąjį pagalbos numerį ir įsitikinti, kad apie įvykį, jei tai nėra tik techninis ar kitoks smulkus incidentas, specialiosios tarnybos jau žino“, – sako A. Žiukelis.
 
Susiję straipsniai
Baltijos šalis pasiekė pirmieji „Volkswagen ID.3“  
Naujausi „Audi RS“ modeliai išbandyti „Nemuno žiedo“ lenktynių traso  
„Volkswagen“ pristato naująjį „Golf Variant“  
Vienas plėšriausių SUV šeimos gyvūnų atvyko į Lietuvą  
„Kia“ pristato galingiausią gamos modelį – įkraunamą hibridą „Sorent  
Praktiškasis elektromobilis „Kia e-Niro“ jau atvyko į Lietuvą  
Vilniuje pristatytas atnaujintas septintos kartos „BMW 5“   
„Land Rover“ bekelės iššūkis unikalioje platformoje ekstremaliomis s  
Elektromobilių palyginimas: kurių geriausias kainos ir kokybės santy  
„Volkswagen ID.3 1st" Lietuvą pasieks rugsėjį: savininkams – 1600 eu  
Laukimas baigėsi – į Lietuvą atvyko „Land Rover Defender“   
Pirmojo Lietuvoje naujos kartos Škoda Octavia testo metu – kelionė į  
Ar lietuvių automobiliai iš tikrųjų yra tokie seni, kad tai kelia d  
Praktiškas visureigis „Mercedes-Benz GLB“ – jau Lietuvoje  
Atgimusi kino žvaigždė „Ford Mustang Bullitt“ apsistojo Vilniuje  
Į Lietuvą atvyko visureigių komforto etalonas „Mercedes-Benz GLS“  
Lietuvoje jau galima užsisakyti naujos kartos „e-up!“  
„Lietuvos metų automobilis 2020“ – mažas ir patogus „Renault Clio“  
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš   
Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologij  
VIDEO

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 4000 skelbimų, virš 6900 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt