Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-02-06
Silpnaregių garsiniai signalai ir specialūs mygtukai: kaip jie veikia?

Silpnaregių garsiniai signalai ir specialūs mygtukai: kaip jie veikia?
JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) eismo organizavimo skyriaus komanda vis dažniau sulaukia klausimų kas yra garsiniai šviesoforų signalai silpnaregiams ir kaip šie veikia. Atsižvelgdami į tendencingai pasikartojančius klausimus, skyriaus specialistai dalinasi naudinga informacija ir žiniomis. Tad kas tie garsiniai signalai? 

Įspėja apie žalią šviesoforo signalą  

Garsinių signalų įrenginiai yra įmontuoti virš, po, prie pėsčiųjų šviesoforų arba jų viduje. Jie skleidžia signalą ¬– pypsėjimą, kai yra įjungiamas žalias signalas pėstiesiems. Tai papildoma saugumo priemonė žmonėms su regos negalia, kuri leidžia saugiai ir patogiai pereiti per judrią gatvę esant žaliam šviesoforo signalui – kitoje gatvės pusėje silpnaregis girdi skleidžiamą pypsėjimo garsą ir eina link jo. Šis garsas leidžia teisingai nustatyti ėjimo kryptį ir palengvina orientavimąsi važiuojamojoje dalyje.

Vilniuje – naujos kartos garsiniai signalai 

Garsinių signalų istorija Vilniuje prasidėjo prieš 30 metų.
Pirmieji įrenginiai buvo neišmanūs ir su ribotomis reguliavimo galimybėmis, taip pat, jų veikimas neretai būdavo arba per tylus silpnaregiams arba per garsus šalia esančių namų gyventojams. Žinoma, laikui bėgant reguliavimo įranga tobulėjo ir kartu patobulėjo silpnaregiams skirta įranga. 

Šiuo metu Vilniaus mieste diegiami naujos kartos garsiniai signalai, turintys galimybę skleisti skirtingo garso lygio signalą priklausomai nuo aplinkos triukšmo. Tokių signalų garso lygis ir rėžiai nustatomi programiškai atsižvelgiant į sankryžos dydį, perėjų ilgį ir triukšmo lygį sankryžoje. Jie automatiškai pasigarsina ir pasitildo, kai kinta triukšmo lygis sankryžoje. Taip pat programiškai reguliuojama ir reakcija į staigiai padidėjusį ar sumažėjusį aplinkos triukšmą.

Svarbu pažymėti, jog nauji garsiniai signalai diegiami įgyvendinant naujų sankryžų įrengimą ar esamų rekonstrukciją, todėl vis dar nemaža dalis garsinių signalų mieste yra seno tipo.


Naujieji signalai įjungiami tik pagal poreikį 

Bendradarbiaujant su LASS (Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga) atstovais ir su garsinių signalų bei pėsčiųjų mygtukų gamintoju, taip pat, remiantis gerąja užsienio praktika, buvo nutarta naujose ar rekonstruojamose sankryžose naudoti naują garsinių signalų valdymo principą, pagal kurį garsinis signalas sankryžose įjungiamas tik pagal poreikį. 

Kaip ir kur pavyko įgyvendinti šį pokytį? 

Rekonstruojant sankryžas, įrengiami naujo tipo pėsčiųjų mygtukai, kurie apart prisilietimo jutiklio dar turi ir papildomą apačioje esantį mechaninį mygtuką, skirtą silpnaregiams. Papildomas mechaninis mygtukas yra rodyklės, nurodančios ėjimo kryptį, formos. 

Vizualiai naujieji mygtukai niekuo nesiskiria nuo senųjų – geltonos spalvos su rankos ar pėsčiojo simboliu ir su mirksinčiu užrašu „Laukite“ mygtukų, tačiau būtent papildomas mechaninis mygtukas, kuris esą apačioje, duoda komandą sankryžos valdikliui ir garsiniam signalui, jog atsirado poreikis įjungti garsinį signalą. 

Šis naujas funkcionalumas po rekonstrukcijos jau įgyvendintas Algirdo g., Dariaus ir Girėno -Šaltkalvių - Kapsų g., Dariaus ir Girėno – Brolių g., Dariaus ir Girėno – Pelesos g. sankryžose bei Laisvės pr. -Narbuto g. sankryžos dalyje.


Kaip silpnaregiai gali orientuotis ir rasti pėsčiųjų mygtuką? 

Naujo tipo pėsčiųjų mygtukai gali skleisti orientacinį ¬– palydėjimo toną (ang. Pilot tone, PiT), kai šviesoforas dega raudonu signalu. Šis tonas yra kitokio tipo ir dažnio vien tam, kad nesuklaidintų silpnaregių ir pastarieji neįžengtų į važiuojamąją dalį. 

Skleidžiamas tonas skirtas silpnaregio palydėjimui iki mygtuko, t. y. silpnaregis, naudodamasis vedimo ir įspėjamaisiais paviršiais, ir artėdamas prie sankryžos ar reguliuojamos perėjos, išgirsta iš mygtuko skleidžiamą toną ir paspaudžia apačioje esantį mechaninį mygtuką su krypties rodykle. Jei paspaudimo metu jau yra įsijungęs žalias signalas pėstiesiems, tuomet garsinis signalas skirtas silpnaregio praėjimui per perėją įsijungs iš karto ir veiks iki žalio signalo pabaigos. Jei paspaudimo metu žalias signalas dar nėra įsijungęs - reikia sulaukti kol įsijungs žalias signalas ir kartu pradės veikti garsinis signalas silpnaregiams. 

Kodėl garsiniai signalai veikia tik po paspaudimo? 

Didelė dalis miesto sankryžų yra Vilniaus miesto centrinėje dalyje ir nuolat veikiantys garsiniai signalai trikdo gyventojų poilsį, ypatingai, nakties metu. Tokiu atveju, būtų reikalinga sumažinti skleidžiamą garso lygį, tačiau toks veiksmas sukeltų nepatogumus silpnaregiams. 

Nauji garsiniai signalai šiandien padeda ne tik atliepti visų poreikį gyventi ramiai, bet ir suteikia didesnį saugumą ir patogumą silpnaregiams, nes garsiniai signalai suveikdami tik nuo paspaudimo, jau nuo įsijungimo pradžios veikia didesniu garsumu nei bendras sankryžos triukšmo lygis. 

Be viso to, nauji garsiniai signalai turi ypatybę automatiškai pasigarsinti atsiradus dar didesniam triukšmo lygiui, pavyzdžiui, kai pravažiuoja triukšmingas sunkvežimis, traktorius ar miesto tvarkymo įranga. Kitaip tariant, toks garsinių signalų veikimo principas padeda silpnaregiams dar sklandžiau orientuotis  sankryžoje ir saugiau pereiti gatvę. 

JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Įmonė taip pat  užtikrina saugų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, kuriančius vaikštomą miestą Vilnių.
 
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
„Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu „Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt