Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-09-28
„Mazda“ erzina rotorinių variklių gerbėjus - tai ko iš tikrųjų laukiame?



„Mazda RX-8“ gamyba buvo nutraukta dar 2008 metais. Šis automobilis savo laiku buvo vienu įdomiausių modelių rinkoje jau vien dėl savo rotorinio variklio. Per tuos 11 metų po RX-8 mes sulaukėme ne vienos užuominos, jog rotorinis variklis sugrįš. Ir „Mazda“ nesiliauja - vėl erzina keistų variklių gerbėjus.
 
Paveikslėlyje viršuje - „Mazda“ atstovybės Kinijoje publikuoto plakato fragmentas. Jame - „Mazda Cosmo“ - pirmasis markės automobilis su rotoriniu varikliu, sukurtu su vokiečių NSU pagalba. Atrodo, nieko keisto - rotorinis variklis yra didelė „Mazda“ istorijos dalis. Tačiau intrigą kelia užrašas tame pačiame plakate - „Rotorinis variklis paverčia pasaulį gražesniu“.

Ir ką tai reiškia? Negi rotorinis variklis sugrįš? „Mazda“ ne kartą apie tai kalbėjo, o vėliau neigė pasirodžiusius gandus. Japonų automobilių gamintojas ne kartą pranešė ir nutraukiantis rotorinio variklio bandymus, o inžinieriai kartojo, kad tai - beviltiška technologija. Tie, kam yra tekusi garbė turėti RX-8 ilgesnį laiką, žino jog vos 1,3 litrų variklis yra labai neekonomiškas, ryja tepalus ir aplinką apdovanoja ne pačiais švariausiais dūmais. Taigi, nėra suderinamas su šių dienų automobilinėmis madomis.



„Mazda RX-8“ - paskutinis markės automobilis su rotoriniu varikliu

„Mazda“ neseniai atskleidė, kad rotorinis variklis visgi gali būti naudingas. Planuojama mažytį rotorinį variklį panaudoti kaip generatorių elektromobiliams. Rotorinis variklis, „Mazda“ nuomone, tam puikiai tinka. Jis gali būti labai mažas, bet galingas. Kartu jis dirba labai sklandžiai ir tyliai, o tai tokiems generatoriams yra labai svarbu. Kadangi šis variklis nevarytų automobilio, jo degalų sąnaudos taip pat būtų pakankamai optimalios. Juk dabar tokie automobiliai kaip „BMW i3“ naudoja mažus variklius nuvažiuojamam atstumui padidinti ir jie irgi nėra labai švarūs.

Tačiau to rotorinių automobilių gerbėjams nepakanka. Jie nori, kad rotorinis variklis sugrįžtų vienas, būtų sujungtas su mechanine pavarų dėže ir savarankiškai gyventų po automobilio kapotu. Galbūt apie tai tas plakatas ir užsimena?

„Net jei kol kas neturime planų sukurti tokį modelį, be jokios abejonės tobuliname is pavienį rotorinį variklį“, patvirtino „Mazda“ vadovas Mitsuo Hitomi, pakurstydamas kalbas, kad dar bent vienas sportinis automobilis su rotoriniu varikliu tikrai bus.

Tai patvirtina ir naujas patentas, kurio atvaizduose matyti naujo automobilio su varikliu priekyje brėžiniai. Žinoma, patento apraše nepaminėta, kokia tai bus jėgainė. Tačiau konstrukcija išduoda, kad tai - sportinis automobilis. Panašu, kad tai nėra elektromobilis, o labai maža vieta varikliui išduoda, kad ten slėpsis rotorinis agregatas.

Ir kodėl gi ne? Ateityje sukurti kažką panašaus bus vis sunkiau. Dabar, nors automobilis ir nebūtų toks švarus, kaip kiti, RX-9 pritrauktų pirkėjus jau vien savo unikalumu. Juk gatvėmis dar važinėja ir V12 variklius turintys automobiliai, tai kodėl „Mazda“ neturėtų pasauliui padovanoti dar vieno paskutinio rotorinio keistuolio?
Daugiau apie šį automobilį:
Mazda RX-8, 2003 - 2011
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Kas čia, vėl 2008-ieji?! „Mazda“ Niurburgringe testuoja porą RX-8 au  
„Mazda“ apsigalvojo: viso gero, rotorinis varikli   
Paskutiniai 1000 „Mazda RX-8“ modelių   
„Mazda RX-8“ gamyba sustabdyta, rotorinių variklių gerbėjai liūdi   
„Volkswagen“ leido žvilgtelėti į naująjį „Arteon“: virtuali pasaulin  
„Tesla“ autopilotas nesuveikė – tik pasižiūrėkite, kaip „Model 3“ rė  
Populiaraus „Youtube“ kanalo gaminama Eleanora dingo per 60 sekundži  
Netektis, kurią mažai kas pastebės - „Lada Niva“ traukiasi iš Europo  
Pandemija išsprendė „Nissan“ galvosūkį - automobilių gamintojas pasa  
Šiuo metu Tesla nėra automobilių gamintojas, o tik kultas?  
BMW pristatė atnaujintą 5 seriją ir daugiau elektrifikuotų naujienų  
Kriterijai automobilio interjerui įrengti – tarsi namų svetainei  
„Volkswagen“ pristatė naują krosoverį, tačiau tai nėra vokiškas auto  
„Tesla“ nori į „Model 3“ elektromobilius dėti kitokias baterijas – y  
Automobilių gamyba: kodėl vieni užtikrina kokybę, o kiti – įvaizdį?  
„Renault 5 Turbo“ – 40 metų  
„Ford“ ir patys nustebę – „mūsų elektrinis Mustang Mach-E įkraunamas  
Porsche Taycan jau užsidirbo tikro sportinio automobilio reputaciją   
Aštuntos kartos VW Golf susitikimas su proseneliu  
„Peugeot“ pristato elektrinį 330 km viena įkrova galintį nuvažiuoti   
VIDEO
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt