Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-06-28
Mityba lenktynių metu: valgant cepelinus ne tik pergalės, bet ir finišo linijos gali nepasiekti

Mityba lenktynių metu: valgant cepelinus ne tik pergalės, bet ir finišo linijos gali nepasiekti
Lenktyniavimas iš šono gali pasirodyti kaip pakankamai patogus sportas: tereikia sėdėti automobilyje ir spaudyti pedalus bei sukioti vairą. Tiesa, lenktynininkai tam tikrai paprieštarautų, mat vairuotojo darbas lenktynėse lyg diena ir naktis skiriasi nuo tokio vairavimo, kaip esame įpratę matyti kasdieniame gyvenime. Sportiniame automobilyje lenktynių metu temperatūra pakyla iki 60 ar daugiau laipsnių karščio, pedalų ir vairo valdymas reikalauja gerokai daugiau jėgų nei kasdien naudojamuose automobiliuose, o prie viso to reikia pridėti ir faktą, kad sportininkai privalo būti nuo galvos iki kojų apsirengę nedegiu kombinezonu, po kuriuo dar yra ir apatinis, visą kūną dengiantis, rūbų sluoksnis.

Ištvermės lenktynes pasirinkusių vairuotojų darbo vietą galima sulyginti su pirtyje įrengta sporto sale – organizmui tenka ištverti neįtikėtinai dideles apkrovas. „PayRay powered by EP bar“ komandos, startuosiančios „Aurum 1006 km“ lenktynėse, vairuotojai Vygandas ir Mindaugas Urbanai pasakoja, kad tai visai taiklus apibūdinimas, o vienas iš jų pasiruošimo lenktynėms būdų yra būtent pirtyje.
 
„Stengiamės gerą fizinę formą palaikyti visada, o prieš lenktynes kūną stiprinam intensyvesnėmis treniruotėmis, kūną pratinam prie karščio eidami į pirtį ilgoms sesijoms – po 45 minutes 60-65 laipsnių temperatūroje, tuomet darome 20 minučių pertrauką ir kartojame. Tikslas prieš varžybas sesijas pailginti iki 60 minučių“, – apie dalį pasiruošimo lenktynėms pasakojo V. Urbanas.
 
Dehidratacija ir karštis
 
Lenktynininkas sako, kad artėjančios lenktynės bus itin sudėtingos dėl pasikeitusios komandos sudėties. Anksčiau lenktynininkai buvo komandos, kurią sudaro net keturi vairuotojai, dalimi, o šiemet pasirinko visą tūkstančio kilometrų distanciją įveikti dviese. Įvertinus tiek lenktynių reglamentą, tiek komandos taktiką, sportininkai turėtų maždaug kas valandą keistis pozicijomis, tad laiko pailsėti ir atgauti jėgas bus itin mažai.
 
„Iki šiol teko lenktyniauti būnant komandoje keturiese. Turėdavome vieną lenktyniavimo sesiją iki 70 minučių, tuomet tris valandas poilsio ir vėl taip pat. Kitą dieną kūnas tikrai būdavo pavargęs, nors atrodo vairuodavom tik pora valandų. Šiemet laukia rimtesni reikalai – tikėtina, kad vienam reikės vairuoti bent 4 kartus po valandą. Reikia turėti omenyje, kad jeigu lauke temperatūra siekia 30 laipsnių – automobilio viduje 60-65. Turbūt karštis ir skysčių netektis labiausiai išvargina visos dienos metu“, – apie iššūkius kalbėjo V. Urbanas.
 
Kitas komandos lenktynininkas M. Urbanas antrino broliui ir sakė, kad karštis ir visi iš to atsirandantys iššūkiai yra bene sunkiausias išbandymas: „Manau didžiausias iššūkis yra karštis automobilyje. Didelis karštis labai sekina, netenkame daug skysčių, todėl poilsio metu privalai atgauti kuo daugiau jėgų. Šiais metais turime naują partnerį „EP bar“ ir gėrimą „IdrinQ“, kuris, tikiuosi, mums leis jaustis geriau bei padės greitai atgauti jėgas.“
 
Mityba – itin svarbu
 
Pasakodami apie tai, kaip ruošiasi lenktynėms, be techninio pasiruošimo lenktynių trasoje, sportininkai paminėjo ir tinkamą mitybą bei daugiausiai energijos suteikiančių produktų atradimą. V. Urbanas pažymėjo, kad žalingi įpročiai taip pat trukdo siekti fizinės ištvermės: „Nerūkome, alkoholio prieš varžybas nevartojame. Žinoma, tinkamas maistas, gėrimai ir panašūs dalykai yra labai svarbu – reikia neapkrauti kūno, bet tuo pačiu visada jaustis energingai.“
 
Organizmą apsunkinančio maisto vengti turi ne tik sportininkai, tačiau ir bet kuria veikla, reikalaujančia susikoncentravimo, užsiimantys žmonės. Apkrovus organizmą sunkiu maistu didelę dalį energijos kūnas turi skirti jo virškinimui, taip atimdamas ją iš smegenų, kurios ir yra atsakingos už gebėjimą greitai priimti sprendimus. Taip visiems pažįstamas tingumas persivalgius būtent ir kyla iš to, kad daug jėgų atitenka maisto virškinimui, iš kurio nėra gaunama pakankamai maistingųjų medžiagų.
 
Sportininkai juokavo, kad lenktynių dieną valgant cepelinus gal ir įmanoma pasiekti finišą, tačiau, sako M. Urbanas, apie rezultatus galvoti nereikėtų: „Viskas yra įmanoma, tai priklauso kokio rezultato tikimasi. Jei norima siekti maksimalaus rezultato, tai cepelinai ar kitas sunkus maistas būtų toli gražu ne pagalba siekiant tikslo.“
 
Jam antrino ir komandos draugas: „Tikrai ne – manau būtų per sunku karštyje po tokio maisto tinkamai atlikti savo darbą. Turbūt iš šono žiūrint kai kam gali atrodyti, kad pilotai  trasoje važiuoja atsipalaidavę, bet iš tikrųjų tai rimtas darbas – turi būti visada maksimaliai susikoncentravęs, akimirksniu priiminėti sprendimus apie tai, kaip tinkamai pasielgti trasoje esamuoju momentu.“
 
Sukūrė tam tinkamus produktus
 
„PayRay powered by EP bar“ komandos pavadinimas išduoda, kad BMW M3 automobiliu lenktyniaujantiems sportininkams jėgos suteiks būtent „EP bar“ produktai. Šiuos produktus gaminančios bei pardavinėjančios įmonės direktorė Ieva Bajorienė sako, kad jų produktai atliepia sportininkų poreikį gauti kuo daugiau maistingųjų medžiagų bei energijos, tuo pačiu kuo mažiau apkraunant organizmą: „Mūsų prekinių ženklų pagrindinis tikslas yra koncentruotas, maistingas ir pilnai aprūpinantis maistinėmis medžiagomis produktas, kuris nealins organizmo, o jam padės. 
 
Pagrindinės mūsų produkcijos savybės, kurios ir mums asmeniškai atrodo pačios svarbiausios, yra tai, jog produktai yra natūralūs – jų sudėtis visiškai švari, produktai pagaminti iš ingredientų, kuriuos duoda gamta. Sotūs – būtent dėl to jie ir vadinami funkciniais, kas šiomis dienomis yra ypatingai aktualu daugumai žmonių. Juk visi dabar skubame ir turime vis mažiau laiko. Na, ir svarbiausia – skanūs.“
 
Lietuvių įmonės produktams jos kūrėjai įkvėpimo pasisėmė iš Kaukazo kalnų, kur keliaudamas vienas iš akcininkų pamatė įspūdingo dydžio akmenines girnas, kuriomis vietiniai gyventojai apdorodavo riešutus ar sėklas, kad šios efektyviau įsisavintų į žmogaus organizmą. Tuomet jis pradėjo ieškoti, kas jam galėtų pagaminti tokias girnas ir jau po metų prasidėjo eksperimentai darant visokius mišinius iš riešutų.
 
„Tikras atradimas – kokosas. Jis ne tik skanus, tačiau ir labai maistingas, būtent todėl jį ir pasirinkome visų savo produktų pagrindiniu ingredientu“, – pasakojo I. Bajorienė.
 
Svarbu ir tai, ką lenktynininkai geria
 
Tiesa, lygiai taip pat kaip maistas, svarbu ir tai, ką sportininkai geria. Visi sutinka, kad pagrindinis gėrimas, kurį visi žmonės turėtų gerti kasdien, yra vanduo. Tačiau lenktynių metu vėl iškyla efektyvumo klausimas. Esant didžiuliam karščiui žmogus praranda itin daug skysčių, o kartu su jais ir svarbių organizmui medžiagų, tad esant pertraukoms tarp vairavimo reikia kuo greičiau jas atstatyti. Nors vanduo puikiai atgaivina, tačiau vien geriant jį organizmas negaus pakankamai greitai visų prarastų medžiagų, o geriant jį dideliais kiekiais trasoje gali prispausti kiti „reikalai“, kurie pradės trukdyti koncentravimuisi į vairavimą.
 
Abu sportininkai sako, kad tinkamo gėrimo pasirinkimas yra, iš pirmo žvilgsnio, ne pati svarbiausia sportininko užduotis, bet turinti didelę reikšmę. Ypatingai tai, pasak jų, jaučiasi pasirinkus netinkamą gėrimą.
 
I. Bajorienė pasakojo, kad kartu su funkciniais batonėliais jų įmonė tiekia bei prekiauja pasaulyje unikaliu gėrimu, suteikiančiu energijos ir organizmą papildančiu svarbiomis medžiagomis: „Unikalusis funkcinis gėrimas „IdrinQ“ – šio gėrimo pagrindinė savybė yra ta, jog jis ypatingu būdu maitina žmogaus nervų ląsteles ir raumeninius audinius. Tai vienintelis pasaulyje gėrimas, savo sudėtyje turintis alpha-lipo rūgšties, L-arginino ir B grupės vitaminų kompleksą, tad dėl šios unikalios sudėties jis veikia stimuliuojančiai ir skatina žmogaus produktyvumą.“
 
„PayRay powered by EP bar“ komanda Palangoje startuos BMW M3 automobiliu, kurį pasikeisdami vairuos du vairuotojai – pasiruošimas, tinkama mityba ir tinkama strategija šiai komandai itin svarbu, o abu vairuotojai turi būti kiek įmanoma geriausios savo fizinės ir psichologinės formos.
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt