Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-08-10
Naudotų automobilių trūkumas – ir elektromobilių rinkoje

Naudotų automobilių trūkumas – ir elektromobilių rinkoje
Su naudotų automobilių trūkumu susiduriantys Lietuvos gyventojai vis dažniau žvalgosi į elektromobilius ar hibridinius variklius turinčias transporto priemones – pastarųjų populiarumą lemia ir augančios degalų kainos. Tačiau šiuo metu įsigyti elektromobilį taip pat nėra lengva – koją kiša ne tik ribota jų pasiūla, bet ir palankesnių subsidijavimo priemonių trūkumas.

Pasak BRC Autocentro pardavimų vadovo Zbignev Podskorbio, palyginti su praėjusiais metais, šiemet elektromobilių pardavimas augo 3 kartus, iki metų pabaigos statistika gali dar šoktelėti aukštyn.
 
„Birželį pardavėme net 7 elektromobilius, kurių pirmoji registracija ne senesnė nei 2016 m. Šiuo metu daugiausiai elektromobilių parduodame pagal užsakymą atgabenant iš Vokietijos ar kitų Europos šalių. Nepaisant šiemet atsiradusios didesnės elektromobilių pasiūlos, susiduriame su jų trūkumu, kaip ir su įprastų, vidaus degimo variklius turinčių automobilių stoka“, – komentuoja Z. Podskorbis.
 
Ypač trūksta mažiau žinomų markių elektromobilių, iš kurių pirkėjai galėtų rinktis, todėl dažniau parduodami tik labiausiai žinomų markių modeliai: „Tesla“, „Nissan“, „Volkswagen“, „Jaguar“, „Hyundai“ ir kiti.
 
„Elektromobilių pasiūla būtų didesnė, jei Lietuva į automobilių rinką įsileistų pigesnių markių, pavyzdžiui, Kinijoje gaminamus automobilius. Tačiau šiuo metu turime prieštaringą situaciją – dėl politinių aplinkybių Kinijos elektromobilių pramonė vengia Lietuvoje turėti savo atstovybes ir pasiūlyti savo produkciją mūsų šalies rinkai. Vis dėlto pasiūla priklauso nuo paklausos – kuo bus didesnis elektromobilių poreikis ir kuo geriau pritaikyta jiems reikalinga infrastruktūra, tuo labiau augs ir siūlomų įsigyti elektromobilių kiekis“, – sako pašnekovas.
 
Kaip pavyzdį jis pateikia Norvegiją, kuri pirma pasaulyje parduoda daugiau nei 50 proc. elektromobilių ir hibridinių automobilių iš visos automobilių pasiūlos šalyje.

Latvijoje – palankesnės subsidijos
 
Norintys įsigyti elektromobilį dažniausiai dairosi į tuos modelius, kurie vienu įkrovimu gali nuvažiuoti didesnį atstumą – tiesa, tokie automobiliai kainuoja kur kas daugiau, todėl neretai tik miesto ribose važinėjantys vairuotojai renkasi pigesnius, mažesnį pravažumą turinčius elektromobilius.
 
„Pastebime, kad 9 iš 10 mūsų klientų, įsigiję pigesnį elektromobilį, turi antrą automobilį su vidaus degimo varikliu. Tai reiškia, kad žmonės vis dar nėra visiškai pasirengę persėsti tik prie elektromobilio vairo. Juo labiau, kad šalyje dar trūksta, ypač didelės galios, įkrovimo stotelių“, – tvirtina BRC Autocentro atstovas.
 
Pašnekovas tikina, kad elektromobilių populiarumą išaugintų ne tik infrastruktūros plėtra, bet ir palankesnės subsidijavimo priemonės, kokios yra taikomos kaimyninėje Latvijoje.
Šiuo metu Lietuvoje įsigijus elektra varomą ar hibridinį automobilį, tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys gali teikti prašymą Aplinkos Ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (APVA) dėl patirtų išlaidų kompensacijos. Tuo tarpu Latvijoje autorizuoti elektromobilių ir hibridinių automobilių pardavėjai šį procesą sutvarko patys, pritaikydami nustatyto dydžio nuolaidą konkrečiam automobiliui.
 
„Tai gerokai palengvina elektromobilio ar hibridinio automobilio įsigijimą pirkėjui, nes jam nebereikia rūpintis dėl subsidijos, ar pavyks ją gauti, kiek tai užtruks, ar sugebės pats užpildyti reikiamus dokumentus – jis iškart įsigyja norimą automobilį su valstybės parama. Elektromobilių bumas Latvijoje dabar toks, kad ten dirbantis BRC filialas rezervuoja naudotus elektromobilius klientams net pusei metų į priekį“, – aiškina Z. Podskorbis.
 
Naujiems M1 klasės ar komercinės kategorijos N1 elektromobiliams Latvijoje taikoma 4,5 tūkst. eurų subsidija bei papildoma 1 tūkst. autorizuoto pardavėjo nuolaida. Naudotiems elektromobiliams atitinkamai taikoma 2,25 tūkst. eurų subsidija ir 500 eurų pardavėjo nuolaida. Tuo tarpu naujiems hibridiniams automobiliams įsigyti taikoma 2,25 tūkst. eurų subsidija bei 1 tūkst. eurų pardavėjo nuolaida.
 
Lietuvoje subsidijų dydžiai yra panašūs: už įsigytą naudotą elektromobilį skiriama 2,5 tūkst. eurų, už naują – 5 tūkst. eurų subsidija. Hibridinių automobilių įsigijimas šalyje nėra subsidijuojamas.
 
„Šiuo metu, kai vartotojai yra skatinami rinktis tvaresnius sprendimus ir aplinkai draugiškesnes transporto priemones, plėsti elektromobilių ir hibridinių automobilių parką Lietuvoje yra nemenkas iššūkis. Tam reikalinga tiek vairuotojų edukacija, tiek palankesnės subsidijavimo priemonės bei sutvarkyta viešoji infrastruktūra, kad elektra ar hibridiniu varikliu varoma transporto priemonė būtų patrauklus pasirinkimas. Juo labiau, kad hibridinis automobilis gali būti tarpinis pasirinkimas, pereinant nuo įprasto automobilio prie elektromobilio“, – sako Z. Podskorbis.
 
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, iki 2022 m. liepos 1 d. Lietuvoje iš viso buvo užregistruota daugiau nei 6 tūkst. elektra varomų M1 klasės lengvųjų automobilių ir virš 43,5 tūkst. hibridinių (elektra/benzinu varomų) M1 klasės lengvųjų automobilių. Tuo tarpu dyzeliniu kuru varomų automobilių šalyje buvo virš 1,1 mln., benzinu – 375 tūkst. automobilių.
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės triumfuoti „Citroën“? Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės 
Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija ant ratų Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija a 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt