Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-05-11
„Peugeot“ idėjų laboratorija: koncepciniai automobiliai

„Peugeot“ idėjų laboratorija: koncepciniai automobiliai
Peugeot Quasar 

Koncepciniai automobiliai „Peugeot“ nėra tik stiliaus treniruotė, tai – jau 210 metų žinomo prekės ženklo strategijos dalis. Koncepciniai modeliai demonstruoja naujausias technologijas bei suteikia nuorodų į kryptis, kurios vyraus jau po kelerių metų – tiek dizaino, tiek technologines. Be to, realūs modeliai yra puiki terpė eksperimentams, kuriuos naudojant technologijas ištobulinti galima kur kas geriau nei remiantis tik teoriniais brėžiniais.
 
Pirmasis – 1984 m.
 
„Peugeot Quasar“, pristatytas visuomenei 1984 m., yra pirmasis gamintojo viešumoje parodytas koncepcinis automobilis, kurį dizaineriai bei inžinieriai kurti pradėjo nuo balto popieriaus lapo ir įgyvendino savo fantazijas, nepaisydami jokių pramoninių normų. Ericas Berthetas sukūrė šabloną, Gérardas Welteris – kėbulą, futuristinį interjerą – Paulas Bracqas. Automobilis buvo sukurtas ant „205 Turbo 16“ platformos, o variklis patobulintas iki 600 AG.
 
Prie šio bei daugybės kitų koncepcinių ir serijinių automobilių dizaino daug prisidėjęs G. Welteris vėliau tinkamai įvertintas (1998–2007 m. buvo „Peugeot“ dizaino direktorius).
 
„Quasar“ buvo tik pradžia. Po kelerių metų Gudvudo „Festival of speed“ pristatytas „Peugeot Proxima“ turėjo net 680 AG išvystantį V6 variklį. Labai panašią jėgainę turėjęs „Peugeot Oxya“ 1988 m. pasiekė 350 km/val. greitį Nardo žiedinių lenktynių trasoje. 


Peugeot Oxya

Skelbia dizaino konkursus
 
Dizaineriai įkvėpimo semiasi iš įvairių sričių: architektūros, mados, meno, naujojo mobilumo. Jų tikslas – atrasti bendrą socialinę kryptį ir besikeičiančius klientų poreikius, numatyti, ko jiems gali reikėti vėliau. Šie principai būtini ne tik projektuojant eksterjero bei interjero dizainą, bet ir parenkant spalvas, medžiagas bei grafines detales.

 
Kai šios specifikacijos apibrėžiamos, „Peugeot“ dizaino departamentas visiems dizaineriams paskelbia konkursą, kuriame nugalėjęs projektas būna kruopščiai parengiamas 3D aplinkoje bei apdorojamas su CAD programomis. Tai leidžia sukurti itin tikslų realaus dydžio maketą, kuris vėliau naudojamas preciziškam detalių paruošimui bei spalvų bandymams. Analogiškas ir interjero procesas.
 
Kai visos detalės yra nušlifuotos, darbas perleidžiamas geriausioms modelių kūrimo įmonėms, kurios vientisą kėbulą gali tiksliai padalinti į skirtingas dalis ir jas pagaminti. Įmonių, galinčių įgyvendinti įvairiausius dizainerių norus, yra labai mažai.

 
Vienas didžiausių iššūkių gaminant koncepcinius automobilius yra laikas. Jie labai dažnai kuriami dideliam renginiui kaip automobilių paroda, tad negali būti pristatyti nė viena diena vėliau: per mažiau nei metus dizainerio piešinys ant popieriaus turi virsti pabaigtu ir funkcionuojančiu objektu. Nepaisant to, jog virtualios realybės šalmai ar C.A.V.E. (angl. Cave Automatic Virtual Environment) sistemos gerokai palengvina dizainerių darbą, specialistų dėmesį detalėms ir subtilybes geriausiai atskleidžia realūs, fiziniai objektai. O jiems reikia laiko.
 
Idėjų laboratorija
 
Koncepciniai automobiliai yra tarsi lokomotyvai, suvienijantys visus gamintojo skyrius – nuo tyrimų iki marketingo ar komunikacijos. Daugybė koncepcinių modelių detalių vėliau gali būti atpažįstamos serijinės gamybos automobiliuose, tad kruopštus koncepcijų paruošimas leidžia numatyti gamintojo kryptį ir jos laikytis. Nemažai jų buvo pagaminta, naudojant gerokai laiką pralenkusias inovacijas.
 
1996 m. pristatytas koncepcinis bagis „Touareg“ turėjo elektros variklį ir su baterijomis galėjo važiuoti keturias valandas. Tačiau į jį buvo sumontuotas ir vidaus degimo variklis, veikiantis kaip generatorius ir dar padidinantis nuvažiuojamą atstumą. Šį sprendimą pastaraisiais metais naudojo ne vienas elektromobilių gamintojas.

 
Touareg

2000 ir 2002 m. „Peugeot“ surengė du tarptautinius dizaino konkursus, kuriuose galėjo dalyvauti visi norintys. Apdovanojimas buvo neeilinis – realus kompiuteryje sumodeliuotos koncepcijos modelis, demonstruojamas tarptautinėse parodose. Per šiuos konkursus gimė „Moonster“ ir 4002.


Moonster

„Sesame“ modelis turėjo elektra valdomas stumdomąsias duris, kurios pavertė automobilį itin praktišku kompaktiškose miesto gatvėse. Šis sprendimas ir pats koncepcinis modelis tapo serijinės gamybos 1007 prologu.


Sesame

Elektromobilis EX1 buvo sukurtas 200 metų gamintojo sukakčiai pažymėti ir vėliau pagerino tris pasaulio įsibėgėjimo rekordus bei užfiksavo tris naujus laimėjimus „Montlhery“ žiede Prancūzijoje. 



EX1 
 
SR1 koncepcijoje pirmą kartą buvo pademonstruota dabar į kiekvieną „Peugeot“ modelį montuojama „i-Cockpit®“ vairuotojo aplinka, o „Quartz“ pirmą kartą panaudotas trimatis prietaisų skydelis, diegiamas į naujuosius 208 ir 2008.
 
2012 m. pasirodęs „Onyx“ pabrėžė naująjį gamintojo stilių – naudojamas stilingas neapdorotas medžiagas bei radiatoriaus grotelių centre įmontuotą logotipą. Toks stilius pritaikytas ne tik automobiliams, bet ir dviračiams bei motoroleriams. Šio koncepcinio modelio kėbulas pagamintas iš anglies pluošto bei vario, o interjere – daug suspaustų laikraščių. Jo V8 „HDi Hybrid4“ variklis, pasiekiantis 600 AG (bei 80 AG elektros motoras), montuotas į Le Mano 24 val. lenktynėse dalyvavusį 908 modelį.



Onyx
 
„Exalt“ koncepcijos siluetas yra panašus į 508 sedano, o „Instinct“ – į 508 SW universalo. Šis modelis išsiskyrė ir tuo, jog buvo pristatytas ne automobilių, bet technologijų parodoje – „Mobile World Congress“ Barselonoje. „Fractal“ išsiskiria tuo, jog 80 proc. jo detalių pagaminta 3D spausdintuvu, o 2018 m. Paryžiaus automobilių parodoje pristatytas „e-Legend“ pademonstravo jaudinančią vairavimo ateities viziją, kuri yra kitokia nei dabar, tačiau malonių pojūčių suteiks dar daugiau – tiek vairuotojui, tiek keleiviams.



Exalt
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt