Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-09-02
Po apsilankymų neautorizuotuose servisuose – krentantys varžtai ir naudotos dalys vietoje originalių

Po apsilankymų neautorizuotuose servisuose – krentantys varžtai ir naudotos dalys vietoje originalių
Įvairūs gedimai ir trūkstamos detalės – autorizuotų automobilių servisų darbuotojams tenka pasukti galvą, kaip sutaisyti automobilius, pabuvojusius taip vadinamuose „garažiukuose“. Ką po jų tenka remontuoti ir dėl kokių priežasčių patariama vengti neoficialių servisų, atsako „Moller Auto“ atstovaujamų „Volkswagen“ ir „Audi“ servisų atstovai.

„Autorizuotuose Lietuvos „Volkswagen“ ir „Audi“ servisuose darbuotojams dažnai tenka susidurti su perdaryta išmetimo sistema – pašalinamos ekologinės sistemos. Neautorizuoti servisai neretai bando eliminuoti dalis, reikalaujančias brangaus remonto. Vėliau mechanikams sunku net atsekti, kas buvo perdaryta. Dar vienas bandymas sumažinti kaštus – įdedamos kitų automobilių naudotos dalys. Yra ir panašių dalių, tačiau daug elektrinių mazgų tik iš išorės atrodo vienodi, bet iš tikrųjų yra labai skirtingi“, – komentuoja „Moller Auto“ atstovaujamų „Volkswagen“ ir „Audi“ servisų atstovai.
 
Po apsilankymų vadinamuosiuose „garažiukuose“ autorizuotų servisų darbuotojams tenka remontuoti elektros grandines ir valdymo blokus, taip pat variklius ir pavarų dėžes. 

„Dažniausiai oficialius servisus aplenkia automobilių su vidaus degimo varikliais savininkai, ši tendencija kol kas negalioja elektromobilių vairuotojams“, – pastebi ekspertai. 
 
Lietuvoje – „garažiukų“ tinklas plačiausias
 
Palyginti su kitomis Baltijos šalimis Lietuvoje daugiausiai naudojamasi neautorizuotais servisais, mat jų tinklas čia yra pats didžiausias. Tokio plataus tinklo neturi Latvija ir juolab Estija. 
 
„Istoriškai susiklostė, kad automobilizmo verslas anksčiausiai prasidėjo ir labiausiai išsiplėtė Lietuvoje. Tam tikruose neautorizuotuose servisuose dirba tikrai labai profesionalūs technikai ar mechanikai, o kartais ir diagnostikai, tačiau jie neturi tokių pačių galimybių bei instrukcijų kaip oficialių servisų darbuotojai“, – sako servisų atstovai. 
 
Vienas esminių skirtumų tarp autorizuotų servisų ir „garažiukų“ – pirmuosiuose laikomasi visų įstatymų, atliekos rūšiuojamos ir utilizuojamos tinkamai. Tuo tarpu neautorizuotose centruose to nėra – tokiu būdu sumažinami remonto kaštai, tačiau padaroma žalai aplinkosaugai.  
 
„Reikėtų nepamiršti ir 2 metų garantijos originalioms detalėms, kurią suteikia autorizuotas servisas. O kur dar mobilumo garantija – pagalba neužvedant automobilio, degalų privežimas, padangos pripūtimas, iki kito techninio aptarnavimo suteikiamas nemokamas automobilio transportavimas gedimo atveju. Tuo metu paslaugos neautorizuotose centruose apsiriboja filtrų, detalių ar tepalų keitimą, o išriedėjus iš tokio serviso – jokių garantijų“, – aiškina ekspertai.
 
Dirbtiniai išpučiamos kainos
 
Visi autorizuoti centrai tam tikros paslaugos kainą skaičiuoja pagal gamintojo numatytą normą. Jei užtrunkama 5 val., o gamintojo nurodyta 4 val. – klientas moka tik už 4 val. 
 
„Tuo tarpu visi neautorizuoti centrai traktuoja, kad jų valandinis įkainis yra mažesnis, todėl jie neretai išpučia kainą pasakydami klientui, kad remontas, pavyzdžiui, užtruko 10 val. Rezultatas – klientas už paslaugą sumoka daugiau tokiame servise nei autorizuotame“, – tikina „Volkswagen“ ir „Audi“ servisų atstovai.
 
Jie tęsia sakydami, kad priežastis vykti į neoficialų servisą yra būtent kaina, todėl paradoksalu, kai tokių servisų „remontą“ tenka tvarkyti autorizuotoms atstovybėms ir galiausiai už viską sumokėti dvigubai, kadangi klientui tenka susimokėti du kartus: vieną kartą už netinkamą darbą „garažiuke“, o vėliau – už šių klaidų taisymą autorizuotame centre. 
 
„Kas dar skatina vykti į neautorizuotus servisus? Nežinojimas, kas yra originali detalė ir kuo ji skiriasi nuo ne originalios. Taip pat žinių trūkumas, kokios priežiūros reikia automobiliui, kad būtų išvengta didesnių nuostolių ateityje ar net nelaimių“, – kalba ekspertai. 
 
Dirba kaip išmano
 
Dažnu atveju neautorizuoti centrai dirba su skirtingų markių automobiliais, nors automobiliai skiriasi vieni nuo kitų tiek technologine, tiek sandaros prasme. Ne kiekvienas meistras gali vieną dieną remontuoti „Volkswagen“, o kitą – „Peugeot“. Dėl to ir atsiranda tam tikros klaidos. 
 
„Gal netinkama jėga priveržti varžtai, gal dėl netinkamos remonto eigos ar aprašymo neturėjimo sugadinamos aplinkui esančios detalės. Pvz., reikia pakeisti rato guolį, o sugadinamas ABS daviklis, reikia pakeisti lemputę salone – sulaužoma apdaila. Per nežinojimą pridaroma klaidų. Gamintojų aprašymus turinčios autorizuotos atstovybės klaidų išvengia, o klientas greičiau atgauna automobilį“, – pažymi servisų atstovai. 
 
Jie reziumuoja sakydami, kad neoficialių servisų darbuotojai linkę remontuoti savo nuožiūra, kai autorizuotos atstovybės dirba griežtai pagal gamintojo aprašą. 
 
„Dėl aprašo neturėjimo ir kyla pavojai. Gali automobilyje varžtas atsisukti. Kiekvienas laidas, ypač elektromobilyje, yra itin svarbus, jų kirpti ar sujungti bet kaip negalima. Gal staiga nieko nenutiks, bet po to ten atsiras korozija, kuri gali sukelti gaisrą. Dar baisiau, kai užsiuvamos ir atgal sudedamos sprogusios saugos pagalvės, nors visi gamintojai nurodo jas išmesti. Tada ir atsiranda istorijos apie automobilius, kuriuose pagalvės nesuveikė avarijos metu“, – pasakoja ekspertai. 
 
Pagal automobilio ridą gamintojo aprašyme sužymėta, kokius transporto priemonės mazgus patikrinti techninės apžiūros metu. 
 
„Kartais būna net 30 punktų – patikrink, išvalyk, sutepk. Pavyzdžiui, jeigu mechanikas nepravalo stoglangio drenažo patikros metu, kaupiasi ir bėga vanduo, kuris galiausiai užpila elektronikos blokus. Vairuotojas tikrai pats nežino, kad tai iš viso reikia daryti. Paprasta, bet to nepadarius, nuostoliai labai dideli. Po to būna labai sunku atsekti įvykių seką, kodėl įvyko toks gedimas“, – pavyzdį įvardija servisų atstovai. 
Anot jų, kiekvienas automobilio savininkas savarankiškai gali pasitikrinti nebent alyvos lygį, prisipūsti ar pasikeisti padangą. Daugiau nieko daryti nerekomenduotina, ypač elektromobilių savininkams. To priežastis – automobiliuose augančios elektronikos kiekis. 
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės triumfuoti „Citroën“? Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės 
Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija ant ratų Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija a 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt