Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-05-23
Turbūt kvailiausia inžinerinė klaida automobiliuose - kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo s


 
Automobilių salonai kuriami ne vienerius metus. Inžinieriai turi gerai apgalvoti, kur bus montuojami kokie jungikliai. Viskas taip pat turi įsilieti į bendrą dizaino kalbą, o ir valdymo įrenginiai turi būti ergonomiški ir patikimi. Ir tada, kai jau viskas būna sukurta, tenka sugalvoti, kaip naujo modelio saloną pritaikyti Britų Saloms. Va čia ir prasideda problemos - ne vieną prancūzišką automobilį galėjo stabdyti ir priekyje sėdintis keleivis.
 
Tikriausiai manote, kad perkelti vairą ir pedalus į kitą salono pusę nėra tokia jau didelė problema. Juk mūsų šalyje taip dar visai neseniai ir mėgėjiškai būdavo konvertuojami importuoti dėvėti automobiliai. Tačiau gamintojams viską tenka apskaičiuoti, suderinti masinės gamybos metodus, išbandyti ergonomiką. Kitaip tariant, tai yra papildomos išlaidos, kurias visi stengiasi sumažinti.
 
Pavyzdžiui, „Peugeot“ ir „Citroën“ automobiliai visų pirma yra kuriami žemyninei Europos daliai. Todėl britai dažnai pastebi, kad jiems skirti modeliai turi visai mažus pirštinių skyrelius. Taip yra todėl, kad prancūzai su vairu į dešinę pusę nesivargino perkelti saugiklių dėžės. Kodėl? Nes pigiau ją palikti ten, kur ji ir yra. Kai kurių miesto automobilių dėtuvės yra tokios komiškai mažos, kad ten vos telpa ir to paties automobilio naudotojo vadovas.
 
Tik pirštinėms ir tetinkamas pirštinių skyrelis, žinoma, yra nepatogumas, tačiau prancūziški automobiliai turi ir didesnių bėdų. Štai 2011 metais žiniasklaida susidomėjo keista prancūziškų automobilių savybe - priekyje sėdintis keleivis besiražydamas gali aktyvuoti automobilio stabdžius. Ši bėda palietė visą eilę prancūziškų automobilių - „Citroën C3“, C4, „Peugeot 206“ ir 307, „Renault Scenic“ ir „Espace“ bei dar keletą kitų. Tačiau kas nutiko?
 
Na, kaip jau minėta, gamintojai stengiasi kiek įmanoma palengvinti savo automobilių surinkimą. Taigi, jie vengia didesnių konstrukcinių skirtumų, susijusių su eismo kryptimi. Todėl šiuose dešiniavairiuose automobiliuose pagrindiniai stabdžių cilindrai būdavo paliekami kairėje pusėje. Stabdžio pedalas, įsikūręs dešinėje, su pagrindiniu cilindru būdavo sujungiamas ilga svirtimi. Toks mechanizmas, nors ir turėjo daugiau dalių, buvo pigesnis. Tačiau į grindis stipriau įsirėmęs keleivis galėjo prispausti tą svirtį ir aktyvuoti automobilio stabdžius. Tai, žinoma, gali sukelti ir avariją.
 
„Citroën“ 2011 metais Jungtinėje Karalystėje atšaukė 20 tūkstančių „C3 Picasso“ automobilių. Prašymų atvykti į patvirtintus remonto centrus sulaukė ir kai kurių kitų automobilių savininkai. Tačiau gamintojai apie šią problemą žinojo jau ne vienerius metus - pranešimai apie keleivių aktyvuojamus stabdžius buvo publikuoti dar 2004 metais. Tiesa, gamintojai teigia, kad ta svirtis keleiviui įprastai yra nepasiekiama, todėl tokia keista, bet pinigus taupanti konstrukcija ir nebuvo keičiama.
 
Reikia tikėtis, kad dabar ši problema nebeegzistuoja. Beje, yra automobilių, kuriems eismo krypties klausimas nėra toks jau didelis nepatogumas. Tai - automobiliai su vairuotojo vieta centre - „BAC Mono“, „McLaren F1“ ir „Speedtail“, „Lamborghini Egoista“. Taip pat - ir „Elemental RP1“ - šio itin lengvo sportinio automobilio vairas, pedalai ir prietaisų skydelis vos per valandą gali būti perkeltas į kitą salono pusę.
Daugiau apie šį automobilį:
Citroen C3 Picasso, 2009 - 2017
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Įvardinti septyni geriausi Europos automobiliai  
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun  
Ką daro šis žmogus? Tokie specialistai automobilių gamintojams yra l  
Kiek kainuos litras degalų, jei nafta atpigtų iki nulio?  
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji  
„Renault“ ir kinas - bendroji istorija  
Buvęs trijų didžiausių JAV automobilių kompanijų vadovas rėžė: „Tesl  
„Peugeot“ idėjų laboratorija: koncepciniai automobiliai  
A.Lukašenkai pristatytas baltarusiškas Tesla žudikas: lengvas, manev  
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:   
20 didžiausių automobilių inžinerijos išradimų: nuo pirmojo variklio  
„Hyundai“ kuria naujo tipo oro pagalvę, kurios prireikė dėl naujų au  
„Bentley“ vadovas sulaukė pikto laiško - „nebandykite gaminti senų m  
Elonas Muskas atskleidė keistą detalę apie „Cybertruck“ - kurį laiką  
20 didžiausių automobilių inžinerijos išradimų: nuo pirmojo variklio  
„McLaren“ kuria alternatyvą elektromobiliams - turėtų patikti klasik  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek  
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip   
Kaip senos padangos gali padėti senoliams išvengti sunkių traumų?  
Po 15-20 metų „Mercedes-Benz“ elektromobiliai naudos organines bater  
VIDEO
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt