Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-05-23
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviai


 
Automobilių salonai kuriami ne vienerius metus. Inžinieriai turi gerai apgalvoti, kur bus montuojami kokie jungikliai. Viskas taip pat turi įsilieti į bendrą dizaino kalbą, o ir valdymo įrenginiai turi būti ergonomiški ir patikimi. Ir tada, kai jau viskas būna sukurta, tenka sugalvoti, kaip naujo modelio saloną pritaikyti Britų Saloms. Va čia ir prasideda problemos - ne vieną prancūzišką automobilį galėjo stabdyti ir priekyje sėdintis keleivis.
 
Tikriausiai manote, kad perkelti vairą ir pedalus į kitą salono pusę nėra tokia jau didelė problema. Juk mūsų šalyje taip dar visai neseniai ir mėgėjiškai būdavo konvertuojami importuoti dėvėti automobiliai. Tačiau gamintojams viską tenka apskaičiuoti, suderinti masinės gamybos metodus, išbandyti ergonomiką. Kitaip tariant, tai yra papildomos išlaidos, kurias visi stengiasi sumažinti.
 
Pavyzdžiui, „Peugeot“ ir „Citroën“ automobiliai visų pirma yra kuriami žemyninei Europos daliai. Todėl britai dažnai pastebi, kad jiems skirti modeliai turi visai mažus pirštinių skyrelius. Taip yra todėl, kad prancūzai su vairu į dešinę pusę nesivargino perkelti saugiklių dėžės. Kodėl? Nes pigiau ją palikti ten, kur ji ir yra. Kai kurių miesto automobilių dėtuvės yra tokios komiškai mažos, kad ten vos telpa ir to paties automobilio naudotojo vadovas.
 
Tik pirštinėms ir tetinkamas pirštinių skyrelis, žinoma, yra nepatogumas, tačiau prancūziški automobiliai turi ir didesnių bėdų. Štai 2011 metais žiniasklaida susidomėjo keista prancūziškų automobilių savybe - priekyje sėdintis keleivis besiražydamas gali aktyvuoti automobilio stabdžius. Ši bėda palietė visą eilę prancūziškų automobilių - „Citroën C3“, C4, „Peugeot 206“ ir 307, „Renault Scenic“ ir „Espace“ bei dar keletą kitų. Tačiau kas nutiko?
 
Na, kaip jau minėta, gamintojai stengiasi kiek įmanoma palengvinti savo automobilių surinkimą. Taigi, jie vengia didesnių konstrukcinių skirtumų, susijusių su eismo kryptimi. Todėl šiuose dešiniavairiuose automobiliuose pagrindiniai stabdžių cilindrai būdavo paliekami kairėje pusėje. Stabdžio pedalas, įsikūręs dešinėje, su pagrindiniu cilindru būdavo sujungiamas ilga svirtimi. Toks mechanizmas, nors ir turėjo daugiau dalių, buvo pigesnis. Tačiau į grindis stipriau įsirėmęs keleivis galėjo prispausti tą svirtį ir aktyvuoti automobilio stabdžius. Tai, žinoma, gali sukelti ir avariją.
 
„Citroën“ 2011 metais Jungtinėje Karalystėje atšaukė 20 tūkstančių „C3 Picasso“ automobilių. Prašymų atvykti į patvirtintus remonto centrus sulaukė ir kai kurių kitų automobilių savininkai. Tačiau gamintojai apie šią problemą žinojo jau ne vienerius metus - pranešimai apie keleivių aktyvuojamus stabdžius buvo publikuoti dar 2004 metais. Tiesa, gamintojai teigia, kad ta svirtis keleiviui įprastai yra nepasiekiama, todėl tokia keista, bet pinigus taupanti konstrukcija ir nebuvo keičiama.
 
Reikia tikėtis, kad dabar ši problema nebeegzistuoja. Beje, yra automobilių, kuriems eismo krypties klausimas nėra toks jau didelis nepatogumas. Tai - automobiliai su vairuotojo vieta centre - „BAC Mono“, „McLaren F1“ ir „Speedtail“, „Lamborghini Egoista“. Taip pat - ir „Elemental RP1“ - šio itin lengvo sportinio automobilio vairas, pedalai ir prietaisų skydelis vos per valandą gali būti perkeltas į kitą salono pusę.
Daugiau apie šį automobilį:
Citroen C3 Picasso, 2009 - 2017
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Įvardinti septyni geriausi Europos automobiliai  
Tiltas atvėrė traukinį kaip konservų skardinę - kaip įvyksta tokios   
„Aston Martin“ pristatė naują produktą - sukurti tokį kūrinį paskati  
Ar žinojote, kad yra žmonių, kurie yra alergiški naujiems automobili  
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis  
Naujas „Aston Martin DB5“ tik už 39 tūkstančius eurų? Na, beveik  
Kodėl mes žinome, kuri gatvė yra trumpiausia, o ilgiausios niekaip n  
Magiškieji žiedai - kodėl D.Britanijoje įrengtos tokios keistai sudė  
EV1 elektromobilis ir visų laikų nuostolingiausias Ford projektas: š  
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi  
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų  
Elonas Muskas: „jau labai greitai Tesla autopilotas pasieks 5 autono  
Tesla Cybertruck kėbulas galės būti taip pakaitintas, kad keistų spa  
Nuo „Peugeot VLV“ iki naujo e-2008 – elektrinės revoliucijos istorij  
Inžinieriai sukūrė prieš 100 metų suprojektuoto motociklo dizainą  
Absurdiška ar tiesiog geniali idėja? Futuristiškame vandeniliu varom  
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai  
Ką šiame elektromobilyje veikia penkių pavarų perjungimo svirtis?  
Elonas Muskas: „kai ateis apokalipsė – jūs džiaugsitės, kad Cybertru  
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode  
VIDEO

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 4000 skelbimų, virš 6900 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt