Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-12-15
Kodėl automobilio vairas yra toks nepakeičiamas? „Ford“ bandė pasiūlyti labai keistą alternatyvą

Kodėl automobilio vairas yra toks nepakeičiamas? „Ford“ bandė pasiūlyti labai keistą alternatyvą
Automobiliai per keletą dešimtmečių visiškai pasikeitė, o štai jų vairai iš principo tik sumažėjo, įgijo krūvą mygtukų ir oro pagalvę. Kodėl niekas nesuranda geresnio būdo valdyti automobilį?
 
Iš tiesų pirmieji apvalūs vairai automobiliuose pasirodė dar 19 amžiuje. Jie buvo nusižiūrėti iš laivų. Pirmieji automobiliai buvo vairuojami rankenėlėmis, kurios buvo tiesiogiai sujungtos su priekiniais ratais, tačiau tam vis tiek reikėjo šiek tiek jėgos. Žmonės norėjo šias rankenėles laikyti abiem rankomis, kaip buvo laikomos vadžios. Tačiau prireikė automobilių lenktynių, kad žmonės galutinai įsitikintų, kad apvalus vairas yra visomis prasmėmis pranašesnis.
 
Toks vairas leidžia vairuoti abiem rankomis ir pats savo judesiais, kuomet priekiniai automobilio ratai yra veikiami įvairių jėgų, informuoja apie kelio būklę ir automobilio mikrojudesius. Juk kadaise ir vairo stiprintuvų nebuvo, todėl reikėjo gana daug jėgos, kad pavyktų automobilį nukreipti norima linkme. Tačiau nereikėtų manyti, kad vairai neturi trūkumų. Vienas iš jų - dydis.
 
Vairas su laiku tapo toks stiprus automobilio simbolis, kad visi gamintojai suvokė, kad jei jį pakeis kažkuo geresniu susilauks daugybės pagyrų. Tačiau kokia alternatyva nukonkuruotų mielą ir pažįstamą vairą? 1965 metais „Ford“ manė, kad surado atsakymą.
 
„Ford Mercury Park Lane“ kabriolete didelis vairas buvo pakeistas dviem gana mažais žiedais. Tai buvo tarsi du atskiri vairai, kurie buvo mechaniškai sujungti ir sukiojosi drauge. Automobilį buvo galima vairuoti abiem arba viena ranka. Šią sistemą „Ford“ sukūrė buvęs raketų inžinierius Robertas Rumpfas, kuris buvo įsitikinęs, kad „Wrist-Twist“ sistema yra visomis prasmėmis pranašesnė už įprastą vairą.
 
Visų pirma, palengvėjo įlipimas ir išlipimas iš automobilio, nes kelyje nebuvo jokio vairo, kuris trukdytų. „Wrist-Twist“ žiedai galėjo būti lengvai kilstelimi, kad vietos dar padaugėtų. Pagerėjo ir matomumas, nes didelis vairas neužstojo spidometro ir kitų rodmenų ar priekinio stiklo. Inžinieriai taip pat teigė, kad „Wrist-Twist“ leidžia rankas laikyti natūralesnėje padėtyje, todėl automobilis su šia sistema būtų patogesnis.  Galiausiai, toks vairo mechanizmas turėjo būti tikslesnis.
 
„Ford“ į šią technologiją žiūrėjo rimtai ir atliko įvairiausius bandymus, į kuriuos buvo įtraukti ir paprasti vairuotojai. Visgi šis vairavimo metodas pasirodė per daug neįprastas - buvo manoma, kad žmonėms bus sunku prie to priprasti. Dar daugiau - inžinieriai manė, kad netikėtumai eisme būtų sunkiau išvengiami - jei kelyje staiga pasitaikytų kliūtis, būtų sunku jos išvengti. Taip „Wrist-Twist“ vos gimusi buvo pasiųsta į istorijos puslapius.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt