Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-10-06
Dviračių takai Kuršių Nerijoje tobulinami atsižvelgiant ir į dviratininkų prašymus

Dviračių takai Kuršių Nerijoje tobulinami atsižvelgiant ir į dviratininkų prašymus
Kelionės dviračiais Kuršių nerijoje neabejotinai yra vienas populiariausių laisvalaikio užsiėmimų, nes tokiu būdu galima patogiai pasiekti visus lankytinus objektus, aktyviai praleisti laisvalaikį. Kurorto valdžios atstovai tikisi, kad važinėjančiųjų dviračiais čia turėtų dar padaugėti – tai lems aktyviai vykstanti dviračių takų rekonstrukcija.

Pasak Neringos savivaldybės administracijos vyr. specialistės Sandros Vaišvilaitės, Kuršių nerijos dviračių takai išties yra itin aktyviai „įdarbinami“, ypatingai vasaros mėnesiais. Kaip rodo, AB „Smiltynės perkėla“ duomenys, pernai keltais į abi puses buvo perkelta daugiau kaip 267 tūkst. dviračių, panašus skaičius fiksuotas ir ankstesniais metais.
 
„Pastaraisiais metais daugiausia poilsiautojų atsiliepimų ir pastebėjimų sulaukėme dėl per visą Kuršių neriją einančio dviračių tako kai kurių atkarpų prastos būklės. Labai gerai, kad šiandien ši situacija keičiasi ir jau rekonstruota pirmoji tako atkarpa tarp Smiltynės ir Juodkrantės.
Didžiausią važinėjančiųjų dviračiais koncentraciją būtent ir pastebime šioje atkarpoje bei atkarpoje Nida–Preila–Pervalka, kuri yra puikios būklės, jau rekonstruota anksčiau“, – sako Sandra Vaišvilaitė.
 
Dėmesys visų saugumui ir patogumui
 
Visas Kuršių nerijos gyvenvietes – Smiltynę, Juodkrantę, Pervalką, Preilą ir Nidą – jungiančios dviračių trasos ilgis yra 52 km. Didžioji dalis, beveik 36 km nuo Smiltynės iki Preilos, priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai.
 
Liepą po rekonstrukcijos buvo atidaryta dviračių tako nuo Smiltynės 13,5 km ilgio atkarpa: paklota nauja lygi asfalto danga ir takas praplatintas nuo 2–2,5 m iki 3,5 m. Siekiant užtikrinti ilgą tako konstrukcijos tarnavimo laiką, įrengta sustiprinta tako dangos sluoksnių konstrukcija bei papildoma apsauga nuo medžių šaknų.
 
Dviračių tako atkarpa nuo Preilos iki Nidos priklauso Neringos savivaldybei. Sandra Vaišvilaitė sako, kad seniausios dviračių tako atkarpos tarp Pervalkos ir Nidos rekonstrukcija buvo baigta įgyvendinti 2013 metais – takas pritaikytas tiek mišką aptarnaujančioms sunkiasvorėms transporto priemonėms, tiek dviratininkams.
 
„Šiandien jis yra puikios būklės, o maršrutas Nida–Preila–Pervalka yra itin populiarus tarp kurorto gyventojų ir svečių. Juk Pervalkoje skanaujama rūkyta žuvis žymiai skanesnė, kuomet į ją iš Nidos patenki vaizdingu ir patogiu dviračių taku. Be to, šiais metais įgyvendinome vieną dviratininkų prašymą – šioje dviračių tako atkarpoje atlikome ašinės linijos horizontalųjį ženklinimą, taip buvo atskirti dviračių srautai“, – sako Sandra Vaišvilaitė.
 
Per pastaruosius kelerius metus ženkliai pagerinta dviratininkams skirta infrastruktūra pačioje Nidoje. Dviračių takai nutiesti Taikos ir Purvynės gatvėse, įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) lėšomis finansuojamą projektą buvo atnaujintas palei pajūrio apsauginį kopagūbrį einantis pėsčiųjų ir dviračių takas Nidoje. Dviračių ir pėsčiųjų takų rekonstrukcijai Neringoje panaudota per 114 tūkst. eurų ES lėšų.
 
„Pastarojo tako rekonstrukcijos darbai pradėti įgyvendinti 2020 metais, o 2021 metais baigti. Buvo atnaujinta asfalto danga, įgyvendintos eismo saugumo priemonės, be to, dabar juo laisvai ir saugiai gali judėti žmonės su negalia. Sutvarkytas 1,7 km ilgio takas prasideda ties Nidos pietiniu paplūdimiu ir baigiasi už centrinio, ties netoliese esančio viešbučio teritorija. Jis yra integruotas į esamą dviračių takų tinklą. Darbų vertė siekė 467 tūkst. eurų“, – dalijasi pašnekovė Sandra Vaišvilaitė
 
Naudojant ES lėšas taip pat buvo įgyvendinti rekonstrukcijos darbai Nidos centrinėje dalyje – už 453 tūkst. eurų sutvarkyta Naglių gatvės dalis pėsčiųjų ir dviračių takų.
 
Pasak Sandros Vaišvilaitės, dažnai dviratininkai kaltę dėl nepatogaus važiavimo ar nutinkančių nelaimingų atsitikimų verčia dviračių takų kokybei, tačiau nepakanka tik tvarkyti dviračių takus, būtinas ir augantis dviratininkų ir pėsčiųjų sąmoningumas.
 
„Dviračių daugėja, jų techninės savybės modernėja, didėja važiavimo greičiai. Tiesa, kad sklandžiam važiavimui reikia puikių dangų, aiškaus ženklinimo, eismo saugumo priemonių dviračių takuose, bet ne mažiau svarbus yra ir žmonių sąmoningumas, tiek dviratininkų, tiek pėsčiųjų. Pirmosios pamokos apie kelių eismo taisykles ir saugumą kelyje turi prasidėti nuo pačių mažiausių dienų – važiuoti saugiai, gerbti kitus eismo dalyvius turi tapti kasdieniu įpročiu“, – sako ji.

Darbai saugomoje teritorijoje – sudėtingesni
 
Pasak Sandros Vaišvilaitės, norint Kuršių nerijoje tvarkyti ar tiesti naujus dviračių takus susiduriama su begale iššūkių. Vieni jų – dėl pačios saugomos teritorijos turimo statuso, kas reikalauja situacijas nagrinėti ir sprendimus priimti itin atidžiai, kiti gi – dėl sovietmečiu tiesiant dviračių takus padarytų klaidų ar trūkumų, išryškėjančių šiandien.
 
Visa Neringos savivaldybės teritorija sutampa su Kuršių nerijos nacionalinio parko ribomis, tad net jei ir yra visos galimybės taką ar kelią tvarkyti, reikia suderinti gausybę gamtosauginių ir paveldosauginių interesų, priimti ne visada kitoms teritorijoms įprastus sprendimus.
 
„Pavyzdžiui, susiduriame su situacijomis, kuomet realybėje esantys dviračių ar pėsčiųjų takai teisiškai neegzistuoja. Taip pat sovietmečiu dalis pėsčiųjų ir dviračių takų buvo nutiesta miško žemėje, tad norint tokioje teritorijoje kažką daryti šiandien, visų pirma reikia pakeisti žemės naudojimo paskirtį. Tai Kuršių nerijoje, atsižvelgiant į tai, kad čia nacionalinis parkas, anksčiau buvo neįmanoma. Šiandien Aplinkos ministerijos specialistų dėka situacija yra išspręsta, buvo priimti reikiami pakeitimai“, – sako ji.
 
Kalbant apie rangovus, darbai saugomose teritorijose įgyvendinami kitaip nei įprastose vietovėse – tenka saugoti šalia tako infrastruktūros esančią unikalią gamtinę aplinką. Statybos procesai organizuojami ir vykdomi taip, kad visi darbai darytų minimalią įtaką unikaliai gamtinei teritorijai, augmenijai ir gyvūnijai.
 
Tikimasi, kad sparčiai atnaujinamas Smiltynę su Nida jungiantis takas paskatins gamtiniu požiūriu unikalų Lietuvos pusiasalį atrasti ir pažinti iš naujo, naudojantis ekologišku dviračių transportu. Sutvarkytas takas taip pat sudarys geresnes sąlygas tarnyboms rūpintis Kuršių nerijos miškais.
 
Susisiekimo ministerija aktyviai bendradarbiauja su savivaldybėmis, siekdama paskatinti pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūros plėtrą visoje Lietuvoje. 2014–2020 m. finansiniu laikotarpiu pėsčiųjų ir dviračių takams Lietuvoje tiesti ir rekonstruoti iš viso skirta 10 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo investicijų. 2021–2027 metų laikotarpiu dviračių infrastruktūros plėtrai savivaldybėms numatoma skirti apie 100 mln. eurų ES fondų lėšų.
 
Kaip šiuo metu atrodo savivaldybėse esantys dviračių takai ir jų plėtros planai, galite susipažinti Susisiekimo ministerijos kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija, savivaldybėmis ir dviratininkus vienijančiomis bendruomenėmis parengtame žemėlapyje: https://gis.ktvis.lt/webappbuilder/apps/65/ 
Susiję straipsniai
Naujausią „Lexus“ modelį LBX jau galima išbandyti ir Lietuvoje Naujausią „Lexus“ modelį LBX jau galima išbandyti ir Lietuvoje 
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
„Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu „Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt