Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-05-13
BMW automobiliai gaus įdomią technologiją - vairuotojai tiesiog kelyje reguliuos stabdžius


Sportiniam automobiliui reikia kiek įmanoma mažesnio svorio, galingesnio variklio ir stiprių stabdžių. Naujo M8 vairuotojai dar galės pasidžiaugti ir prabanga, patogumu ir išskirtine išvaizda. Tačiau viena technologija iš tikrųjų stebina - vairuotojai galės net nesustoję pasireguliuoti stabdžius.
 
Daugybė automobilių turi skirtingus režimus, kurie keičia dinamines savybes. Iš tiesų, skirtumas gali būti pakankamai dramatiškas - komforto režimą pakeitus sportiniu girdimas stipresnis variklio gausmas, pagyvėja vairas, sustandėja važiuoklė, variklis ima greičiau reaguoti į akceleratoriaus pedalo judesius.
 
BMW taps vienu iš pirmųjų gamintojų, kurie taip pat leis pagal savo skonį ir poreikius sureguliuoti stabdžių pedalo veikimą. Tie, kuries nori sportiškesnio vairavimo patirties, pasirinks kietesnį stabdžių pedalo nustatymą. O tie, kuriems reikia daugiau komforto, galės sumažinti stabdžių pedalui reikalingą jėgą.
 
Naujoji stabdžių sistema, nepaisant jos išmanumo, yra 2 kg lengvesnė nei senoji. Dar geriau tai, kad stabdžių aktyvavimo, stiprintuvo ir kontrolės funkcijos sutilps viename kompaktiškame modulyje. BMW teigia, kad naujasis stabdžių stiprintuvas neturi vakuumo sistemos, todėl yra kur kas efektyvesnis.

 
Stabdžių pedalo pojūtis priklausys nuo pasirinkto režimo 
©Gamintojo nuotrauka

Naujoji elektroninė sistema sukurs unikalų pedalo pojūtį, kurio nepakeis šylantys stabdžių diskai, šonu slystantis automobilis ar slidus kelio paviršius. Technologija veiks tiek su įprastais standartiniais BMW M divizijos stabdžiais, tiek su anglies keramikos stabdžių diskais.
 
Visa tai, žinoma, yra gerai. Vairuotojas su automobiliu bendrauja tik keliuose sąlyčio taškuose ir pedalai yra vienas iš jų. Tačiau kai kuriems vairuotojams ši sistema tikrai nepatiks. Entuziastai nori žinoti, kada ima kaisti jų automobilio stabdžių diskai ar kada stabdymo metu priekinė ašis balansuoja ant sukibimo ribos. Elektroniniai vairo stiprintuvai buvo kritikuojami būtent dėl tos pačios priežasties - jie atima dalį vairo pojūčio, todėl vairuotojas gauna mažiau informacijos apie kelio paviršių ir automobilio santykį su juo.
 
Kad ir kokia bus vairuotojų reakcija, tai yra įdomi technologija. Ir nemažai žmonių džiaugsis galėdami pagal savo skonį ir poreikius sureguliuoti stabdžius.
Susiję straipsniai
Atnaujintuose sportiškiausiuose MINI modeliuose – įspūdingas galios   
Atnaujintas „Discovery Sport“: nuotykių ieškotojas, dėvintis elegant  
Niurburgo trasoje registruotas rekordas, kurį pasiekė naujas „Renaul  
HONDA HR-V Sport: miesto visureigis užsiaugino raumenis  
„Audi e-tron“ elektrinio SUV nebus tiek daug, kiek planuota – „Audi“  
„Volvo“ automobiliai vieni kitus perspės apie slidžias atkarpas ir k  
Tinka tolimoms kelionėms: nauji Audi S6 ir S7 TDI modeliai su elektr  
Finišas: lietuvis ir senutė HONDA - naujo rekordo aplink Australiją   
Gąsdinantis hakerių darbas - vos trys lipdukai ant kelio gali sukelt  
„Smart“ gyvens! Tik kažin, ar kas nors dėl to labai džiaugiasi  
Sensacingas precedentas - Pekino teismas sustabdė „Range Rover Evoqu  
Ženevos automobilių parodoje „Volkswagen“ pristatė galingiausią isto  
Atnaujintas „Mercedes-Benz GLC“ turės kuo nustebinti: galėsite valdy  
Musko pažadas dėl „Model 3“ kainos tampa realybe  
Neįprasto kėbulo „Range Rover SV“ buvo atšauktas dar net neprasidėju  
„Mazda“ vidaus degimo variklių ateitį mato net po 2050 metų  
Su kokiais defektais pas pirkėjus atkeliauja „Tesla Model 3“? Vienas  
Naujasis HONDA HR-V meta iššūkį miesto visureigių segmentui   
Mazda3 tik pasirodė ir jau sulaukė kritikos - ar pastebėsite, kas ne  
Dyzelinis „Jeep Gladiator“ galės patempti mažiau nei benzininis. Kod  
VIDEO