Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-08-03
Kodėl čiaudi gatvėmis važiuojantys autobusai ir sunkvežimiai?


Visi esate girdėję šį garsą. Prie šviesoforo sustojęs sunkvežimis palinguoja ir tarsi nusičiaudi - pasigirsta trumpas pūtimą primenantis garsas. Nieko panašaus negirdime automobiliuose, tai kodėl čiaudi sunkioji technika?
 
Iš tikrųjų šį garsą skleidžia ir autobusai, ir sunkvežimiai, ir įvairūs kranai, statybų ir kelių priežiūros technika. O štai automobiliai tyli. Tačiau neskubėkite savo autobusui linkėti sveikatos, nes jis tikrai neserga - šis garsas yra visiškai normalus ir net parodo, kad technika veikia gerai.
 
Tai pneumatinės sistemos oro nuleidimo garsas. Kuomet sistemoje slėgis yra pakankamas ir ji gauna papildomo oro, nereikalingas perteklius yra paleidžiamas į aplinką. Pneumatinės sistemos naudojamos visai eilei funkcijų. Jos padeda autobusų ir sunkvežimių stabdžiams, atidaro duris, kartais net užtikrina sklandų transmisijos darbą. Sunerimti reikia tuomet, kai šio čiaudėjimo nebesigirdi ar jį pakeičia nesibaigiantis pūtimas.
 
Dar viena svarbi pneumatinės sistemos funkcija yra važiuoklės darbo gerinimas. Tikriausiai esate pastebėję, kad kai kurie autobusai nusileidžia arčiau žemės imdami keleivius. Taip yra todėl, kad jie turi pneumatinę važiuoklę, kuri suteikia patogumo ir leidžia sureguliuoti prošvaistą bei mašinos pasvirimą. Pavyzdžiui, jei autobusas yra sunkesnis vienoje pusėje, jam nebūtina važiuoti sukrypusiam - jis tiesiog gali į tą pusę pasiųsti daugiau oro iš pneumatinės sistemos.
 
Pneumatinės važiuoklės sutinkamos ir tarp vilkikų. Jos leidžia prisitaikyti prie krovinio svorio ir išlaikyti taisyklingą vilkiko padėtį. Kartais čiaudi ir traukiniai, turintys pneumatinius stabdžius ir važiuoklės sistemas (traukinių durys taip pat dažnai valdomos oro slėgiu). Dyzeliniai traukiniai ir didieji laivai taip pat naudoja suspaustą orą variklių užvedimui - elektriniai starteriai tokiems varikliams būtų labai dideli. Tik aišku, išgirsti nuleidžiamą oro slėgį laive būtų sudėtinga jau vien dėl jo dydžio.
 
Taigi tas čiaudėjimą primenantis garsas tikrai nenurodo nieko blogo ir yra tik normalaus pneumatinės sistemos veikimo rezultatas.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Neįprasto kėbulo „Range Rover SV“ buvo atšauktas dar net neprasidėju  
Su kokiais defektais pas pirkėjus atkeliauja „Tesla Model 3“? Vienas  
Naujasis HONDA HR-V meta iššūkį miesto visureigių segmentui   
Dyzelinis „Jeep Gladiator“ galės patempti mažiau nei benzininis. Kod  
Dar tik pirmas šaltukas, o jau prasidėjo – „Tesla Model 3“ savininka  
Lietuvoje pristatytas elektromobilių perversmo pradininkas „Hyundai   
Ar žinote, kodėl „Toyota GT86“ savo pavadinime turi skaičių 86 ir ka  
Kada „Model 3“ kainuos pažadėtus 35000 JAV dolerių? Naujausias E.Mus  
Pasaulinė naujojo „T-Cross“ premjera: „Volkswagen“ plečia savo visur  
„BMW“ pirmą kartą oficialiai pripažino, kad „pradeda gauti į kaulus“  
Retas įvykis automobilių pramonėje: koncepcinis „Porsche 911 Speedst  
40 % elektromobilių pardavimų kritimas neišgąsdino „General Motors“   
Visos problemos išspręstos, o automobilių paklausa - tiesiog žvėrišk  
Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d  
SEAT pristato naują flagmaną – didelį visureigį SEAT Tarraco  
„Jaguar I-PACE“: iš Londono į Briuselį   
„Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas   
Kodėl žmonės dievina ką tik pasirodžiusį „Suzuki Jimny“ ir kodėl jis  
Elektrizuojančiai smagus važiavimas su „Audi e-tron“  
Šiuolaikiška „Mercedes-Benz GLE“ prabanga: 5 naujovės  
VIDEO