Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-08-03
Kodėl čiaudi gatvėmis važiuojantys autobusai ir sunkvežimiai?


Visi esate girdėję šį garsą. Prie šviesoforo sustojęs sunkvežimis palinguoja ir tarsi nusičiaudi - pasigirsta trumpas pūtimą primenantis garsas. Nieko panašaus negirdime automobiliuose, tai kodėl čiaudi sunkioji technika?
 
Iš tikrųjų šį garsą skleidžia ir autobusai, ir sunkvežimiai, ir įvairūs kranai, statybų ir kelių priežiūros technika. O štai automobiliai tyli. Tačiau neskubėkite savo autobusui linkėti sveikatos, nes jis tikrai neserga - šis garsas yra visiškai normalus ir net parodo, kad technika veikia gerai.
 
Tai pneumatinės sistemos oro nuleidimo garsas. Kuomet sistemoje slėgis yra pakankamas ir ji gauna papildomo oro, nereikalingas perteklius yra paleidžiamas į aplinką. Pneumatinės sistemos naudojamos visai eilei funkcijų. Jos padeda autobusų ir sunkvežimių stabdžiams, atidaro duris, kartais net užtikrina sklandų transmisijos darbą. Sunerimti reikia tuomet, kai šio čiaudėjimo nebesigirdi ar jį pakeičia nesibaigiantis pūtimas.
 
Dar viena svarbi pneumatinės sistemos funkcija yra važiuoklės darbo gerinimas. Tikriausiai esate pastebėję, kad kai kurie autobusai nusileidžia arčiau žemės imdami keleivius. Taip yra todėl, kad jie turi pneumatinę važiuoklę, kuri suteikia patogumo ir leidžia sureguliuoti prošvaistą bei mašinos pasvirimą. Pavyzdžiui, jei autobusas yra sunkesnis vienoje pusėje, jam nebūtina važiuoti sukrypusiam - jis tiesiog gali į tą pusę pasiųsti daugiau oro iš pneumatinės sistemos.
 
Pneumatinės važiuoklės sutinkamos ir tarp vilkikų. Jos leidžia prisitaikyti prie krovinio svorio ir išlaikyti taisyklingą vilkiko padėtį. Kartais čiaudi ir traukiniai, turintys pneumatinius stabdžius ir važiuoklės sistemas (traukinių durys taip pat dažnai valdomos oro slėgiu). Dyzeliniai traukiniai ir didieji laivai taip pat naudoja suspaustą orą variklių užvedimui - elektriniai starteriai tokiems varikliams būtų labai dideli. Tik aišku, išgirsti nuleidžiamą oro slėgį laive būtų sudėtinga jau vien dėl jo dydžio.
 
Taigi tas čiaudėjimą primenantis garsas tikrai nenurodo nieko blogo ir yra tik normalaus pneumatinės sistemos veikimo rezultatas.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Retas įvykis automobilių pramonėje: koncepcinis „Porsche 911 Speedst  
40 % elektromobilių pardavimų kritimas neišgąsdino „General Motors“   
Bugatti Veyron nuoma kainuoja didelius pinigus, bet net tie, kurie i  
Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d  
Kim Jong Unas atsinaujino ratus – dabar važinėja nauju „Rolls-Royce“  
„Jaguar I-PACE“: iš Londono į Briuselį   
„Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas   
Kodėl žmonės dievina ką tik pasirodžiusį „Suzuki Jimny“ ir kodėl jis  
Naujasis „Kia ProCeed” derina išskirtinę išvaizdą, praktiškumą ir di  
„Tesla“ bandys amerikiečiams įsiūlyti jų dievinamą modelį ir tai ko   
„Tesla Roadster“ galutinai pribaigs vidaus degimo variklį?  
Atnaujintas Renault Kadjar: dar efektyvesnė išvaizda ir daugiau komf  
Pirmasis visiškai elektrinis „Jaguar I-Pace“ – jau Vilniuje   
Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats  
Kodėl elektromobiliai negali patempti įprastų automobilinių priekabų  
„Ford Mustang Bullitt“: legendinis trileris atgimė nauju pavidalu  
Uždrausta „Volkswagen Polo“ reklama - įvertinkite, ar ji tikrai gal  
Naujasis „Mercedes-AMG GT“ – išskirtinis vairavimo dinamiškumas ir p  
„Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisy  
Ekspertai tai vadina „košmaru“, o gamintojai teigia, kad viskas taip  
VIDEO