Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2025-03-27
Ar skirtingų gamintojų 10W-40 tepalai iš tiesų skiriasi?![]() Renkantis automobilių variklio tepalus dažnas vairuotojas susimąsto: jei ant pakuotės parašyta „10W-40“ ir „Fully Synthetic“, ar iš tiesų visi produktai yra vienodi? Atsakymas – tikrai ne. Skirtumai tarp gamintojų gali būti didžiuliai, o jų poveikis variklio darbui – labai svarbus.
Kas lemia šiuos skirtumus? Pirmiausia – bazinė alyva. Kai kurie gamintojai naudoja III grupės bazines alyvas, kurios gaunamos naftos perdirbimo metu, išgryninant ir prisotinant vandeniliu. Tokios alyvos pagal API klasifikaciją leidžiama vadinti sintetinėmis, tačiau iš esmės jos nėra tos pačios kokybės, kaip IV ar V grupės produktai, kurie kuriami cheminės sintezės būdu ir užtikrina daug geresnes savybes. Štai kodėl ant pakuotės esantis užrašas „Fully Synthetic“ dar nieko nereiškia – už jo gali slypėti minimaliai standartus atitinkantis produktas su ribotu patikimumo rezervu. Kiek lemia gamintojas ir jo požiūris į kokybę? Dauguma mažesnių gamintojų patys alyvos nesukuria – jie tik maišo jau pagamintus komponentus pagal standartinę receptūrą. Tokios automobilių variklio alyvos dažnai net nėra bandytos realiose variklio sąlygose, o jų specifikacijos patvirtintos trumpalaikiais stendiniais testais. Tuo tarpu rinkos lyderiai, tokie kaip „ExxonMobil“, ne tik gamina bazines alyvas patys, bet ir nuolat investuoja į tyrimus, patentuoja sudėtis ir užtikrina, kad jų produktai atitiktų aukščiausius standartus. Pavyzdžiui, „Mobil 1“ tepalai – jau septintos kartos produktas su unikaliu „SuperSyn“ priedų rinkiniu, sukurtu tik šio gamintojo laboratorijose. Kodėl skiriasi kaina? Kaina nėra tik rinkodaros rezultatas. Ji atspindi bazinės alyvos kokybę, priedų sudėtingumą ir testavimo mastą. Aukštos kokybės automobilių variklio alyvos geba apsaugoti variklį sudėtingiausiomis sąlygomis – tiek šaltuoju metų laiku, tiek intensyviai apkraunant variklį. Pigūs produktai dažnai atitinka tik minimalius reikalavimus, todėl jų naudojimas ilgainiui gali lemti tepimo problemų atsiradimą, klampumo praradimą, slėgio kritimą ir net variklio susidėvėjimą. Skirtingų gamintojų 10W-40 tepalai labai skiriasi savo sudėtimi ir kokybe. Tad rinktis reikia atsakingai. Jei rūpinatės savo automobilio ilgaamžiškumu ir patikimumu – verčiau rinktis patikrintus, technologiškai pažangius sprendimus, o ne taupyti ten, kur kaina vėliau gali virsti brangiomis remonto sąskaitomis. |
Susiję straipsniai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas