Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2014-05-11
„Dacia Duster“: geras vairuotojo draugas

„Dacia Duster“: geras vairuotojo draugas
Paprastas, ekonomiškas, vikrus, pigus ir pravažus. Jeigu paklaustumėte, kokį visureigį būtų galima apibūdinti šiais penkiais būdvardžiais, atsakytume, kad tai atnaujintas „Dacia Duster“. Rinkoje debiutavęs 2010 metais, kaip pats pigiausias visureigis rinkoje, šis automobilis, nors ir nebūdamas pats geriausias, sugebėjo užsitarnauti pagarbą ir tapo gerai perkamu automobiliu. 2013 metais rugsėjo mėnesį Frankfurto automobilių parodoje buvo pristatyta atnaujinta šio visureigio versija, kuri pranoksta lūkesčius ir nusipelno pagyros žodžių.
 
Išorės atnaujinimai minimalūs
 
„Dacia Duster“ nėra tas automobilis apie kurio dizainą būtų galima kalbėti valandų valandas. Priekinė atnaujinto „Duster“ dalis suteikia šiam automobiliui patrauklumo, o galas – nuobodus. Žvelgiant į „Duster“ iš šono, išryškėja jo raumeningi sparnai, o ant stogo esantys laikikliai prideda visureigiui solidumo.

Visureigis gavo atnaujintus priekinius žibintus, radiatoriaus groteles su dvejomis chromuotomis juostomis, taip pat naujus tamsaus metalo spalvos 16 colių ratlankius ir naujus stogo laikiklius.
Daugiau lyg ir nieko naujo, nebent verta paminėti apdailą ant bagažinės dangčio ir nežymiai pakitusius galinius žibintus.
 
 
Lyginant su modeliu iki atnaujinimo, šis naujasis tapo gyvesniu ir parodančiu tvirtesnį charakterį.
 
Interjeras neperkrautas
 
Žengiame į vidų ir žiūrime, kokia čia situacija. Prie vairo įsitaisome akimirksniu, patogi vieta greitai randama, tačiau iškart darome prielaidą, kad važiuojant gali tekti slidinėti sėdynėje, kadangi šoninio prilaikymo čia labai nedaug.
 
Automobilio centrinė konsolė tapo modernesnė, taip pat atsirado daugiau dėtuvių, o pagrindiniu akcentu viduje tapo multimedijos įranga su 7 colių jutikliniu ekranu. Mygtukais automobilis neperkrautas - jų tiek kiek reikia. Čia nėra bereikalingų funkcijų ir važiuojant netenka sukti galvos, kur ko ieškoti ar ką spausti. Pagirtina tai, kad šoninių langų valdymo mygtukai atsirado ten, kur jiems ir geriausia būti, t.y. duryse. Prieš tai jie buvo centrinėje konsolėje. Ant durų galėjo atsidurti ir veidrodėlių reguliavimo svirtelė, nes jos vieta itin nepatogi – ji paslėpta po rankinio stabdžio rankena. Važiuojant reguliuoti veidrodėlius yra nepatogu, tą patogiausia daryti, kai užtrauktas rankinis stabdis.
 
 
Verta paminėti, kad jutiklinis ekranas veikia sklandžiai, naršymas po multimedijos sistemą suprantamas, sklandus, meniu parinktys keičiasi greitai. Be to, ekranas labai pagyvina interjerą, kuris nusipelno pagyrų už kokybiškesnes medžiagas, nors jos dar ir nėra aukščiausios rūšies.
 
Vienas šio ekrano minusas yra jo vieta centrinėje konsolėje. Jis galėtų būti pakeltas aukščiau į ortakių vietą. Dabar gi naudojantis automobilyje įrengta navigacijos sistema, tenka akis atitraukti nuo kelio, o tai sukelia keblumų, kuomet esi judriame mieste, visiškai nepažįstamoje vietoje.
 
Jeigu mums leistų suprojektuoti „Duster“ centrinę konsolę, tai pačiame jos viršuje įrengtume ortakius, tada žemiau būtų įkomponuotas multimedijos ekranas, tuomet eilė būtų šildymo sistemos prietaisams, kurie šiuo metu yra per žemai, o pačioje apačioje skirtume vietą dėtuvei.
 
Kelyje jaučiasi užtikrintai
 
Važiuoja atnaujintas „Dacia Duster“ gerai! Šioje srityje pliusų jis tikrai nusipelno. Pirmiausia, kas sužavėjo, tai 1,5 litro dyzelinio variklio reagavimas į akceleratoriaus komandas. 110 AG ir 240 Nm galią generuojantis variklis elastingas, o aukštas sukimo momentas leidžia jau nuo 1750 aps./min. mėgautis gyvybingumu trykštančiu varikliu. Net ir važiuojant šešta pavarą, esant 90 km/h greičiui, norint aplenkti priekyje važiuojantį lėtesnį automobilį ir stipriau spustelėjus akceleratorių – jis iškart reaguoja. Smagu, kad šeštoji pavara nėra skirta vien tik taupyti degalus. Beje, nepratus vietoj jos galima netyčia įjungti ketvirtą pavarą. Tačiau ilgiau pavažinėjus pavarų perjungimas tampa draugišku procesu.
 
Smagu ir tai, kad pagerėjo „Duster“ garso izoliacija. Pora kalbintų pažįstamų, kuriems tenka dažnai važinėti su senesniuoju modeliu, akcentavo, kad ten garso izoliacija labai prasta, ypač važiuojant magistralėje. Atnaujintame „Duster“ su garso izoliacija tokių problemų nebeliko. Važiuojant tiek magistralėje, tiek mieste garso izoliacija minusų negavo, o važiavimas buvo komfortiškas. Dėmesį atkreipė nebent tai, kad su purvu aplipusiais ratais važiuojant žvyrkeliu įjungus 4WD sistemą, nuo galinių ratų atkibęs purvas gana garsiai daužėsi į dugną. Kuomet įjungiamas 2WD režimas (varomi tik priekiniai ratai) – viskas normalizuojasi.
 
Mieste „Dacia Duster“ yra vikrus ir manevringas, jausmas toks, lyg vairuotum lengvąjį automobilį, parkuojantis problemų taip pat nekyla - tam dar į pagalbą ateina gale sumontuota parkavimo sistema.
 
Mėgsta bekelės iššūkius
 
Testuojant atnaujintą „Dacia Duster“ teko paivažinėti klastingais miško keliukais, ieškant fotografavimo vietų ir bandant automobilio pravažumą. Prastus keliukus šis visureigis tikrai mėgsta, pasimurkdyti purve taip pat neatsisako. Tokiais atvejais supranti, kad tai automobilis, kuris dėl savo paprastumo yra sukurtas tiems, kurie galbūt su juo dažniau važinės ne magistrale, o prastais keliais ar bekelėmis. „Duster“ gali būti puikus miškininko draugas, žmogus, kuris mėgsta iškylauti toliau nuo civilizacijos esančiose vietose taip pat jį galėtų rinktis. Automobilis tiks ir žvejui ar verslo įmonėms, kurių darbuotojų kelionės neišvengiamai driekiasi sunkiau pravažiuojamomis vietomis. Užmiestyje gyvenančiam ar sodybą turinčiam žmogui – tai vėl gi optimalus pasirinkimas. Kuomet reikia važiuoti magistrale ar sukiotis mieste – „Duster“ taip pat nenuvilia.
 
 
Testavimo metu teko įveikti vieną sunkiai pravažiuojamą kelio atkarpą, kuri puikiai apibūdina tokią įsivaizduojamą situaciją: žmogus gyvena užmiestyje, o jo kelionė namo driekiasi per kelio atkarpą, kuri po didelio lietaus ar po žiemos tampa labai sunkiai pravažiuojama. Be to, čia dar kartais važiuoja ir traktoriai, kurie dar labiau sugadina kelią. Žmogui norint pasiekti namus - šį kelią reikia įveikti važiuojant į įkalnę, tada pavažiuoti lygia atkarpa ir vėl kilti į įkalnę . Ar pasiektų jis namus, jeigu turėtų „Duster“? Su lengvuoju automobiliu įveikti šią užduotį nerizikuotume, tačiau turėdami keturiais ratais varomą „Duster“ nedvejodami priėmėme šį iššūkį.
 
Kelias - gilios provėžos ir purvas, tiksliau, daug šlapio išmalto molio, kuris važiuojant vėlėsi ant žieminių padangų ir taip dar labiau sunkino užduotį. Pirma įkalnė įveikta, tada lygioje atkarpoje užklimpome.. ir akimirką pagalvojome, kad jau teks ieškoti traktoriaus. Tačiau išjungus antipraslydimo kontrolę, situacija pagerėjo. Išsiropštėme šiek tiek atgal, tada įjungus pirmą pavarą ratai kasėsi beveik vietoje, bet automobilis po truputi judėjo į priekį, įjungus antrąją pavarą atsirado daugiau sukibimo ir ta vieta, kurioje iš pradžių klimpome buvo įveikta. Toliau „Duster“ ropštėsi užtikrintai. Valio! Taigi įsivaizduotos situacijos herojus namus pasiektų.
 
Ekonomiškumas „Duster“ nesvetimas
 
Vienareikšmiškai galime teigti, kad „Dacia Duster“ turėdamas gerą pravažumą, dar yra ir itin ekonomiškas. Šis darbinis arklys nereikalaus daug kuro.
 
Važiuojant magistrale 100 km/h greičiu vidutinės kuro sąnaudos gavosi 4,7 l/100 km, o važiuojant mieste ne taupiausiu režimu „Duster“ vidutiniškai sunaudojo 6,2 l dyzelino. Stengiantis pataupyti mieste - rezervo dar tikrai yra. Rezultatai iš ties puikūs.
 
 
Įdomu buvo pažiūrėti kiek „Duster“ naudoja kuro padidinus greitį iki 120 km/h. Su įjungtu autopilotu važiuojant tokiu greičiu automagistrale borto kompiuterio duomenimis momentinės kuro sąnaudos svyravo apie 7 litrus. Padidinus greitį iki 130 km/h – momentinės kuro sąnaudos jau svyravo tarp 9-10 litrų. Taigi norint taupyti su šiuo automobiliu teks važiuoti lėčiau – beje, greičiams jis juk ir nėra skirtas.

Pravažus, ekonomiškas ir nebrangus!
 
Pasirodo „Dacia Duster“ yra ir pravažus, ir ekonomiškas, ir komfortiškas automobilis. Kiek gi jis kainuoja? Kaina prasideda nuo 37 500 litų. Tiesa už šią sumą įsigytas automobilis bus varomas dvejais ratais ir turės 1,6 litro benzininį variklį su 105 AG. Benzininė visais ratais varoma versija kainuoja 46 000 litų. Pigiausios dyzelinės versijos su visais varomais ratais kaina - 59 500 litų. Mūsų bandytas automobilis kainuoja 63 000 litų ir jame yra viskas ko reikia tiek naudojant automobilį darbo reikalais, tiek paprastam važinėjimui.
 
Tai yra geresnis pasirinkimas, nei renkantis mažą hečbeką už panašią kainą, su kuriuo gali ne visada pavykti nuvažiuoti į mišką ar įveikti klastingus kaimo keliukus, o norint sutalpinti daugiau krovinio gali tekti pasiimti dar ir priekabą.
 
Reziumė
 
„Dacia Duster“ kainuoja nebrangiai, važiuoja ekonomiškai ir greitai, purve išsitepti nebijo, yra vikrus ir manevringas mieste, ištikimas magistralėje, o kai reikia ką nors lenkti, irgi turi savų kozirių. Šis visureigis paprastas tiek išore, tiek vidumi. Žavesio jis turi, bet yra ir keletą erzinančių dalykų, tačiau geru vairuotojo draugu tampa greitai bei gali būti puikiu pagalbininku kiekvieną dieną net ir pačioje sunkiausioje situacijoje. Atnaujintas „Duster“ pranoksta lūkesčius, bet neužriečia nosies ir nevaidina pasikėlusio – jis paprastas, geras draugas!
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Dacia Duster
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt