Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-04-07
Išvardijo, kas gali būti kaltas, kad automobilio „arkliai“ išsilakstė

Išvardijo, kas gali būti kaltas, kad automobilio „arkliai“ išsilakstė
Jau balandžio 18-ąją Vilniaus Technologijų ir dizaino kolegijoje garsiai riaumos automobiliai – šitaip simboliškai čia, tradicinėse Technikos dienose, JDM LT komanda drauge su sostinės benzingalviais pradės automobilininkų sezoną. Antrą kartą automobilių mėgėjai Olandų gatvėje esančiuose kolegijos rūmuose rinksis pasimatuoti, kiek „arklių“ gyvena po jų automobilių kapotais. Ir tokie matavimai, sako kolegijos specialistai, yra skirti ne tik ypatingiems modifikuotiems modeliams – kasdieniuose automobiliuose jie gali parodyti ligas ir bėdas.

„Galios matavimas yra vienas iš automobilio būklės patikros būdų. Matuojant galią pirmiausia išmatuojamas sukimo momentas, o tuomet pagal variklio sukimosi greitį išskaičiuojama galia. Ir nors tiesiogiai automobilio amžiaus galios matavimas neišduoda, visgi galimas problemas – parodo“, – kalbėjo VTDK Automobilių transporto inžinerijos katedros doc. dr. Alfredas Rimkus.
 
Pasak jo, prasidėjus automobilio techninėms problemoms, pirmiausia dingsta sukimo momentas. Ir tą lemia pačios įvairiausios priežastys, akcentavo žinovas, ir mechaninės, ir elektroninio valdymo, ir daugybė kitų.
 
„Ir įvairių jutiklių, ir degalų purkštuvų gedimai, gali būti ir oro tiekimo sistemos pralaidumas pablogėjęs, EGR vožtuvo problemos. O vienas dažniausiai pasitaikančių yra turbokompresoriaus gedimas, kai jis netiekia numatyto oro kiekio į variklį, – vardino A. Rimkus. – Gali būti sutrikęs turbokompresoriaus ar jo geometrijos valdymas, gali būti pažeistos turbokompresorių sparnuotės, gali būti, jog įsiurbimo sistema yra nesandari ir dar daug kitų gedimų.“
 
Ar saugu didinti galią?
 
Panorus didinti variklio galią, sakė ekspertas, vieno atsakymo, kiek saugu ją kilstelėti, nėra. Visgi, pastebėjo jis, kalbant apie šiuolaikinius automobilius akivaizdu, kad gamintojų palikti galios resursai menksta.
 
„Senesnės kartos automobiliuose 20 proc. variklio galios padidinimas buvo saugi riba. Aišku, yra ir didesnių galios rezervų“, – pasakojo A. Rimkus.
 
Tačiau nepaisant automobilių gamintojų palikto rezervo, žinovas perspėjo, kad galios didinimas ne visada yra saugus. Pasak jo, gali nutikti taip, kad esant didelei variklio apkrovai, bus pažeidžiamas variklio metalas, atsiras mikroįtrūkimų.

 
„O tai lems, kad po kurio laiko net ir dėl nedidelės apkrovos detalės bus pažeistos, pavyzdžiui, trūks cilindras, ar bus „ištempti“ variklio galvutės varžtai ir ji praras sandarumą“, – pavyzdžiu dalinosi pašnekovas.
 
Be to, panorus didinti galią, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad svarbu pasirūpinti ir kitais automobilio mazgais, tokiais kaip sankaba, pusašiai. Taip pat reikėtų išspręsti ir automobilio saugumo klausimus.
 
„Automobilio variklio galios „atrakinimas“ yra susijęs su variklio valdymo sistema, valdymo algoritmu. Automobilio gamintojai šį algoritmą yra parengę taip, kad variklis turėtų tam tikrą galios atsargą. Norint algoritmą pakeisti, turi būti naudojami arba paties gamintojo programiniai pakeitimai, arba su tuo dirbančių specialistų. Ir, kas svarbiausia, programa turi būti saugi ir išbandyta“, – pabrėžė A. Rimkus.
 
Pasak jo, jei nusprendžiama galios didinimą patikėti bet kam, o ne specialistams, gali nutikti taip, kad bus sutrikdytas variklio šiluminis režimas, jo aušinimas nebus pakankamas. Tai lems, kad labiau kais stūmokliai ir, jei nebus užtikrinta, kad tarp stūmoklių ir cilindrų būtų didesni tarpeliai, stūmoklis gali užstrigti ar kilti kitų bėdų.
 
Kaip išsaugoti „arklius“
 
Anot VTDK Automobilių transporto inžinerijos katedros docento, būtų, kaip kuo ilgiau išsaugoti variklio gyvybingumą, ne vienas.
 
Pirmiausia, anot eksperto, reikia tinkamai prižiūrėti variklį: laiku keisti alyvą, naudoti ją tinkamos sudėties, pasirūpinti, kad variklio darbo režimas būtų optimalus.

 
„Taip pat reikėtų ir pagal gamintojo reikalavimus laiku keisti tam tikrus komponentus. Tarkim, uždegimo žvakes. Aktualus net aušinimo skystis“, – komentavo specialistas.
 
Savomis akimis pamatyti, kaip vyksta automobilių galios matavimas, pasižvalgyti į išskirtinius išpuoselėtus automobilius, taip pat pamatyti, kaip tikrinamas jų svorio pasiskirstymas bus galima balandžio 18 dieną, nuo 12 valandos, Olandų gatvėje Vilniuje esančiuose VTDK rūmuose.
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės triumfuoti „Citroën“? Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės 
Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija ant ratų Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija a 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt