Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-01-13
Kaip elgtis, kad patekus į eismo įvykį kiltų kuo mažiau rūpesčių?

Kaip elgtis, kad patekus į eismo įvykį kiltų kuo mažiau rūpesčių?
Vairuotojai Lietuvoje jau senokai įprato, kad įvykus eismo įvykiui patirtos žalos atlyginimo gali tikėtis iš kaltininko draudimo bendrovės. Kai kuriems tai atrodo taip natūralu, kad įvykus avarijai jie netgi pamiršta imtis visų formalumų, kurie būtini norint gauti draudimo išmoką. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pataria, ką vairuotojai turėtų daryti įvykus eismo įvykiui, kad vėliau nekiltų bereikalingų rūpesčių dėl draudimo išmokos.
R. Bieliausko teigimu, praktikoje vis dar pasitaiko nemažai situacijų, kai eismo įvykiuose apgadintų automobilių savininkai į draudimo bendrovę kreipėsi po incidento praėjus pusmečiui ar daugiau ir neturėdami jokių avarijos aplinkybes liudijančių dokumentų. Anot draudikų atstovo, privalu laikytis visų draudimo sutartyse numatytų taisyklių, o įvykus avarijai nepasimesti ir imtis visų reikiamų veiksmų.
 
„Suprantama, reikėtų stengtis į eismo įvykius apskritai nepapulti, bet, jei jau taip nutiko, derėtų žinoti, kaip elgtis. Pirmasis rūpestis kelyje įvykus incidentui, žinoma, turėtų būti kitų eismo dalyvių saugumo užtikrinimas ir pagalbos nukentėjusiesiems suteikimas.
Jei eismo įvykyje nukentėjo žmonės, pagal galimybes reikėtų suteikti jiems pirmąją pagalbą ir iškviesti medikus“, – pažymi R. Bieliauskas.
 
Anot draudikų eksperto, jei esama nukentėjusiųjų, yra būtina bendruoju pagalbos telefonu 112 iškviesti ir policijos pareigūnus.
 
Be to, kai į įvykio vietą kviečiami policijos pareigūnai, eismo įvykio dalyviai turėtų stengtis išsaugoti eismo įvykio aplinkybes atskleidžiančias žymes ir pėdsakus, nekeisti avarijoje dalyvavusių transporto priemonių padėties, nebent tokie veiksmai yra būtini siekiant užtikrinti eismo dalyvių ir aplinkinių saugumą.
 
„Į avarijos vietą atvykę policijos pareigūnai turėtų užpildyti eismo įvykio aktą ir išduoti pažymas įvykio dalyviams. Jei avarijos aplinkybės nėra iš karto aiškios ir vairuotojai dėl jų nesutaria, policija gali pradėti tyrimą, o jam pasibaigus apie jo rezultatus informuoti eismo įvykio dalyvius“, – pažymi R. Bieliauskas.
 
Draudikų ekspertas primena, kad tais atvejais, kai eismo įvykyje žmonės nėra sužalojami, o jo dalyviai sutaria dėl avarijos aplinkybių, pareigūnų galima ir nekviesti. Tokiu atveju reikia vietoje užpildyti eismo įvykio deklaraciją arba, jei neturima jos formos, nubraižyti kuo tikslesnę eismo įvykio schemą ant švaraus popieriaus lapo ten pat pateikiant ir visas avarijos detales, dalyvių skaičių, transporto priemonių ir draudimo polisų duomenis. Eismo įvykio deklaracija arba schema būtinai turi būti pasirašyta visų eismo įvykio dalyvių. Taip pat yra pravartu užsirašyti ir eismo įvykį mačiusių liudininkų kontaktus, jei šie sutinka juos duoti, bei iš įvairių kampų nufotografuoti susidūrusias transporto priemones, jų apgadinimus.
 
Draudikų teigimu, kilus net menkiausioms abejonėms dėl kitos pusės pateikiamos įvykių versijos nereikėtų pasiduoti galimam spaudimui prisiimti kaltę ar išsiskirstyti neužpildžius jokių dokumentų. Tokiais atvejais visuomet geriau kviesti policijos pareigūnus.
 
„Jei apgadinamas stovintis automobilis be vairuotojo ir keleivių ar kitas trečiųjų šalių turtas, būtina apie incidentą informuoti jo savininkus. Kai to padaryti nėra įmanoma, reikia iškviesti policijos pareigūnus. Jokiu būdu negalima pasišalinti iš eismo įvykio vietos neinformavus nukentėjusiųjų arba pareigūnų. Taip pasielgus gresia administracinė atsakomybė ir bauda. Svarbu pažymėti, kad trečiųjų šalių turtu laikomi ir kelio ženklai, įvairūs atitvarai, stulpeliai ir apšvietimo stulpai, todėl apgadinus juos taip pat reikia kviesti policiją“, – sako R. Bieliauskas.
 
R. Bieliausko teigimu, tiek avarijos kaltininkas, tiek nukentėjusysis turėtų kuo greičiau ir ne vėliau kaip per tris darbo dienas po eismo įvykio kreiptis į kaltininko draudimo bendrovę. Tai galima padaryti raštu, telefonu ir, jeigu draudimo bendrovė tokią galimybę suteikia, internetu. Tam, kad draudikai galėtų apskaičiuoti ir atlyginti patirtą žalą, būtina turėti teisingai užpildytą eismo įvykio deklaraciją arba įvykis privalo būti registruotas policijoje.
Susiję straipsniai
Pirmas kartas prie elektromobilio vairo: naudingi patarimai, kurie leis mėgautis kelione Pirmas kartas prie elektromobilio vairo: naudingi patarimai, kurie l 
Kaip prailginti elektromobilio baterijos gyvenimą: pakanka įsiminti tris taisykles Kaip prailginti elektromobilio baterijos gyvenimą: pakanka įsiminti  
Ne tik važiavimo greitis: ką prieš save mato sportinių automobilių vairuotojai? Ne tik važiavimo greitis: ką prieš save mato sportinių automobilių v 
Papasakojo, kuo gali baigtis net 0,1 sekundės išsiblaškymas kelyje Papasakojo, kuo gali baigtis net 0,1 sekundės išsiblaškymas kelyje 
Savaime greitėjantys ar lėtėjantys automobiliai nebestebina: kurie iš jų turi daugiau privalumų? Savaime greitėjantys ar lėtėjantys automobiliai nebestebina: kurie i 
„Jeep“ sieks tapti SUV elektrifikacijos lyderiu pasaulyje „Jeep“ sieks tapti SUV elektrifikacijos lyderiu pasaulyje  
Automobiliams – daugiau nei šimtas metų, tačiau šių technologijų proveržio vaisius raškome dabar Automobiliams – daugiau nei šimtas metų, tačiau šių technologijų pro 
Elektromobilių priežiūra: ką reikėtų daryti, norint prailginti baterijų veikimo trukmę? Elektromobilių priežiūra: ką reikėtų daryti, norint prailginti bater 
Kainų atotrūkis tarp elektromobilių ir įprastų automobilių mažėja: kada kurį rinktis apsimoka labiau Kainų atotrūkis tarp elektromobilių ir įprastų automobilių mažėja: k 
Atsakymai į du labiausiai nerimą keliančius klausimus apie iš tinklo įkraunamus hibridus Atsakymai į du labiausiai nerimą keliančius klausimus apie iš tinklo 
Elektromobilių įkrovimas: kiek kainuoja nuvažiuoti 100 km? Elektromobilių įkrovimas: kiek kainuoja nuvažiuoti 100 km? 
„Ford“ elektromobilių divizijos vadovas pasišaipė iš „Tesla“ - „Mach-E“ bamperiai nenukris“ „Ford“ elektromobilių divizijos vadovas pasišaipė iš „Tesla“ - „Mach 
Antanas Juknevičius pataria, kaip atskirti tikrą visureigį nuo miesto krosoverio Antanas Juknevičius pataria, kaip atskirti tikrą visureigį nuo miest 
Hibridiniai automobiliai: kuo skiriasi „self charging“ ar „mild“ nuo „plug-in“? Hibridiniai automobiliai: kuo skiriasi „self charging“ ar „mild“ nuo 
Tūkstančiai „Auto Express“ skaitytojų geriausiu išrinko „Kia Sorento“ Tūkstančiai „Auto Express“ skaitytojų geriausiu išrinko „Kia Sorento 
Sklaidant mitus apie elektrinius automobilius – ar juos vairuoti nuobodu? Sklaidant mitus apie elektrinius automobilius – ar juos vairuoti nuo 
600 km kasdien – pirmą kartą „Tesla Model S“ elektromobilio savininkas įveikė 1 milijoną km. 600 km kasdien – pirmą kartą „Tesla Model S“ elektromobilio savinink 
„Iš jo išspaudžiau viską kas tik įmanoma“: Tesla Model 3 savininko atsiliepimai nuvažiavus 160000 km „Iš jo išspaudžiau viską kas tik įmanoma“: Tesla Model 3 savininko a 
Atsarginis ratas automobiliuose – nykstanti rūšis Atsarginis ratas automobiliuose – nykstanti rūšis 
Mitas apie automobilių saugumą - ar didesni automobiliai yra saugesni? Mitas apie automobilių saugumą - ar didesni automobiliai yra saugesn 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt