Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-01-26
Kas lemia avarijas keliuose?

Kas lemia avarijas keliuose?
Lietuva sparčiai gerina eismo saugumo statistiką – žuvusiųjų skaičius šalies keliuose 2016-aisiais sumažėjo daugiau nei penktadaliu. Tačiau palyginus su kitomis Europos Sąjungos šalimis, nuo vidurkio dar atsiliekame. Eismo specialistai teigia, kad didelę dalį eismo tragedijų lemia nekorektiškas vairuotojų ir pėsčiųjų elgesys, nereguliuojamos sankryžos ir senas automobilių parkas. Apie pastarąją problemą vis garsiau kalba ir Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“.

Anot „Transekstos“ specialistų, Lietuvoje per mažai dėmesio skiriama avarijų analizei. Kas jas lemia? Jeigu tikėtume policijos suvestinių teiginiais, didžioji dalis eismo įvykių nutinka dėl neblaivių vairuotojų kaltės ir viršyto saugaus greičio. Tačiau patikrinus statistiką atidžiau, šios dvi priežastys lemia tik apie trečdalį visų avarijų. Likusių dviejų trečdalių priežastys – nežinomos.

Kažkurį procentą tarp tų dviejų trečdalių galima priskirti automobilių techninei būklei. Europos Komisijos duomenimis, dėl šios priežasties ES keliuose įvyksta apie 6 proc. visų automobilių avarijų. Tačiau ES automobilių amžiaus vidurkis – 8 metai, kai Lietuvoje – 15. 

Prastą automobilių parko būklę ir to sukeliamas tragiškas pasekmes iliustruoja kitas skaičius. 100 įskaitinių eismo įvykių Lietuvoje tenka 9 žūtys, kai ES vidurkis – mažiau nei 4. T.y., kai susiduria du penkių metų amžiaus „Nissan“ automobiliai, tragedijos greičiausiai bus išvengta. Jeigu susiduria du dvidešimtmečiai „passatai“, kauburėlių skaičius kapinėse veikiausiai padidės.

Didelė tikimybė, kad tie patys dvidešimtmečiai „passatai“ yra suklijuoti iš kelių skirtingų automobilių (tuomet avarijos pasekmės yra užprogramuotos būti tragiškomis) arba yra techniškai netvarkingi (tuomet tikimybė avarijai įvykti gerokai padidėja).

Sekdami statistiką, „Transekstos“ specialistai atrinko su eismo saugumu susijusių ir dažniausiai automobiliams nustatomų techninių trūkumų sąrašą. Jį reikėtų įsidėmėti ir reguliariai tikrinti jų būklę savo transporto priemonėje.

Pirmasis – žibintai. Net 40 proc. automobilių į techninės apžiūros centrus atvyksta netvarkingais žibintais. O tai leidžia spėti, kad kas antras automobilis kurį laiką iki techninės apžiūros važinėja netvarkingais žibintais, kurių vienas gali būti nešviečiantis išvis ar šviečiantis netinkamai. Dėl netinkamai sureguliuotų žibintų gali būti akinami priešinga kryptimi važiuojantys vairuotojai bei nepastebimi kelkraščiu judantys pėstieji. Ypatingai jeigu jie neturi atšvaitų.

Antras dažnas trūkumas – stabdžių sistema. Tai yra pagrindinė automobilio aktyvaus saugumo priemonė, tačiau dalis automobilių į techninės apžiūros centrus atvyksta pernelyg nudėvėtomis stabdžių trinkelėmis ar sutrūnijusiomis ir artimiausiu metu plyšti ketinančiomis žarnelėmis, surūdijusiais vamzdeliais.

Didžiausias pakabai priskiriamas trūkumas – „šarnyrai“, arba lankstai. Nudėvėtos šios detalės gali išnirti pačiu netinkamiausiu metu – posūkyje, ir palikti automobilį nevaldomą. Kita dažna pakabos problema – amortizatoriai ir spyruoklės. Jeigu šie netinkamai atlieka savo funkcijas, drastiškai pakinta ne tik automobilio elgsena ant kelio – jis lengviau pradeda slysti, pailgėja stabdymo kelias.

Dažnai automobiliai į techninės apžiūros stotis atvažiuoja su netvarkingomis vairo traukėmis ir svirtimis. Klibančios traukės automobilį daro mažiau stabilų, kai kuriose situacijose jis gali pasielgti visiškai neprognozuojamai.

Padangos yra kitas dažnas ir itin svarbus elementas. Nuo jų tiesiogiai priklauso, kaip automobilis įsibėgės, stabdys, reaguos į vairo pasukimą ir vartos degalų. Tačiau yra nemažai vairuotojų, važinėjančių su žemiau leistinos normos nudėvėtomis arba senesnėmis nei dešimties metų padangomis. Vis dar pasitaiko atvejų, kuomet ant vienos ašies montuojamos skirtingo protektoriaus rašto padangos, o nekreipiančių dėmesio į iššokusius gumbus ant padangos šono – gana daug.

Bendroje statistikoje dažniausiai pasitaikantys automobilio trūkumas – stabdymo netolygumas, pasireiškiantis net 12,3 proc. visų į techninės apžiūros stotį atvykusių automobilių. Artimųjų šviesų nesureguliavimas ar skysčių prasisunkimas fiksuojamas kas dešimtam automobiliui, o kitos dažnos bėdos – išmetimo sistema, šarnyrinių sujungimų būklė, stovėjimo stabdis bei dūmingumas, pasitaikantys maždaug vienam iš dvidešimties automobilių. 
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
„Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu „Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt