Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2011-05-10
Legendos sugrįžimas: „Mini WRC“ debiutavo pasaulio ralio čempionate
Penktajame pasaulio ralio čempionato etape Italijos Sardinijos saloje debiutavo gamyklinė „Mini WRC“ komanda. Po mėnesio „Mini Countryman“ galimybes lenktynių trasose išmėgins ir GAZAS.LT žurnalistai, šiuo automobiliu startuosiantys tradiciniame žurnalistų ralyje.
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Mini Countryman
Kaip vertinti pirmąjį „Mini WRC” startą? Ispano Dani Sordo iškovotą šeštą vietą absoliučioje įskaitoje galima vertinti tiktai teigiamai. Skirtingai nei kitiems „Mini WRC” komandos pilotams, jam pavyko išvengti didesnių techninių problemų. Nuo nugalėtoju tapusio prancūzo Sebastieno Loebo ( „Citroen DS3 WRC”) ispanas įveikus18 greičio ruožų (jų bendras ilgis buvo 339,7 km), atsiliko 3 min. 40,3 sek. Taigi D. Sordo vieną kilometrą įveikė vidutiniškai vos 0,65 sek. lėčiau – tai tikrai nėra daug pirmosiose lenktynėse. Iš viso startavo 4 tokie modeliai: be D. Sordo, juos vairavo britas Krisas Meeke’as, portugalas Armindo Araujo ir brazilas Danielis Oliveira. Greitą tempą demonstravęs britas varžybų nebaigė, privačioms komandoms atstovavę A.Araujo iškovojo 12, D.Oliveira – 29 vietas. Dani Sordo tik viename greičio ruože nepateko į pirmąjį dešimtuką, o jo komandos draugas Krisas Meeke’as viename iš greičio ruožų buvo užfiksavęs ir aukščiausią, 3-ią rezultatą. Tai buvo rimtas „Mini WRC” jėgų patikrinimas prieš Suomijoje, liepos pabaigoje vyksiančias varžybas. Jos šiai komandai yra svarbios: anksčiau „1000 ežerų” raliu vadintose lenktynėse ši markė yra palikusi savo istorinį pėdsaką – 1965-1967 metais su „Mini Cooper S” triumfavo Timo Makinenas. Naujas reglamentas – masalas gamintojams Tai, kad nuo 2011 m. įsigaliojo naujas WRC („World Rally Car“) kategorijos automobilių reglamentas, sukėlė nemenką susidomėjimą tarp automobilių gamintojų. „Prodrive“ kompanija, 1990-2008 m. ruošusi „Subaru“ markės automobilius pasaulio ralio čempionatui, užsitikrino BMW koncerno paramą „Mini WRC“ projektui, kuris startavo 2009-ųjų metų sausio mėnesį. Pagrindu „Mini WRC“ automobiliui tapo „Mini Countryman“ modelis. Jau pernai prasidėjo intensyvūs automobilio bandymai, o šiemet pavasarį buvo paskelbta, jog gamyklinės komandos pilotai Dani Sordo ir Krisas Meeke‘as dalyvaus 6 pasaulio čempionato etapuose Italijoje, Suomijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje, o jau nuo 2012 metų startuos visuose etapuose. Tarptautinė automobilių federacija (FIA) naujosios WRC kategorijos sukūrimo pagrindine priežastimi įvardijo šių automobilių atpiginimo būtinybę. Paprastesnės konstrukcijos, su mažesnio 1,6 litro darbinio tūrio varikliais automobiliai, FIA sumanymu, turi tapti labiau „žemiškesni“. Tuo netruko pasinaudoti ir BMW koncernas, kurio „Mini“ markės rinkodara yra labai artima ralio filosofijai (prisimenant ir šios markės ralio istoriją). „Tikimės, kad „Mini“ sugrįžimas į ralio trasas dar labiau padidins šios markės gerbėjų būrį. Ypač džiugu, kad ralyje važiuoja būtent naujausio „Countryman“ modelio pagrindu paruoštas WRC bolidas“, – džiaugėsi Augustė Miliūtė, bendrovės „Krasta Auto“ rinkodaros vadybininkė. Kaip ralyje seksis milžinui? Maža to, FIA ėmėsi žingsnių keisti ir kitų autosporto šakų reglamentus. Pavyzdžiui, „BMW Motorsport“ padalinio sukurtas 1,6 litro variklis su turbokompresoriumi yra skirtas naudoti ne tik „Mini“ ralio versijose, bet ir žiedinėse lenktynėse. Šių metų pasaulio žiedinių lenktynių čempionate WTCC („World Touring Car Championship“) jau važiuoja „BMW 320TC“ automobiliai, kuriuose įmontuoti būtent tokie varikliai. Naujasis reglamentas leido į pasaulio ralio čempionatą ateiti tikram automobilių pramonės milžinui „Volkswagen“. Prieš etapą Italijoje buvo oficialiai paskelbta, jog „Volkswagen“ baigia Dakaro projektą ir sutelks dėmesį klasikiniam raliui. Tikėtina, kad „Volkswagen Polo R WRC“ automobilio debiutas įvyks ne 2013-aisiais, kaip buvo skelbta, o jau kitą sezoną bent keliuose etapuose. |
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas