Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2016-07-25
Lietuvoje 34 metus buvo gaminami autobusai

Lietuvoje 34 metus buvo gaminami autobusai
Lietuvoje šiomis dienomis yra kelios gamyklos, štampuojančios agregatus įvairiems serijiniams automobiliams: nuo įvairių laidų ir elektros jungčių iki alkūninių velenų. Tačiau lietuviams ne naujiena yra ir serijinė pačių transporto priemonių gamyba. Šiandien gamyba „nuo nulio“ jau nevyksta, egzistuoja tik kelios transporto priemonių perdirbimo ir modifikavimo įmonės, tačiau dar prieš kelias dešimtis metų pamatyti Lietuvoje surinktą autobusą nebuvo retas atvejis.

Tas autobusas vadinosi KAG. Jį pagrįstai galima vadinti lietuviškiausia transporto priemonė, nes jokia kita keleivinė mašina Lietuvoje nebuvo gaminamas serijiniu būdu. KAG gamybos istorija truko 34 metus ir per tą laiką pro gamyklos Kaune vartus išvažiavo 10 tūkst. autobusų, tačiau iki šių dienų jų išliko vienetai. To priežastis elementari – autobusai supuvo. Jie visi turėjo medinius kėbulus, kurie buvo apkalti skardinėmis plokštelėmis.

1956-aisiais pradėti gaminti autobusai buvo kuriami, kaip pažymi to laikmečio specialistai, „iš vargo“. Po karo viešojo transporto iš esmės nebuvo, o apie asmenines mašinas svajoti galėjo itin retas žmogus.
Kauno autoremonto gamykloje (iš čia ir kilo pavadinimas – KAG) autobusai buvo surenkami iki pat 1990-ųjų, o per visą gamybos laikotarpį kito minimaliai. Šiandien vietoje, kurioje kažkada buvo gaminami KAG autobusai, įsikūręs „Autosabina“ verslo centras.

Lietuvoje suprojektuotos ir sukurtos buvo sukurtos devynios KAG modifikacijos: KAG-1 (19 sėdimų vietų), KAG-3 (23 sėdimų ir 7 stovimų vietų), KAG-31 (krovinių furgonas), KAG-32 (duonvežė), KAG-33 (techninės pagalbos automobilis), KAG-34 (automobilis sprogdintojams), KAG-317 (buitinio aptarnavimo automobilis), KAG-4 (24 vietų koncepcinis priemiestinis autobusas, pagaminta 2 vnt.) ir KAG-41 (krovinių furgonas, vienintelis egzempliorius).

Visi KAG turėjo vienodus šešių cilindrų, 3,5 l darbinio tūrio variklius bei įsibėgėdavo iki 70 km/val. Autobusui būnant pakrautam, 52 kW išvystantis variklis įkalnėje tapdavo per silpnas: septintame-aštuntame dešimtmetyje Lietuvoje buvo galima pamatyti dvi dešimtis keleivių į kalną stumiant autobusą, o pasiekus viršukalnę, sulipant į jį ir nuvažiuojant. 

Dėl medinio KAG kėbulo šie autobusai buvo gerai vertinami prastais keliais pasižyminčiose vietovėse: šie duobes sugerdavo efektyviau nei metalinius kėbulus turinčios transporto priemonės, tačiau turėjo begalę kitų problemų. Viena pagrindinių – saugumas.

Medinė konstrukcija lėmė, kad KAG autobusai avarijų metu būdavo visiškai suknežinami, o išsiliejus benzinui, ugnis per kelias sekundes apimdavo visą autobusą. KAG mena ir didžiausią tragediją Lietuvos transporto istorijoje: 1966-ųjų žiemą Telšių rajone, kelyje netoli Luokės važiavęs perpildytas KAG-3 autobusas nuslydo į griovį, viršo ant šono ir užsidegė. Tuomet žuvo 21 autobuso keleivis, o 4 stipriai apdegė.

Šiomis dienomis išlikusių KAG autobusų nėra daug – jie greitai supūdavo tiesiog stovėdami lauke. Vienas KAG-3 egzempliorius, surastas prieš dešimtmetį, priklauso Kauno autobusų parkui ir yra eksponuojamas Istorinės, karinės technikos muziejuje Kaune. Čia pat restauruojamas KAG-33 techninės apgalbos automobilis, kuris pilnai atnaujintas turėtų žiūrovams pasirodyti kitąmet. Dar vienas kelininkų naudotas KAG-33 yra restauruotas ir eksponuojamas Kelių muziejuje Vievyje, o dar keli trūnija žmonių kiemuose.
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
„Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu „Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt