Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-05-09
Motociklininko šalmas: kuo skiriasi ir kaip išsirinkti

Motociklininko šalmas: kuo skiriasi ir kaip išsirinkti
Prieš kelis dešimtmečius buvo galima važinėti neprisisegus saugos diržų automobiliuose bei nedėvint šalmų motociklais, bet šiais laikais jau niekam nekyla abejonių, kad paminėti saugumo elementai yra neatsiejama važiavimo dalis. Tiesa, nors apie šalmo svarbą saugumui jau niekam nekyla klausimų, bandant išsirinkti tinkamiausią variantą nuo pasiūlos įvairovės galima pasimesti. „Kmoto“ motociklų salono aprangos bei aksesuarų specialistas Dovydas Zapasnykas papasakojo pagrindinius kriterijus, į kuriuos reikėtų atsižvelgti renkantis tinkamiausią šalmą.

Skirtingi tipai
 
Ieškant geriausio varianto svarbu suprasti skirtingus šalmų tipus, kurie skiriasi tiek paskirtimi, tiek patogumo bei saugumo savybėmis.
 
Atviro tipo šalmai. Tai vieni lengviausių šalmų, kuriuos yra bene patogiausia užsidėti. Dėl to, kad veidą dengia tik stiklas, šie šalmai taip pat pasižymi geru matomumu ir patogumu norint pavalgyti ar atsigerti jo nenusiėmus, bet dėl to kenčia saugumas, mat niekas nesaugo smakro srities.
Tokio tipo šalmai dažniausiai naudojami motorolerių ar istorinių bei išskirtinių motociklų vairuotojų. 
 
Uždaro tipo arba „pilno veido“ šalmai. Tai – populiariausi šalmai, pilnai uždengiantys veidą. Šio tipo šalmai pasižymi didžiausiu saugumu, mat juos sudaro vientisas kevalas. Dėl uždaro tipo šiuose šalmuose įprastai būna sumontuoti net keli vėdinimo kanalai ir „Pinlock“ technologija, neleidžianti užrasoti stiklui. Vienas moderniausių šiandien rinkoje esančių tokio tipo šalmų yra „Schuberth C5“, kuriame sumontuota net pasikalbėjimo įranga. Šis gamintojas pasižymi itin aukštos kokybės gaminiais ir kuria šalmus net Vokietijos policijai.
 
Moduliniai, atverčiami šalmai. Tai itin praktiški ir patogūs šalmai, kuriuos dažnai renkasi keliautojai. Šalmas pasižymi uždaro tipo šalmų saugumo lygiu ir atviro tipo šalmų patogumu, tad itin patogu kelionėje akimirkai sustojus nenusiėmus šalmo išgerti kavos ar pasistiprinti užkandžiu. Šiuose šalmuose gali būti integruoti saulės akiniai ar pasikalbėjimo įranga, tačiau jie taip pat pasižymi didesniu svoriu bei kaina.
 
Sportiniai šalmai. Šio tipo apsaugos priemonės naudojamos sportininkų ar bekele važinėjančių motociklininkų. Šalmai sukurti taip, kad būtų patogu užsidėti specialius akinius, o vairuotojui būtų patogu intensyviai kvėpuoti tuo pačiu išlaikant saugumą. Taip pat šių šalmų konstrukcijoje naudojamos įvairios technologijos, leidžiančios nesunkiai jį nuimti avarijos atveju.
 
Daug kriterijų renkantis tinkamiausią
 
Ekspertas D. Zapasnykas pasakojo, kad pasirinkus tinkamiausią šalmo tipą, kaip ir renkantis aprangą, svarbu atkreipti dėmesį į daug sudedamųjų jo dalių: „Reikėtų atkreipti dėmesį į šalmo kevalo sudėtį, ventiliacijos takų išdėstymą, vidinę medžiagą. Taip pat labai svarbu, kad šalmas atitiktų visus Europoje galiojančius saugumo standartus. Vienas jų – „Sharp“ testas. Jeigu šalmas yra jį praėjęs, svarbu atkreipti dėmesį kiek žvaigždučių jis surinko. Šio testo metu matuojamas kevalo stiprumas.“
 
Vyras taip pat pažymėjo, kad itin svarbu pasirinkti tinkamo dydžio šalmą, nes per mažas reikš didelius nepatogumus važiuojant, o per didelis šalmas negali tinkamai atlikti apsaugos funkcijos. 
 
„Svarbu, kad nespaustų kaktos, smilkinių srities ir viršugalvio. Labai svarbu, kad priglustų, bet nespaustų – šalmas, jį sukinėjant, turi judėti kartu su veido oda“, – pasakojo „Kmoto“ salono ekspertas.
 
Tęsdamas apie tinkamą dydį jis paminėjo, kad dažniausiai žmonių daroma klaida yra per didelio šalmo pirkimas. Taip dažniausiai pasielgiama siekiant komforto, bet svarbu turėti omenyje tai, kad vidinės šalmo medžiagos ilgainiui išsidėvi ir jis tampa dar laisvesnis. Taigi, perkant iš karto per didelį šalmą laikui einant jis taps veikiau pavojingas, nei saugantis. Ekspertas patarė geriau rinktis šiek tiek labiau spaudžiantį, nei laisvesnį.

Atsargiai vertinti senus šalmus
 
Žinovas atkreipė dėmesį į būtinybę itin atsargiai vertinti ar juo labiau pirkti naudotą, nors ir gerai atrodantį, šalmą. Kadangi tai itin jautrus ir svarbią funkciją atliekantis aprangos komponentas, įprasta manyti, jog šalmas turėtų būti naudojamas ne ilgiau nei penkis metus. Net jeigu visą šį laiką pastarasis pragulėjo ant lentynos, kai kurių struktūrinių elementų savybės gali būti suprastėjusios ir bendras šalmo saugumas sumažėjęs. 
 
Tiesa, ilgus metus važinėjantys motociklais, nors ir išsaugo geros būklės, šalmus įprastai keičia dar dažniau nei kas penkis metus. Dėl dažno dėvėjimo vidinės medžiagos praranda savybes, gali įgauti nemalonų kvapą, dėvisi užsegimo mechanizmas – visa tai pirmiausiai daro įtaką važiavimo komfortui ir, žinoma, saugumui.
 
Griežtai negalima naudoti šalmų, kurie buvo patyrę stipresnių smūgių ar turi įtrukimų, kurie gali atsirasti kuriame nors vidiniame sluoksnyje ar būti tokie maži, kad yra nematomi plika akimi. Tokį pažeidimą turintis šalmas avarijos atveju taptų visiškai bevertis. Daugiausiai dėl šios rizikos ekspertai primygtinai rekomenduoja nesižvalgyti skelbimų portaluose ir pirkti naują šalmą.
 
Prieš perkant pasidomėti ir pasimatuoti
 
D. Zapasnykas sako, kad prieš perkant labai svarbu pasidomėti ką siūlo ir kuom skiriasi skirtingų gamintojų šalmai, kokios naudojamos technologijos, kokiomis savybėmis išsiskiria vienas ar kitas modelis. Dažnai gamintojai neskelbia apie triukšmo lygį važiuojant didesniu greičiu ar aerodinamines savybes – skirtingi šalmai gali būti labiau tinkami vieno ar kito tipo sėdėsenai ant motociklo. Tokius ir panašius kriterijus geriausia sužinoti iš apžvalgininkų internete, kitų motociklininkų ar tokių prekių salonų darbuotojų, turinčių didelę patirtį ir žinančių klientų atsiliepimus.
 
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad vieno gamintojo dydis nėra lygus kito gamintojo tam pačiam dydžiui, tad reikėtų drąsiai eiti į saloną ir matuotis. Specialistas kviečia klientus atvykti į „Kmoto“ saloną – tai itin svarbus pirkinys ir yra būtina prieš perkant pasimatuoti bei pabandyti įvairiausius modelius.
 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt