Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-11-04

Rekordinės garantijos elektromobiliams: rinkodaros triukas ar gamintojų pasitikėjimas savo jėgomis?

Rekordinės garantijos elektromobiliams: rinkodaros triukas ar gamintojų pasitikėjimas savo jėgomis?
Vienas iš didžiausių privalumų perkant naują automobilį yra gamintojo suteikiama garantija. Ji užtikrina, kad per tam tikrą laikotarpį ar nuvažiuotą kilometražą atsiradę gedimai bus pašalinti ne kliento, o gamintojo sąskaita. Europos Sąjungoje taikomi net ir minimalūs reikalavimai – naujiems automobiliams su vidaus degimo varikliais garantija turi galioti ne mažiau kaip dvejus metus, o naujų elektromobilių akumuliatoriams ji turi būti taikoma aštuonerius metus arba iki 160 tūkst. kilometrų ridos. Tačiau yra gamintojų, kurie siūlo gerokai ilgesnes garantijas, siekiančias net dešimt metų arba vieną milijoną kilometrų. Ar tai gali būti svarus argumentas?
 
Kodėl svarbi elektromobilių akumuliatorių garantija?
 
Žvilgtelėjus į skirtingų gamintojų garantinius pasiūlymus galima rasti du esminius skaičius – garantiją, taikomą elektrinės pavaros akumuliatoriui, ir garantiją automobiliui. Ir šie skaičiai gali būti labai skirtingi.
 
Pavyzdžiui, „Volkswagen“ savo elektromobiliams suteikia penkerių metų arba 100 tūkst.
kilometrų garantiją, „Hyundai“ duoda penkerių metų garantiją be ridos apribojimo, tačiau elektromobilių akumuliatoriams taikomas Europos Sąjungos nustatytas minimumas. Yra gamintojų, kurie kartelę kelia dar aukščiau. Pietų Korėjos KGM savo elektra varomam SUV modeliui „Torres EVX“ taiko septynerių metų arba 150 tūkst. kilometrų garantiją automobiliui ir net dešimties metų arba vieno milijono kilometrų garantiją akumuliatoriui.
 
Tokia garantija gali sukelti ne tik nuostabą, bet ir tam tikrų klausimų – ar gamintojas blefuoja ir tiesiog bando pritraukti dėmesį, ar iš tikrųjų yra ganėtinai užtikrintas rinkai pateikiamu produktu? Automobilių ekspertas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausias redaktorius Vitoldas Milius mano, kad tokia garantija visgi nėra laužta iš piršto.
 
„Niekas šiuo atveju nešoka aukščiau bambos. Jeigu gamintojas duoda tokią garantiją, vadinasi, jis yra paskaičiavęs, kad gali tą daryti. Be abejonės, taip bandoma dar geriau įsitvirtinti rinkoje ir pritraukti pirkėjų dėmesį. Tokia garantija suteikia daugiau pasitikėjimo, užtikrintumo jausmą. Galime prisiminti „Kia“, kai rinkoje išsišoko su net septynerių metų garantija. Tai suveikė, tad kodėl negalėtų tas pats nutikti ir šį kartą“, – svarsto ekspertas.
 
Pasak pašnekovo, tokia garantija gali padėti pritraukti ir daugiau elektromobilių pirkėjų, kaip tai pavyko padaryti „Teslai“ – ji nuo 2014-ųjų iki 2020-ųjų vasario pagamintiems „Model S“ ir „Model X“ modeliams pritaikė aštuonerių metų ir neribotos ridos garantiją.
 
Garantijos trukmė svarbiau nei kilometrai
 
Nagrinėjant gamintojų suteikiamas garantines sąlygas, galima pastebėti, kad ji galioja atsižvelgiant į laikotarpį arba kilometražą, priklausomai nuo to, kas įvyksta pirmiau. Pavyzdžiui, Europos Sąjungoje parduodamų elektromobilių baterijoms taikoma aštuonerių metų arba 160 tūkst. kilometrų garantija reiškia, kad jei automobilis įveikęs 100 tūkst. kilometrų, bet jam jau yra aštuoneri metai, garantijos galiojimas baigiasi.
 
Lygiai taip pat garantija nustos galioti pasiekus atitinkamą 160 tūkst. kilometrų ribą, nepriklausomai nuo to, kad jo amžius gali būti dar tik treji ketveri metai. Automobilių žinovas V. Milius mano, jog, vertinant bendras elektromobilių naudojimo tendencijas, aktualesnis turėtų būti amžius, o ne rida.
 
„Iš principo elektromobiliai yra miesto transporto priemonės, todėl su jais nuvažiuojami gerokai mažesni atstumai nei, tarkime, su dyzeliais. Taip, dalis vairuotojų ir su elektromobiliais sugeba nukeliauti didelius atstumus, bet tai veikiau išimtis, o ne taisyklė. Todėl manau, kad kuo ilgesnė garantija suteikiama laiko atžvilgiu, tuo ji geriau ir optimaliau išnaudojama vartotojo atžvilgiu“, – priduria pašnekovas.
 
Rida tampa svarbiu veiksniu, kai kalbama apie komercinės paskirties elektromobilius: jie nuolat būna kelyje, tad įveikia išties nemažus atstumus. Tačiau daugelis komercinius elektra varomus modelius siūlančių gamintojų akumuliatoriams taiko tokią pačią garantiją kaip ir lengviesiems elektromobiliams, todėl čia išsiskiria ir N1 kategorijos „KGM Torres EVX Van“, kuriam, kaip ir keleivinei M1 versijai, suteikiama dešimties metų arba vieno milijono kilometrų garantija. Tai reiškia, kad net jei per metus įveikiama po 100 tūkst. kilometrų, garantija galios visus dešimt metų.
 
Svarbu ir perkant naudotą elektromobilį
 
Ilga garantija gali tapti rimtu argumentu, kai elektromobilis pateks į naudotų automobilių rinką. Kadangi elektromobilio akumuliatorius yra pats brangiausias komponentas, jo našumas ir likusi garantija gali turėti reikšmingą įtaką kainai. Pavyzdžiui, elektromobiliai, kurių garantija elektrinės pavaros akumuliatoriams jau pasibaigusi arba tai įvyks netrukus, sulaukia gerokai mažiau susidomėjimo, o jų kaina taip pat būna pastebimai žemesnė.
 
„Galime rasti ne vieną atvejį, kai parduodamas apskritai puikios būklės naudotas elektromobilis: jo ir kėbulas gražus, ir salonas nenusidėvėjęs, ir visa kita atrodo labai gerai, tik su juo niekur nenuvažiuosi, nes akumuliatorius sugedęs. Dėl šios priežasties jo kaina labai maža. Todėl neabejoju, kad kuo ilgesnė garantija, tuo elektromobilis bus patrauklesnis ir antrinėje rinkoje, nes pirkėjai labai bijo (ir pagrįstai), kad jei suges akumuliatorius, jo keitimo išlaidas reikės padengti iš savo kišenės“, – dėmesį atkreipia V. Milius.
 
Didelė likutinė vertė reiškia, jog pirmasis automobilio savininkas, parduodamas jį antrinėje rinkoje, susigrąžins didesnę pradinės kainos dalį. Ji taip pat labai svarbi vertinant bendrą finansinį aspektą. Pavyzdžiui, „KGM Torres EVX“ modelio su 73,4 kWh talpos akumuliatoriumi pradinė kaina, pasinaudojus valstybės skiriama 5 000 eurų kompensacija perkant naują elektromobilį, siekia 35 tūkst. eurų.
 
Jis kainuoja pastebimai mažiau nei 65,4 kWh akumuliatorių turintis „Hyundai Kona Electric“: šio kaina, taip pat pritaikius subsidiją, prasideda nuo beveik 39 tūkst. eurų, o 77 kWh naudingos talpos akumuliatorių turintis „Volkswagen ID.4“ dar brangesnis ir tokio modelio pradinė kaina truputį perkopia 46 tūkst. eurų.
 
Todėl, skaičiuojant mažesnę pradinę pirkimo kainą ir santykinai didesnę grąžą, elektromobilį parduodant jau kaip naudotą, galima pastebėti, kad ilgesnė gamintojo garantija akumuliatoriui ne tik suteikia didesnę ramybę pirkėjui, bet ir didina bendrą finansinį patrauklumą.
 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt