Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-09-29
Sportiniai didesnio pravažumo automobiliai: kaip gamintojai juose suderino priešingybes?

Sportiniai didesnio pravažumo automobiliai: kaip gamintojai juose suderino priešingybes?
Ar žinote, kad pirmosios automobilių lenktynės įvyko 1894-aisiais, tai yra praėjus vos keleriems metams po to, kai savaeigės, vidaus degimo varikliu varomos transporto priemonės apskritai pradėjo riedėti keliais. Akivaizdu, jog noras važiuoti kuo greičiau buvo užprogramuotas jau pačioje automobilių pramonės aušroje, todėl nereikėtų stebėtis, kad gamintojai iki šiol sportiškų savybių stengiasi suteikti patiems įvairiausiems modeliams. 

Vienas naujausių pavyzdžių – greiti ir galingi didesnio pravažumo SUV bei krosoveriai. Bet tai nemažas iššūkis, nes teoriškai įskiepyti sportiškumą tokio tipo automobiliams nėra lengva, tačiau ne vienas gamintojas jau įrodė, kad įmanoma.

Kaip suderinti nesuderinamus?
 
Sportiški ir galingi automobiliai ilgą laiką negalėjo pasigirti tokiomis savybėmis kaip praktiškumas, komfortas ar juo labiau – ekonomija. To priežastys labai paprastos – sportiniai modeliai dažniausiai turėjo dviejų durų kupė kėbulą, standžiai sureguliuotas važiuokles, o didelis galingumas buvo pasiekiamas be saiko deginant benziną. 
 
Dėl šių priežasčių sportiniai modeliai negalėjo patenkinti kitų vairuotojų poreikių, todėl tarnavo kaip antrasis automobilis. Prisiekusiems jų gerbėjams kasdienių kelionių metu teko susitaikyti su anksčiau įvardytais nepatogumais.
 
Bet 1970–1980-ųjų laikotarpiu įvyko lūžis. Į rinką vienas po kito ėmė veržtis „karštieji hečbekai“ – kompaktiški, bet praktiški, pigūs ir ekonomiški automobiliai, kurie pasižymėjo sportiniams modeliams būdingu dinamišku važiavimu ir geromis valdymo savybėmis. Taip pat savo vietą po saule rado galingi bei greiti vidutinio dydžio sedanai ir universalai. Šie modeliai žavėjo ne tik dinamika, bet ir jiems natūraliai būdingu solidumu, prabanga bei praktiškumu.

 
Tuo metu naujas tūkstantmetis automobilių pramonę apvertė aukštyn kojomis dar kartą. Pirkėjai simpatijas vis dažniau ėmė rodyti didesnio pravažumo SUV ir krosoveriams. Kaip ir anksčiau, šalia įprastų tokių modelių savybių dalis vairuotojų įsigeidė sportiškumo. 
 
Tačiau šį kartą iššūkis kiek rimtesnis, nes dėl aukštesnės prošvaisos ir aukštesnio kėbulo SUV ir krosoveriai nepasižymi geru balansu svorio centro atžvilgiu. Tačiau sportinį SUV kasdien vairuojantis ir ne vieną tokį modelį išbandęs lenktynininkas Dominykas Butvilas sako, kad gamintojams su šiuo iššūkiu susitvarkyti beveik pavyko.
 
„Teko išbandyti „Audi SQ5“, galingiausią „Cupra Formentor VZ5“ su 400 arklio galių, galingiausias „Alfa Romeo Stelvio“ versijas, ne vieną BMW M serijos ir „Mercedes-Benz AMG“ SUV. Nepasakyčiau, kad visi jie yra panašūs ir vienodai sportiški – kiekvienas modelis turi savo niuansų, savo stiprybių. Vis dėlto jie tikrai gali važiuoti greitai, sportiškai ir suteikti vairavimo džiaugsmą“, – įsitikinęs lenktynininkas.
 
Kalbėdamas apie vairavimo pojūtį ir sportiškumą, D. Butvilas pritaria, jog SUV ir krosoveriai nėra pati tinkamiausia platforma siekiant tokių savybių, bet pastebi, jog gamintojai rado būdų, kaip suteikti sportiškumo.
 
„Didesnį stabilumą ir geresnę vairo reakciją užtikrina standesnis važiuoklės reguliavimas bei didesnio skersmens ir žemo profilio padangos. Be to, reikėtų paminėti, kad sportiški SUV turi ir visų varančiųjų ratų pavaras – tai taip pat padeda užtikrinti geresnį stabilumą, o kalbant apie Lietuvą, kur pusę metų lyja, tai ypač aktualu. Tačiau dėl viso to neprarandamas komfortas, nes tai išsprendžia aukštesnė prošvaisa“, – pastebi D. Butvilas.

 
Kai kurie gamintojai tokiems automobiliams skiria ypač daug dėmesio. Pavyzdžiui, 1985 metais įkurtas SEAT sportinių modelių padalinys „Cupra“, kuris šiuo metu veikia kaip atskiras gamintojas, 2020-aisiais pristatė pirmąjį savarankiškai sukurtą sportišką SUV „Formentor“. 
 
Galingiausios automobilio VZ bei VZ5 versijos, turinčios atitinkamai 310 ir net 390 arklio galių, nuo 0 iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti atitinkamai vos per 4,7 ir 4,2 sekundės. Tai skaičiai, kurie gėdos nepadarytų bet kuriam sportiniam modeliui, nekalbant apie SUV ir krosoverius.
 
Sportinis SUV – praktiškas pasirinkimas
 
Vis didesnę konkurenciją tradiciniams hečbekams, sedanams bei universalams didesnio pravažumo automobiliai sudaro dėl to, kad pasižymi ypatingu komfortu ir praktiškumu, o dar vienas daugybės vairuotojų vertinamas privalumas – aukštesnė sėdimoji padėtis.
 
„Man labai smagu vairuoti būtent sportinį SUV ne tik dėl to, kad jis greitas ir gerai valdomas, bet ir dėl praktiškumo, komforto. Kelyje praleidžiu daug laiko, kartais ir visą dieną, tenka įveikti didelius atstumus, o kai vykstu į lenktynes, išnaudoju kiekvieną bagažinės tūrio litrą. Su mažesniu automobiliu neturėčiau tokių galimybių. 
 
Manau, kad tai labai universalus pasirinkimas, nes vienu metu gali turėti azartišką, dinamišką ir praktišką automobilį. Be to, dabar šeimose populiaru transporto priemone dalintis. Tokiu SUV be problemų gali važinėti bet kuris šeimos narys – jo galingumo nereikia išnaudoti kiekvieną kartą, o apskritai tokius automobilius nėra sudėtinga valdyti“, – pastebi D. Butvilas.
 
Sportiniai SUV modeliai, palyginti, pavyzdžiui, su panašaus dydžio karštaisiais hečbekais, konkurencingai varžosi ir kainos požiūriu. Štai naujo „Audi S3 Sportback“ hečbeko kaina prasideda nuo maždaug 42 tūkst. eurų, tuo metu 10 centimetrų ilgesnio ir praktiškesnio „Cupra Formentor VZ“ kaina nesiekia 39 tūkst. 
 
Abiejuose automobiliuose montuojamas toks pats 2,0 l darbinio tūrio turbininis benzininis variklis, išvystantis 310 arklio galių. Jis poruojamas su septynių pavarų automatine greičių dėže ir visų varančiųjų ratų sistema.
 
 
Susiję straipsniai
Range Rover ir Range Rover Sport automobiliams – maksimalus „Euro NCAP“ įvertinimas Range Rover ir Range Rover Sport automobiliams – maksimalus „Euro NC 
Dar galingesni: „Audi RS 6 Avant performance“ ir „RS 7 Sportback performance“ Dar galingesni: „Audi RS 6 Avant performance“ ir „RS 7 Sportback per 
„Fiat“ debiutuoja su naujaisiais „Tipo“ hibridais „Fiat“ debiutuoja su naujaisiais „Tipo“ hibridais 
Naujajam „Mazda CX-60“ – aukščiausias saugumo organizacijos „Euro NCAP“ įvertinimas Naujajam „Mazda CX-60“ – aukščiausias saugumo organizacijos „Euro NC 
Pasaulyje debiutuoja pirmasis hibridinis elektra varomas „Alfa Romeo“ Pasaulyje debiutuoja pirmasis hibridinis elektra varomas „Alfa Romeo 
„Alfa Romeo“ atnaujino legendinius „Giulia“ ir „Stelvio“ modelius „Alfa Romeo“ atnaujino legendinius „Giulia“ ir „Stelvio“ modelius 
Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstumas, išbaigtas dizainas Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstum 
Pradėkime nuo „A“: atnaujintas mažiausias „Mercedes-Benz“ Pradėkime nuo „A“: atnaujintas mažiausias „Mercedes-Benz“ 
„Porsche“ pristatė naująjį „911 Carrera T“ „Porsche“ pristatė naująjį „911 Carrera T“  
Sportiškesnė versija: „Toyota“ į gatves išleis „RAV4 GR Sport“ visureigį Sportiškesnė versija: „Toyota“ į gatves išleis „RAV4 GR Sport“ visur 
Elektra varomas „Fiat 500e“ – dvejus metus iš eilės pelnė geriausio titulą Elektra varomas „Fiat 500e“ – dvejus metus iš eilės pelnė geriausio  
Sportinio vairavimo entuziastams – naujas, galu varomas „BMW M2“ Sportinio vairavimo entuziastams – naujas, galu varomas „BMW M2“  
75 metų jubiliejų minėsianti „Jaguar“ bendrovė pristatė atnaujintą „F-Type“ modelį 75 metų jubiliejų minėsianti „Jaguar“ bendrovė pristatė atnaujintą „ 
Ar sportinis BMW M2 ir M2 competition dizainas gali būti pritaikytas įprastam BMW 2? Ar sportinis BMW M2 ir M2 competition dizainas gali būti pritaikytas 
VW ID. Buzz Cargo pelnė „Tarptautinės komercinės transporto priemonės 2023“ apdovanojimą VW ID. Buzz Cargo pelnė „Tarptautinės komercinės transporto priemonė 
Vokietijoje – apdovanojimų lietus „Hyundai“ automobiliams Vokietijoje – apdovanojimų lietus „Hyundai“ automobiliams 
Pagerbdama legendinį modelį, „Land Rover“ išleido ribotos serijos „Defender 75th Limited Edition“ Pagerbdama legendinį modelį, „Land Rover“ išleido ribotos serijos „D 
Lietuvoje – prabangiųjų „BMW 7“ premjera: parodytas elektra varomas sedanas „i7“ Lietuvoje – prabangiųjų „BMW 7“ premjera: parodytas elektra varomas  
Dvi raidės, viena legenda: SL grįžta su AMG širdimi Dvi raidės, viena legenda: SL grįžta su AMG širdimi 
Prestižinių visureigių evoliucija – kokią pažangą galima pasiekti per dešimtmetį? Prestižinių visureigių evoliucija – kokią pažangą galima pasiekti pe 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2800 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1840 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt