Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-04-27
Tikslas – Žaliasis kursas, tačiau ar elektriniai autobusai atlaikys žvyrkelius?

Tikslas – Žaliasis kursas, tačiau ar elektriniai autobusai atlaikys žvyrkelius?
Lietuvos keleivių vežėjai pastaruoju metu įsigyja vis daugiau ekologiškų, aplinkos neteršiančių transporto priemonių. Netrukus įmonės galės pasinaudoti nauju europinių lėšų paketu, kur numatomas finansavimas elektra ar vandeniliu varomoms transporto priemonėms įsigyti.  Vis dėlto, kalbant apie aukštesnius viešojo transporto standartus, pamirštami elementarūs dalykai: kaip nauji elektriniai žemagrindžiai autobusai atlaikys netvarkomus kelius bei žvyrkelius?

Dūžta stiklai, lūžta važiuoklės
 
Trys Naujosios Akmenės autobusų parko maršrutai driekiasi žvyrkeliais. „Maždaug 40-ties kilometrų žvyrkelių atkarpos, kuriomis tenka vežti keleivius, yra tragiškos būklės. Žiemą jomis net nevažiavome, nes pravažiuoti buvo neįmanoma. Kai kurios šių kelių atkarpos primena nebe žvyrkelius, o lauko keliukus“, – sako parko vadovas Darius Janušauskas.
 
Rytą išleidę autobusą į reisą vežėjai nežino, ar jis sugrįš, ar sugrįžusio neteks remontuoti. „Lūžta važiuoklės, dūžta šoniniai žibintai, stiklai, prakertami ratai.
Remontas kainuoja brangiai – tam, kad ratai būtų vienodi, kartais tenka keisti ir visas keturias padangas. Susidaro nemenkos sumos“, – dėsto įmonės vadovas.
 
Pastaruoju metu akmeniškiai įsigijo naujų autobusų, vis dėlto į maršrutus, kurie driekiasi žvyrkeliais, siunčia seniausius, vos bevažiuojančius. „Tuos autobusus eksploatuojame tol, kol juos belieka pastatyti į patvorį. Net degalų normas autobusams, kurie veža keleivius žvyrkeliais, esame priversti padidinti“, – aiškina D. Janušauskas.
 
Nekokybiški ne tik žvyrkeliai
 
Pasak parko vadovo, ne ką geresni ir asfaltuoti rajono keliai. „Dar visai neseniai juokėmės iš lenkų, latvių, kad jų keliai tokie prasti, dabar jau patys tampame patyčių objektu. Mūsų rajone atidaryta nauja medienos gamykla, vežame ten darbuotojus, nors kelio priežiūra – minimali. Kelininkai sukabina ženklus, kad kelias – duobėtas, kartais šiek tiek „pamuša“ asfaltą, bet viskas – tik dėl vaizdo. Net metinėje autobusų parko ataskaitoje paminėjome, kad sąnaudos nuolat didėja dėl kelių būklės. Mums tai – didžiulis galvos skausmas“, – tvirtina D. Janušauskas.
 
Bendrovės TOKS Eismo skyriaus maršrutų specialistas Antanas Trilupaitis sako, jog ir tarpmiesčio maršrutais keleivius vežančių vežėjų problematika – ta pati: „Žvyrkeliais mums važiuoti netenka, tačiau ir valstybinių kelių būklė kai kur labai prasta: keliai per siauri, vairuotojai, siekdami išvengti susidūrimo, išvažiuoja į kelkraščius. Ten būna paberta ir nemažų akmenukų – pakilę į orą, jie daužo autobusų stiklus, nuo jų kenčia padangos, ratlankiai, važiuoklės“.
 
Pasak A. Trilupaičio, ypač sudėtinga situacija žiemą: „Ši žiema baigėsi, bet ateis kita. Anksčiau Kelių direkcijos normatyvuose buvo įrašyta, kad pirmiausia turi būti prižiūrimi, valomi, barstomi tie keliai, kuriais važiuoja viešasis transportas. Dabar kriterijai pasikeitė – keliai valomi atsižvelgus į jais važiuojančių transporto priemonių srautus. Visi prisimename, kaip šią žiemą slidžiame kelyje apvirto vieno mūsų vežėjų autobusas – pasirodo, tas ruožas pagal valymą, barstymą buvo priskirtas paskutinei kategorijai. Nukentėjo ne tik autobusas, bet ir keleiviai“.
 
Vežėjams kyla problemų ir važiuojant per tiltus, nemaža dalis jų yra avarinės būklės, remontuojami. „Aišku, gerai, kad tiltai pagaliau sulaukė dėmesio, bet norėtųsi, kad juos remontuojant būtų labiau atsižvelgiama į viešąjį transportą. Tvarkant tiltus, autobusams tenka įveikti nemažas apylankas, niekas už papildomus kilometrus mums nekompensuoja, sudėtingiau tampa suderinti tvarkaraščius. Šiuo metu mums aktualiausias yra Dubysos tiltas, keliai kemšasi ir ties Kaunu. Manau, remontuojant tiltus, turėtų būti priimami sprendimai, suteikiantys pirmenybę keleivius vežančioms transporto priemonėms“, – mano TOKS atstovas.

Prioritetas – keliams, kuriais važiuoja viešasis transportas
 
Pastaruoju metu LR Seimas svarsto apie galimybę didinti akcizą degalams. Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio teigimu, jei taip bus padaryta, surinktos lėšos turėtų būti skiriamos keliams remontuoti, prižiūrėti bei asfaltuoti. Visų pirma turėtų būti tvarkomi keliai ir tiltai, kuriais važiuoja maršrutiniai autobusai.
 
Remiantis Valstybės duomenų agentūros pateikiama informacija, 2021 m. Lietuvoje buvo 5 509 km valstybinės reikšmės rajoninių žvyro kelių, maždaug 1 300 km mažiau nei 2017-aisiais. Beveik 7 kartus jų daugiau vietinės reikšmės keliuose (apie 39 tūkst. km). Žvyrkelių asfaltavimo tempai lėtėja: 2017 m. buvo išasfaltuoti 456, o 2021 m. – tik 247 km valstybinės reikšmės rajoninių žvyrkelių, o vietinės reikšmės žvyrkelių ilgis išlieka tas pats.
 
„Nuolat kalbama apie tai, kad žmonės turi būti persodinti iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą, kuris padeda spręsti ne tik ekologines, bet ir socialines, ekonomines problemas. Tam, kad šį tikslą įgyvendinti pavyktų, reikia ne tik naujų, patogių autobusų, bet ir puikių kelių, kuriais jie važiuos. Sunku įsivaizduoti, kiek laikytų elektrinio autobuso baterijos, išleidus jį vežti keleivius žvyrkeliais“, – kalba G. Nakutis.
 
Jo manymu, bet kokie reguliaraus susisiekimo maršrutai privalo vykti tik asfaltuotais keliais ir gatvėmis, jie turi būti prižiūrimi prioritetine tvarka. „Lietuva užsibrėžusi ambicingą tikslą, kad visas viešasis transportas iki 2029 m. turės būti varomas ekologiškais degalais, derėtų užsibrėžti ir kitą tikslą: iki 2029-ųjų viešasis  transportas – tik asfaltuotais ir gerai prižiūrimais keliais“ – siūlo LKVA prezidentas.
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
„Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu „Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt