Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-01-03
Tragiški mėnesiai pėstiesiems: specialistai pataria žiemą be atšvaitų nevaikščioti

Tragiški mėnesiai pėstiesiems: specialistai pataria žiemą be atšvaitų nevaikščioti
 
Gruodį ir sausį, sutrumpėjus šviesiajam paros metui, tradiciškai fiksuojama daugiausia tragiškų eismo įvykių su pėsčiaisiais, o priešpaskutinė 2019 m. bei pirmoji 2020 m. diena Lietuvoje taip pat buvo paženklintos pėsčiųjų žūtimis. Pasak eismo saugumo specialistų, šiemetinė žiema yra itin pavojinga pėstiesiems – šalikelėse nėra sniego sluoksnio, kuris sutemus pašviesintų aplinką ir pagerintų matomumą. 
 
„Esant tokioms aplinkybėms, atsakingai turi elgtis ne tik pėstieji, kurie sutemus privalo naudoti šviesą atspindinčias priemones – žmogus su atšvaitu yra matomas maždaug 3 kartus didesniu atstumu. Tamsiausiais metų mėnesiais lygiai taip atidesni turėtų būti ir vairuotojai – tiek pasirinkdami oro sąlygoms tinkamą saugų greitį, tiek ir vengdami bet kokių pašalinių veiklų, kurios kad ir trumpam nukreipia žvilgsnį bei dėmesį nuo kelio“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus centro vadovas Andrius Žiukelis. 

Gruodis ir sausis – tragiškiausi mėnesiai pėstiesiems
 
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) duomenimis, 2018 metais daugiausia pėsčiųjų žuvo sausio mėnesį, o daugiausia eismo įvykių, kurių metu nukentėjo ir buvo sužeisti pėstieji, užfiksuota gruodį.
 
2019 metais ir pirmasis žiemos mėnuo pasižymėjo tragiškų eismo įvykių gausa. Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2019 m. lapkritį dėl pėsčiųjų padarytų KET pažeidimų įvyko net 44 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės – tai triskart daugiau nei per pirmuosius 10 metų mėnesių (15 proc.).
 
Pasak A. Žiukelio, šiemetinė žiema palanki ir dviračių bei paspirtukų savininkams – nors jų skaičius keliuose gerokai mažesnis nei šiltuoju periodu, tačiau kaimo vietovėse esant sausam ir palyginti šiltam orui dviračiai išlieka populiari susisiekimo priemonė: „Deja, toli gražu ne visi dviračių vairuotojai pasirūpina liemenėmis, atšvaitais, žibintais“. 
 
Saugumo kelyje pamokos – nuo mažens
 
Eksperto nuomone, pėsčiųjų bei dviratininkų elgsenos taisyklių būtina mokytis nuo pat mažų dienų. Čia pavyzdį pirmiausia turėtų rodyti tėvai, sutemus į gatvę su atžalomis eidami tik prisisegę atšvaitus, pagal poreikį – ir dėvėdami ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais. Analogiškai būtina pasirūpinti ir mažųjų bendrakeleivių apranga. 
 
„Tiesa, bendra metinė statistika rodo, kad gyventojų sąmoningumas didėja ir jie gatvėje elgiasi vis atsakingiau – LAKD duomenimis, pastaruosius kelerius metus pėstieji sukelia mažiau nei po 7 proc. visų eismo įvykių, kai prieš 15-17 metų šis skaičius viršydavo 20 procentų. Atšvaitų bei kitų šviesą atspindinčių priemonių naudojimas tarp pėsčiųjų vis dažniau tampa taisykle, o ne jos išimtimi. Visgi, nepaisant gerėjančios bendros metinės eismo įvykių statistikos, žiemos mėnesiai ir toliau išsiskiria tragiškų įvykių gausa“, – pastebi A. Žiukelis. 
 
BTA inicijuotas reprezentatyvus gyventojų nuomonių tyrimas, kurį 2019 m. spalį atliko „Spinter tyrimai“, parodė, kad vos 6 proc. gyventojų nenaudoja jokių matomumą didinančių priemonių tamsiu paros metu eidami neapšviestu kelkraščiu, važiuojamosios dalies kraštu ar kirsdami kelią nepažymėtoje vietoje.
 
Populiarėja alternatyvos atšvaitams
 
Tyrimo duomenimis, atšvaitus naudoja 39 proc., ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais – 16 proc. gyventojų. 
 
21 proc. gyventojų eidami tamsoje pasišviečia mobiliųjų telefonų žibintuvėliais, o 18-25 metų amžiaus jaunimo grupėje tokių yra net 30 proc. A. Žiukelio teigimu, toks variantas yra daug kartų geriau negu jokio, bet visgi jis turėtų būti naudojamas ne vienas, o kartu su kitomis šviesą atspindinčiomis priemonėmis. 
 
Žibintuvėlio pliusas yra tai, kad juo galima pasišviesti kelią – tai pėsčiąjį saugo nuo užkliuvimo, pargriuvimo, be to, žibintuvėlis pats yra šviesos šaltinis. Minusas – priešingai nei įprasti atšvaitai, telefono žibintuvėlis šviesą skleidžia tik viena kryptimi.
 
„Tuo tarpu atšvaitas yra priemonė, apie kurią nereikia galvoti – nei kur atsukti, nei kaip atsukus laikyti. Pakanka neužmiršti jo prisitvirtinti dešinėje drabužių pusėje, automobilių žibintų lygyje“, – pastebi BTA ekspertas. 
 
Susiję straipsniai
Legendinis JAV automobilis pristatytas ir Lietuvoje: bus parduotas ribotas kiekis Legendinis JAV automobilis pristatytas ir Lietuvoje: bus parduotas r 
Ar galima „premium“ sportiškumą nusipirkti už vidutinės klasės kainą? Ar galima „premium“ sportiškumą nusipirkti už vidutinės klasės kainą 
Vienintelio tokio šalyje „Volkswagen Corrado“ savininkas automobilį „lipdė“ penkerius metus Vienintelio tokio šalyje „Volkswagen Corrado“ savininkas automobilį  
Lietuvoje parduotas brangiausias BMW automobilis – riboto tiražo „BMW 3.0 CSL“ Lietuvoje parduotas brangiausias BMW automobilis – riboto tiražo „BM 
Žinomi entuziastai elektromobiliu pasiekė naują Lietuvos rekordą Žinomi entuziastai elektromobiliu pasiekė naują Lietuvos rekordą 
„Volkswagen“ pristatė atnaujintą ID.3 elektromobilį Baltijos šalyse „Volkswagen“ pristatė atnaujintą ID.3 elektromobilį Baltijos šalyse 
Lietuvoje debiutavo Europos metų automobiliu išrinktas elektrinis „Jeep Avenger“ Lietuvoje debiutavo Europos metų automobiliu išrinktas elektrinis „J 
Elektrinės „Volkswagen“ naujienos: atnaujinto ID.3 išankstinė prekyba ir specialus ID.4 pasiūlymas Elektrinės „Volkswagen“ naujienos: atnaujinto ID.3 išankstinė prekyb 
Bekelės ikona „Ford Bronco“ atkeliauja į Europą Bekelės ikona „Ford Bronco“ atkeliauja į Europą 
Lietuvoje prasideda išankstinė prekyba naujaisiais „Volkswagen Amarok“ Lietuvoje prasideda išankstinė prekyba naujaisiais „Volkswagen Amaro 
„Toyota“ atskleidė naujojo „Prius“ įkraunamojo hibrido kainą Lietuvoje „Toyota“ atskleidė naujojo „Prius“ įkraunamojo hibrido kainą Lietuvo 
Didžiausią gyvenimo kelionę tęsiantys „1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojai pradeda naują etapą Didžiausią gyvenimo kelionę tęsiantys „1000 pasaulio stebuklų“ laido 
 Surengė aukcioną įsigyti riboto leidimo „Porsche 911 Dakar“ – visos lėšos skirtos Ukrainai Surengė aukcioną įsigyti riboto leidimo „Porsche 911 Dakar“ – visos 
Naujieji „Volkswagen ID. Buzz“ ir „ID. Buzz Cargo“ atvyko į Lietuvą Naujieji „Volkswagen ID. Buzz“ ir „ID. Buzz Cargo“ atvyko į Lietuvą 
Lietuvoje pradėta visiškai elektrinio „Toyota bZ4X“ prekyba Lietuvoje pradėta visiškai elektrinio „Toyota bZ4X“ prekyba 
Lietuvoje prasidėjo naujojo „Audi Q8 e-tron“ išankstiniai pardavimai Lietuvoje prasidėjo naujojo „Audi Q8 e-tron“ išankstiniai pardavimai 
Kelius sergėja ne tik kelininkai – papasakojo kaip elgtis įstrigus pusnyse Kelius sergėja ne tik kelininkai – papasakojo kaip elgtis įstrigus p 
Naujasis „Volkswagen ID.Buzz Naujasis „Volkswagen ID.Buzz" bus pristatytas 2023 m. sausį 
Naujasis „Range Rover Sport“ pristatytas užburiančios atmosferos renginyje Naujasis „Range Rover Sport“ pristatytas užburiančios atmosferos ren 
Pažintis su Porsche Panamera 4 E-Hybrid Platinum Edition Pažintis su Porsche Panamera 4 E-Hybrid Platinum Edition 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt